Demon's Souls - Podziemna świątynia (2-3), boss: Smoczy bóg

Ostatnia lokacja w Tunelu Kamiennego Kła i walka z bossem.

Kliniec: Poziemna świątynia w Demon's Souls odblokujesz wówczas, gdy pokonasz Mieszkańca Płomieni, który czeka na ciebie na końcu lokacji: Miasto Tuneli w Tunelu Kamiennego Kła

Lokacja: Tunel Kamiennego Kła - Podziemna świątynia (Region 2-3)

258

Podziemna świątynia to finałowa lokacja w regionie Tunelu Kamiennego Kła. W zasadzie składa się tylko z areny walki z bossem - arcydemonem - Smoczym bogiem. Kiedy wejdziesz do korytarza i przejdziesz przez mgłę, rozpocznie się starcie.

Boss: Smoczy bóg

Smoczy bóg to ogromnych rozmiarów potwór, z którym tak naprawdę nie będziesz walczył. Pojedynek bowiem polega na przedostaniu się do dwóch wyrzutni strzał i uruchomieniu ich. Rany, jakie zadasz bossowi za pomocą wyrzutni, spowodują, że osłabisz go na tyle, że ten padnie na ziemię. Wówczas wystarczy, że do niego dobiegniesz i zadasz śmiertelny cios.

Tak jak wspomnieliśmy, kluczowymi czynnościami jest dobiegnięcie do wyrzutni i uruchomienie ich. Smoczy bóg nie będzie się biernie przyglądał twoim poczynania. Zrobi wiele, aby uniemożliwić ci wykonanie zadania.

Poniżej przedstawiamy instrukcję, dzięki której pokonasz Smoczego boga:

259
  • Gdy przekroczysz mgłę, przed sobą zobaczysz bossa (1). Skręć w lewo (2). W tym ślepym zaułku będziesz bezpieczny - tutaj ataki przeciwnika cię nie dosięgną.
  • Teraz twoim zadaniem jest przedostać się na drugi koniec korytarza, niszcząc po drodze barykady. Boss będzie cię atakować, więc musisz ostrożnie planować ruchy.
  • W korytarzu znajdują się dwa stosy kamieni. Możesz zdarzyć się tak, że boss - po jednym ze swoich ataków - zniszczy pierwszą stertę, ale drugiej już nie.
260
261
  • Niezależnie, czy do zniszczenia masz dwie stery kamieni, czy jedną, kiedy Smoczy bóg przestanie atakować, wbiegnij do korytarza i schowaj się za filarem (2). Przesuń się do niego jak najbliżej, a boss cię nie zauważy.
262
  • Następnie pobiegnij do sterty kamieni (3), uderz w nią i wróć, by schować się za filarem (4). Jeśli zrobisz to sprawnie, boss nie zdąży cię zaatakować, bo znikniesz za filarem. Wyprowadzenie więcej niż jednego ciosu jest ryzykowne, bo możesz nie zdążyć wrócić na miejsce, dlatego używaj silnego ataku (R2), a broń trzymaj w dwóch rękach.
263
  • Po utorowaniu sobie drogi, biegnij przed siebie korytarzem, aż dotrzesz do pierwszej wyrzutni strzał (5). Podejdź do niebieskiego przycisku (6) i naciśnij go. Wielka strzała wbije się w cielsko potwora i zada mu duże obrażenia.
264
  • Teraz musisz dotrzeć do drugiej wyrzutni. Zejdź po schodach na dół i schowaj się za pierwszym filarem (7).
265
  • Znowu musisz utorować sobie drogę, niszcząc kolejne barykady. Staraj się jak najmniej rzucać w oczy bossowi. Podbiegnij do stery kamieni, uderz jeden raz i ukryj się za kolumną.
266
  • Jeśli będziesz zbyt długo pokazywać się przeciwnikowi, ten zacznie ziać ogniem. W żaden sposób nie możesz uniknąć tego ataku. Jedyne co możesz zrobić, to zasłonić się tarczą, by zminimalizować obrażenia (do tej walki wybierz tarczę, która będzie cię najbardziej chroniła przed ogniem). Dlatego zrób wszystko, by boss nie zwracał na ciebie uwagi.
267
268
  • Kiedy dotrzesz do murku (8) będzie to twoja ostatnia osłona. Na schodach znajduje się ostatnia barykada. Po każdym uderzeniu wróć zza murek, by się ukryć, choć nie zawsze ta akcja zagwarantuje ci to, że Smoczy bóg nie będzie ziać ogniem.
269
  • Gdy rozwalisz barykadę na schodach, wróć zza murek, by boss zaniechał swojego ataku. W innym przypadku, kiedy ruszysz od razu w górę schodów, przeciwnik z pewnością zwróci na ciebie uwagę i cię zaatakuje.
270
  • Poczekaj, aż boss straci cię z oczu, dopiero wówczas pobiegnij po schodach i wciśnij niebieski przycisk na drugiej wyrzutni strzał (9).
271
  • Łeb bossa wówczas runie na ziemię. Teraz wystarczy go tylko dobić. Zejdź po schodach i podejdź do jego ogromnej głowy. Zadawaj mu obrażenia magią lub bronią białą w wystający kieł (10), ale uważaj na jego wyziewy, które mogą cię zranić!
272
  • Poczekaj, aż przestanie się wydobywać żar z jego gęby, i dopiero wówczas uderz go.

Gra poinformuje cię, że otrzymałeś duszę arcydemona (Smocza dusza demona), a także Czynnik Spójni (dzięki niemu możesz swobodnie podróżować pomiędzy klińcami). A w miejscu Smoczego boga pojawi się nowy kliniec.

Jeśli po walce ze Smoczym bogiem nie wiesz, gdzie się udać, zerknij na stronę: Demon' Souls - wszystkie lokacje: kolejność, gdzie iść i co odkrywać - podpowiadamy, jakie lokacje zwiedzić i w jakiej kolejności.

Spis treści: Demon's Souls - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Demon's Souls - Miasto tuneli (2-2): kopalnia, Łata Hiena (Patches)

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

Autor

Marcin Dolata

Marcin Dolata

Senior Guide Writer

Marcin zajmuje się w Eurogamer.pl tworzeniem poradników. Pierwsze gry uruchamiał spod DOS-a na monochromatycznym monitorze. Świetnie bawi się grając zarówno na PC, jak i konsoli.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami