Cyberpunk 2077 kontra GTA 5 - porównanie świata i detali

Zaskakujące wnioski.

W sieci jest już dostępnych sporo materiałów, w których autorzy porównują Cyberpunk 2077 z GTA 5, zwracając uwagę nie tylko na grafikę, ale też wiarygodność świata i przywiązanie twórców do detali.

Filmy znajdziecie poniżej, przygotowaliśmy natomiast listę najważniejszych wniosków i przykładów:

  • grafika: zależna od wersji, choć Cyberpunk 2077 ma zdecydowanie gęstsze miasto z większą liczbą budynków i mnóstwem detali
  • destrukcja otoczenia: zarówno GTA 5, jak i Cyberpunk 2077 oferują otoczenie częściowo możliwe do zniszczenia, np. liczne kaktusy na pustyni
  • słupy elektryczne: niezniszczalne w GTA 5, możliwe do zniszczenia w CP 2077
  • destrukcja otoczenia w pomieszczeniach: bardziej zaawansowana w CP 2077, możliwość częściowego zniszczenia ścian czy filarów; w GTA 5 na takich elementach zostają tylko ślady po pociskach
  • destrukcja pojazdów w wyniku wypadków: nieco bardziej zaawansowana w GTA 5
  • możliwość zniszczenia pojazdu po długotrwałym ostrzale: w obu grach samochody wybuchają, rozpadając się na części
cyberpunk_2077_porownanie_z_gta_5_2
Pod względem destrukcji gry stoją na podobnym poziomie, choć Cyberpunk 2077 wygrywa w niektórych aspektach (źródło: PlayGround na YouTube)
  • wyjście z jadącego pojazdu: w GTA 5 postać przewraca się i toczy po ziemi (w tle działa fizyka), a samochód jedzie dalej; w Cyberpunk 2077 V po prostu staje w miejscu, a samochód hamuje
  • uderzenie bohatera przez jadący samochód: podobna sytuacja, animacjami w GTA 5 zajmuje się silnik fizyczny, CP 2077 wyświetla przygotowaną wcześniej animację
  • niszczenie szyb samochodowych i sklepowych: w obu grach poziom zaawansowania jest podobny, choć w CP 2077 niektóre szyby w autach niszczą się natychmiast
  • strzał w światła samochodowe: w GTA 5 rozbijają się i przestają działać, w CP 2077 tylko przestają działać
  • możliwość przebicia opon w samochodzie: możliwe w GTA 5, brak w CP 2077
  • ślady pocisków na karoserii: obecne w obu grach
  • detale pod wodą: gęsta flora i fauna w GTA 5, więcej śmieci i innych obiektów (np. samochodów) pod powierzchnią w CP 2077
  • celowe wjechanie samochodem w wodę: w GTA 5 widzimy realistyczny plusk i powolne tonięcie pojazdu; w CP 2077 auto po prostu zanurza się pod teksturą powierzchni
  • ślady opon na piaszczystej powierzchni: realistyczniejsze w CP 2077
  • chlapnięcie wody przy strzale w powierzchnię: obecne w GTA 5, brak w CP 2077
  • „palenie gumy”: świetne efekty w obu grach, choć Cyberpunk 2077 wydaje się mieć realistyczniejszy dym
  • zablokowanie drogi jadącym w samochodzie postaciom: w GTA 5 NPC denerwują się i starają się objechać bohatera; w CP 2077 nie reagują, po prostu się zatrzymując
cyberpunk_2077_porownanie_z_gta_5_3
Mieszkańcy Los Santos zachowują się realistyczniej niż obywatele Night City (źródło: ENXGMA na YouTube)
  • uderzenie NPC: w GTA 5 ludzie uciekają lub próbują walczyć, w CP 2077 zawsze uciekają
  • mierzenie bronią w kierowcę pojazdu: w GTA 5 postacie zachowują się różnie, część wjeżdża w bohatera, inni wycofują się, wysiadają z pojazdu i uciekają. W CP 2077 kierowca jest wyraźnie spanikowany, ale nie wykonuje żadnych innych czynności, dopóki V nie zacznie strzelać - wtedy wysiada i ucieka
  • mierzenie bronią w przechodniów: w GTA 5 wszyscy NPC w okolicy panikują i uciekają, w CP 2077 postać, w którą celujemy, podnosi ręce i stoi w miejscu. Ucieka natomiast po wystrzale
  • zbyt bliskie podejście do funkcjonariuszy: w obu grach policja denerwuje się po krótkiej chwili i atakuje bohatera
  • ogień: w GTA 5 ogień rozprzestrzenia się, szczególnie w otoczeniu roślinności, po chwili może przyjechać straż pożarna; w CP 2077 ogień nie rozprzestrzenia się, brakuje straży pożarnej
  • przejeżdżanie przechodniów: nieco realistyczniejsze w GTA 5, choć na przechodniów w CP 2077 po uderzeniu również działa system ragdoll, czyli efekt szmacianej lalki

Zobacz: Cyberpunk 2077 - Poradnik, Solucja

Reklama

Skocz do komentarzy (27)

Autor

Przemysław Wańtuchowicz

Przemysław Wańtuchowicz

News & Content Editor  |  PrzemWan

Przemek na początku przygotowywał u nas materiały wideo, a obecnie odpowiedzialny jest m.in. za dział informacyjny. Jako dziecko marzył, by zawodowo rysować, żonglować lub grać na gitarze - dwie pierwsze czynności wychodzą mu całkiem nieźle.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (27)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami