Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Osiągnięcie 120 FPS w grach z PS4 na PS5 to trudne zadanie

Wymaga stworzenia osobnej wersji tytułu.

  • Gry z PS4 uruchamiane na PS5 nie oferują 120 FPS
  • Osiągnięcie wyższej liczby klatek wymagałoby stworzenia osobnej wersji tytułu
  • To efekt innego podejścia Sony do wstecznej kompatybilności

Nasi koledzy z brytyjskiego Eurogamera sprawdzili, dlaczego gry z PS4 uruchamiane na PlayStation 5 nie osiągają 120 klatek na sekundę, choć teoretycznie urządzenie na to pozwala. Okazuje się, że zwiększenie płynności wymaga stworzenia osobnej wersji tytułu.

Zaczęło się od Call of Duty Warzone i Modern Warfare, które na Xbox Series X działają w 120 FPS, ale już na PS5 tylko 60 FPS. Spekulowano, że w celu zaoferowania wyższej liczby klatek należałoby przygotować oddzielną edycję tytułu, dedykowaną nowej konsoli Sony.

W rozmowie z brytyjskim Eurogamerem podejrzenia potwierdzili twórcy Rocket League, które znajduje się w podobnej sytuacji - na mocniejszej z platform Microsoftu gra uruchamia się w 120 FPS, ale wspomnianej wartości nie osiąga na PlayStation 5.

Zobacz na YouTube

- W tym roku nasz zespół skupiał się na przeniesieniu tytułu na model Free to Play i odświeżenia takich ważnych funkcji jak systemu turniejów. W związku z tym musieliśmy podjąć trudne decyzje dotyczące tego, co możemy przygotować - wyjaśnia przedstawiciel studia Psyonix.

- Odblokowanie 120 FPS na Xbox Series X/S to kwestia niewielkiej aktualizacji, ale na PS5 wymagane jest stworzenie pełnoprawnego, natywnego portu [wersji - red.] ze względu na sposób, w jaki zaimplementowano w konsoli wsteczną kompatybilność. Niestety nie było to możliwe, ponieważ musieliśmy skoncentrować się na innych obszarach - dodaje.

Richard Leadbetter z Digital Foundry tłumaczy, że różnica w omawianej sprawie między Xbox Series X/S a PlayStation 5 wynika z nieco innego podejścia Microsoftu, który już do starszych konsol kilka lat temu dodał obsługę ekranów z VRR (zmiennym odświeżaniem obrazu) i odświeżaniem 120 Hz, niezbędnym do wyświetlania 120 FPS.

Sony zaś ograniczyło wsparcie dla 120 klatek na sekundę tylko do gier zaprojektowanych pod PS5. Dziennikarz twierdzi, że firma mogłaby wprowadzić zmiany, choć wymagałoby to dużej pracy ze strony koncernu.

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

Powiązane tematy
O autorze
Awatar Piotr Bicki

Piotr Bicki

News Editor

Tytan pracy. Wybitny profesjonalista. Piotr Bicki w latach 2016-2022 był dziennikarzem Eurogamera i jednym z najbardziej doświadczonych autorów w redakcji. Zmarł tragicznie 31 lipca 2022 roku.
Komentarze