Cyberpunk 2077 - wytrzymałość postaci: jak zwiększyć staminę

Zmniejszenie zużycia wytrzymałości, redukcja kosztów.

Wytrzymałość w Cyberpunk 2077 to specjalny zasób postaci, który wyczerpuje się w momencie wykonywania męczących czynności - jak bieganie spirntem, skakanie, wyprowadzanie ataków wręcz czy wykonywanie uników. O ile podczas eksploracji jego wyczerpanie nie jest problemem, tak w czasie walki może zakończyć się śmiercią postaci.

Wytrzymałość to, podobnie jak punkty zdrowia, zasób postaci. Całkowitą jej ilość możesz sprawdzić otwierając ekwipunek postaci. Wartość wytrzymałość (1) widoczna jest tutaj przy lewej krawędzi ekranu. Jeśli wytrzymałość postaci zostanie całkowicie wyczerpana, wejdzie ona w stan przemęczenia - kolejne ataki będą wykonywane wolniej, postać będzie niżej skakać i nie będzie mogła biegać sprintem.

156_cyberpunk_2077_wytrzymalosc_postaci_jak_zwiekszyc_stamine

Zasób ten wyczerpywany jest za każdym razem, gdy wykonasz następujące czynności:

  • Sprint - 2,5 punktu na sekundę.
  • Wślizg - 5 punktów na sekundę.
  • Skok - 5 punktów (dodatkowe 5 za podwójny skok).
  • Szybkie pływanie pod wodą - 7,5 punktów na sekundę.
  • Unik - 10 punktów (15 dla uniku wykonywanego w powietrzu).
  • Ataki wręcz- od 10 do 25 punktów, w zależności od wykorzystanej broni i tego, czy był to lekki bądź silny atak.
  • Blok - cały pasek wytrzymałości wyczerpie się po zablokowaniu konkretnej ilości ciosów. Ilość zależy od wykorzystanej broni - od 3 ataków dla jednoręcznej broni, przez 8 dla gołych rąk, po 10 dla Pięści Goryla czy Monostruny.

Koszty zużycia wytrzymałości można zmniejszyć na dwa sposoby. Pierwszym z nich jest wykorzystanie odpowiedniego ekwipunku (2). Przedmioty zmniejszają zużycie staminy dla konkretnej czynności - jak ataki czy sprint.

Drugim sposobem jest rozwój umiejętności postaci. Dla przykładu, 4 poziom Broni Białej da 10% zmniejszenie kosztów wykonywania ataków przy pomocy katan, ostrzy bądź ostrzy modliszkowych.