Demon's Souls - magia, czary: jak używać

Jak rzucać zaklęcia i czym jest katalizator.

W grze Demon's Souls każda postać może wyspecjalizować się w magii, choć z początkowych klas tylko Mag oraz Szlachcic posiadają od razu na wyposażeniu katalizator - niezbędny przedmiot, by móc rzucać czary.

Aby użyć czaru, postać musi zostać wyposażona we wspomniany katalizator (1), a także posiadać odpowiednią ilość niebieskiego paska many (2). Za pomocą górnej strzałki na d-padzie (krzyżak), wybieramy czar (3).

ds001

Aby rzucić zaklęcie, po prostu używasz przycisku R1 - odpowiedzialnego za wyprowadzenie ciosu.

Zwróć uwagę, że katalizator umieszczasz pod ręką podobnie jak każdą inną broń (4) - wybierając w menu Wyposażenie, a następnie wolny slot w prawej lub lewej ręce.

ds002

Czary zużywają manę, więc pamiętaj, że gdy pasek się wyczerpie (5), nie będziesz mógł użyć czaru. Mana odnawia się sama, ale możesz ją uzupełnić szybciej poprzez wykorzystanie odpowiednich przedmiotów.

ds003

Czary są czymś innym niż cuda. Czary stanowią raczej ofensywną broń wojownika, natomiast cuda zazwyczaj mają charakter defensywny, np. leczenie się. Do cudów wykorzystujemy talizman.

Jak zdobyć katalizator w Demon's Souls

Klasa startowa Maga otrzymuje Drewniany katalizator, a Szlachta uzyskuje Srebrny katalizator od początku gry. Pozostali wojownicy muszą go odszukać, by móc używać czarów.

Drewniany katalizator odnajdziemy w Phalanx Archstone, a srebrny w Tower of Latria. Wraz z kolejnym aktualizacjami poradnikami przedstawimy dokładną lokalizację przedmiotów oraz możliwość ich zakupienia.

Spis treści: Demon's Souls - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Demon's Souls - zapis gry, wyłączanie, stan spoczynku