Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

The Medium - tworzenie dwóch światów w materiale zza kulis

Autorzy opowiadają o różnych stylach graficznych.

  • Nowe wideo zza kulis przybliża proces tworzenia dwóch światów w The Medium
  • Oba wymiary charakteryzują się odmiennym stylem graficznym

Krakowskie studio Bloober Team opublikowało wideo, w którym autorzy The Medium opowiadają o wyzwaniach podczas tworzenia dwóch wymiarów.

Główna bohaterka gry - Marianna - potrafi przemieszczać się między światem rzeczywistym i duchowym, a w niektórych sekwencjach produkcja wyświetli wydarzenia z obu jednocześnie na podzielonym ekranie.

Deweloperzy wyjaśniają, że w każdym wymiarze chciano zastosować odmienny styl graficzny, by gracz mógł je łatwo odróżnić. Prawdziwy jest bardziej wyprany z kolorów, zaś barwy są chłodne, a światło rozproszone. Autorzy inspirowali się filmami Roya Andersona, który używał kolorystyki podkreślającej szarość życia codziennego.

Zobacz na YouTube

Przygotowując świat duchowy twórcy wzorowali się na obrazach Zdzisława Beksińskiego. Alternatywne wersje etapów są bardziej organiczne - projektantom zależało, by plansze wydawały się nieswoje, a zarazem znajome.

- W grze zwracamy bardzo dużą uwagę na poziom szczegółowości i liczbę charakterystycznych elementów. Nawet jeśli pewna lokacja jest mniejsza albo spędzamy w niej dużo mniej czasu, to i tak ilość detali jest ogromna, ilość różnych dedykowanych assetów - mówi Aneta Bielas, artystka w Bloober Team. Zaznacza, że środowisko odgrywa ważną rolę w opowiadaniu historii.

The Medium zadebiutuje 28 stycznia na PC i Xbox Series X/S, a od dnia premiery gra będzie dostępna w abonamencie Game Pass.

Read this next