Demon's Souls - Bagno smutku (5-2): zatrucie, unieruchomienie, skrót wokół bagien

Przedzieramy się przez zdradliwe bagna.

Dostęp do tej lokacji w Demon's Souls uzyskasz, gdy pokonasz Wysysacza, bossa lokacji: Czeluść Deprawacji.

Lokacja: Dolina Bluźnierstwa - Bagno smutku (Region 5-2)

Zanim rozpoczniesz eksplorację tej krainy, przenieś do ekwipunku jak najwięcej Lotosu arystokraty (czerwony kwiat), który wcześniej mogłeś już odnaleźć w świecie gry. Ten przedmiot leczy zatrucie, czyli negatywny efekt polegający na stopniowym zabieraniu punktów życia twojej postaci. Ta przypadłość często będzie nękała twoją postać w tej lokacji. Dlatego warto zaopatrzyć się w jak największą liczbę Lotosu arystokraty. Wartym odnotowania jest fakt, że ten przedmiot często wypada z przeciwników.

314

Przejdź przez ciasny korytarz skalny znajdujący się za klińcem, który jest początkiem tej lokacji. Dotrzesz do urwiska. Skręć w prawo i idź ścieżką wzdłuż skał (1).

315

Idąc do końca drogi, dotrzesz do rozpadliny. Po drugiej stronie ścieżki znajduje się kładka (2). Aby ją opuścić, musisz dotrzesz do tego miejsca od drugiej strony. W ten sposób utworzysz skrót, którym szybciej przedostaniesz się do areny walki z bossem. Póki co, idź dalej, później odblokujesz ten skrót.

316

Zeskocz na podmokły teren, spadając na niżej położone stopnie (3). Bagna to bardzo rozległy teren. Możesz zwiedzić ten obszar i zajrzeć w każdy zakamarek, by zdobyć cenne przedmioty i dusze przewodników.

317

Na ile to możliwe - należy przemieszczać się po bagnach, przechodząc z wysepki na wysepkę - w ten sposób unikniesz zatrucia. Jeśli przez kilka-kilkanaście sekund będziesz stał na podmokłej ziemi, wówczas zostaniesz zatruty.

318

Pamiętaj, żeby użyć Lotosu arystokraty dopiero gdy będziesz stał w bezpiecznym miejscu. Użycie tego przedmiotu na bagnie niewiele pomoże, gdyż po chwili - po zażyciu tego przedmiotu - znowu zostaniesz zatruty. Jeśli pokonujesz większe odległości na podmokłych terenach lepiej leczyć się na bieżąco, a Lotosu użyj, gdy będziesz stał na ziemi.

319

Jeśli chcesz jak najszybciej i jak najbezpieczniej dotrzeć do kolejnego celu podróży, przemieszczaj się drogą wyznaczoną przez palące się ogniem słupy (4).

320
321

Dotrzesz do wyspy, na której stoi kilku wrogów (5). Za nią znajduje się przejście za mgłą (6). Tam właśnie się kieruj dalej.

322

Przejdź po drewnianych kładkach. Na końcu drogi zeskocz na ziemię, a znowu znajdziesz się na bagnach. W tym miejscu pojawi się nowy rodzaj przeciwników - latające owady, przypominające muchy. Zabijaj je z dystansu, za pomocą czarów lub broni dystansowych.

323

Przemieszczaj się po wysepkach i deskach leżących na ziemi, tak aby jak najmniej przebywać na zatrutym podłożu. Światełka doprowadzą cię do kolejnego celu.

324

Dotrzesz do kolejnej mgły (7), przed którą stoi dwóch wysokich przeciwników (8). Możesz spróbować ich ominąć, bo walka z nimi na małej przestrzeni jest dosyć trudna. Jeśli dojdzie do starcia, nie pozwól by twoja postać dotknęła podmokłego terenu, gdyż ugrzęźnie i nie będzie mogła przez chwilę poruszać się. Wówczas najpewniej zginiesz.

325

Kiedy przekroczysz mgłę, po lewej stronie zobaczysz Brudną kobietę (9), handlarkę, u której zakupisz podstawowe przedmioty, a także pancerz.

Przejdź przez osadę zbudowaną z drewna, w której aż roi się od przeciwników. Co prawda, nie są oni zbyt wymagającymi wrogami, ale jeśli dopadną cię w grupie, to możesz być ci trudno ich pokonać.

326

Gdy dotrzesz na górny poziom osady, po lewej stronie, w oddali, zobaczysz mgłę (10) - za nią znajduje się arena walki z bossem. Zanim jednak tam pójdziesz, odblokuj skrót, dzięki któremu nie będziesz musiał ponownie przechodzić przez bagna, jeśli polegniesz w walce.

327

Ścieżka wzdłuż skał (11), która znajduje się niedaleko przejścia do areny walki z bossem, doprowadzi cię do kładki (2), którą trzeba opuścić. Gdy to zrobisz, odblokujesz wspomniany skrót, dzięki któremu dotrzesz szybciej z klińca na arenę walki z bossem - Nieczystym Kolosem.

Spis treści: Demon's Souls - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Demon's Souls - Wewnętrzny dziedziniec (1-3): przekroczenie mgły, brama