Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Demon's Souls na PS5 było kiedyś wypełnione gumowymi kaczkami

Kwaczący pomocnicy.

  • Bluepoint Games używało gumowych kaczek, pracując nad Demon's Souls na PS5
  • Zabawki służyły do testowania, ale stały się też wewnętrznym żartem w studiu
  • Było ich tak dużo, że twórcy musieli całkowicie usunąć je z kodu

Twórcy remake'u Demon's Souls na PlayStation 5 używali modeli gumowej kaczki, by testować różne rozwiązania techniczne oraz efekty w grze. Zabawek było tak dużo, że Bluepoint Games obawiało się, że przez nieuwagę przedostaną się do finalnej wersji produkcji.

„To był idealny przedmiot ze względu na rozmiar i kształt” - powiedział w rozmowie z GamesRadar Collin Harris, artysta techniczny w studiu. „Było to też dość zabawne, widzieć żółtą gumową kaczuszkę siedzącą w niezwykle szczegółowym środowisku dark fantasy”.

W trakcie prac nad remake'iem, deweloperzy tak przyzwyczaili się do używania kaczek, że zabawkami zastępowano elementy graficzne w świecie, które jeszcze nie były gotowe - służyły więc za tzw. placeholdery. Nie zabrakło nawet wielkiego kaczora na horyzoncie.

Jak tłumaczy Harris, finalnie twórcy mieli obawy, że kwaczący pomocnicy przez przypadek pojawią się w konsumenckiej wersji Demon's Souls, więc całkowicie usunięto je z kodu.

Osobom zainteresowanym nie tylko kaczkami, ale i całą grą, polecamy nasz poradnik do Demon's Souls.

Read this next