Baldur's Gate 3 - wojownik: porady, build

Opis klasy wojownika, specjalizacje, kluczowe cechy, przykładowy build.

Wojownik w Baldur's Gate 3 to jedna z najbardziej wszechstronnych klas postaci. Może z powodzeniem walczyć wyłącznie przy wykorzystaniu broni białej, może wspomagać się bronią dystansową i - po wybraniu specjalizacji Mistyczny rycerz - korzystać z zaklęć. W tym rozdziale przedstawiamy klasę wojownika, rekomendowany podział cech, a także przykładowy build postaci.

Wojownicy to klasa postaci, która specjalizuje się w zadawaniu obrażeń fizycznych na bliskim dystansie. Ze wszystkich klas - nie licząc Barbarzyńcy, który nie jest dostępny we wczesnym dostępie - posiadają największa pulę punktów zdrowia. Są biegli w korzystaniu ze wszystkich typów pancerzy, tarczach i podstawowej broni, mają też premię do rzutów obronnych na Siłę i Kondycję.

Wojownik - rasa i cechy

Jeśli chodzi o dobór rasy dla postaci wojownika, wybrać możesz spośród dwóch:

  • Krasnolud tarczowy - premia +2 do Siły i +2 do Kondycji to największe zalety. Oprócz tego postać zyska także biegłość w młotach bojowych, co przyda się w starciu z niektórymi wrogami. Najlepszy wybór jeśli chodzi o specjalizację Mistrza bitew.
  • Githyanki - rasowa premia +2 do Siły i +1 do Inteligencji będzie świetna w przypadku specjalizacji Mistycznego rycerza. Oprócz tego postać zyska biegłość w mieczach krótkich, długich i dwuręcznych.

W przypadku przydziału cech (1), inwestujemy w 17 Siły, 14 Zręczności, 17 Kondycji, 8 Inteligencji, 10 Mądrości i 8 Charyzmy. W przypadku Githyanki, Kondycja osiągnie 15 punktów. Co prawda specjalizacja Mistyczny rycerz korzysta z Inteligencji w przypadku rzucania zaklęć, jednak podczas rozgrywki zdobędziesz przedmiot, który zwiększy tę cechę postaci do 18 punktów, nie warto więc marnować na nią punktów.

309

Rekomendujemy, by korzystać z Krasnoluda tarczowego, dzięki czemu, postać będzie mogła osiągnąć po 18 punktów w Sile i Kondycji wraz z awansem na 4 poziom doświadczenia. W przypadku Githyanki, będzie to odpowiednio 18 Siły i 16 Kondycji.

Pochodzenie i umiejętności

W przypadku wojownika, skup się na umiejętnościach, które oparte są o Siłę, Zręczność bądź Inteligencję (ta będzie co prawda mieć niską wartość, ale na 3-4 poziomie zwiększysz ją do 18 punktów dzięki ekwipunkowi).

Sprawdzą się więc umiejętności Akrobatyka, Atletyka, Religia, Historia, Zwinne dłonie bądź Skradanie się. Pochodzenie dobierz oczywiście tak, by odblokować te umiejętności, na których ci zależy.

Specjalizacje Wojownika

Na 3 poziomie doświadczenia, Wojownik może wybrać jedną z dwóch specjalizacji. Są to:

310
  • Mistrz bitew (2) - specjalizacja, która skupia się jeszcze bardziej na zadawaniu obrażeń fizycznych. Postać zyskuje specjalną właściwość, Kość przewagi, dzięki której możesz zwiększyć skuteczność ataków i nałożyć specjalny efekt, jak Przestraszenie czy Odepchnięcie. Mistrz bitew może też zwiększyć tymczasowo punkty zdrowia dowolnego sojusznika o 8.
  • Mistyczny rycerz (3) - specjalizacja pozwalająca na wykorzystanie zaklęć Czarodzieja. Postać zyskuje dwie komórki czarów i wybrać może spośród łącznie 17 czarów do nauczenia się. Oprócz tego może także korzystać ze Sztuczek, które nie wymagają komórek czarów - tak jak typowy Czarodziej.

Wybór specjalizacji zależy oczywiście od preferencji. Mistrz bitew lepiej sprawdzi się jako typowy, nastawiony na walkę w zwarciu wojownik - Kości przewagi pozwolą mu zadawać dotkliwe obrażenia nawet bardzo mocno opancerzonym celom. Z kolei Mistyczny rycerz pozwoli ci na skuteczniejszą walkę wtedy, gdy nie będzie możliwości dojścia do celu. Niektóre zaklęcia, jak Zbroja maga, znacząco poprawią możliwości defensywne postaci.

Sposób rozgrywki i porady

Na koniec garść porad związanych z rozgrywką tą postacią, mianowicie:

311
  • Dobór cech jest kluczowy. Główne cechy wojownika to Siła i Kondycja - pozwalają mu one odpowiednio na zadawanie obrażeń i zwiększenie wytrzymałości. Ważna jest też Zręczność - w przypadku wczesnego dostępu warto rozwinąć ją do 14 punktów, by zyskać premię +2. W grze brakuje na ten moment ciężkich pancerzy, postać zyska więc dodatkowe 2 punkty klasy pancerza. Pozostałe cechy nie są warte uwagi - a Inteligencję, ważną dla Mistycznego rycerza, zwiększysz przy pomocy ekwipunku.
  • Klasa pancerza jest bardzo ważna. Im wyższa klasa pancerza, tym trudniej będzie trafić wojownika. Najlepszym (we wczesnym dostępie) pancerzem dla Wojownika jest Zbroja półpłytowa Githyanki (4), z którą rozpoczyna Lae'zel - zapewni 17 punktów klasy pancerza (15 + 2 ze Zręczności). Jeśli zdecydujesz się korzystać z tarczy, możesz podnieść KP o dodatkowe 2 punkty.
  • Mistyczny rycerz - jeśli zdecydujesz się na tę specjalizację, z zaklęć ofensywnych warto korzystać z Magicznego pocisku. Zadaje on niezłe obrażenia i ma 100% szansę na trafienie, czyniąc ją jedną z najlepszych zdolności ofensywnych w grze. Zbroja maga świetnie się sprawdzi, gdyż pozwala zyskać kilka dodatkowych punktów klasy pancerza.
  • Mistrz bitew - korzystaj z Kości przewagi. Możesz wzmocnić atak do 4 razy na każdy krótki odpoczynek. Szczególnie wartą uwagi jest umiejętność Wzbudzenie lęku - zadaje olbrzymie obrażenia i ma dużą szansę na Przestraszenie celu (traci on wtedy kontrolę na 2 tury). Używaj Mobilizacji do awaryjnego zwiększania punktów zdrowia sojuszników.
  • Staraj się atakować w plecy. Atak w plecy przeciwnika oferuje premię do celności, przekłada się więc na zadawane obrażenia. Staraj się jednak przeskakiwać za wroga, a nie przechodzić, by nie wywołać ataku z zaskoczenia.
  • Nie zapominaj o atakach dystansowych. Wojownik sprawnie posługuje się wszelkimi łukami - wykorzystaj je, gdy nie możesz dojść do celu i wyprowadzić ataku wręcz. Pamiętaj, że tutaj również możesz wykorzystać Kość przewagi.
  • Korzystaj ze zdolności Drugi oddech i Przypływ sił. Pierwsza z nich to dodatkowa akcja, która odnowi punkty wytrzymałości postaci, druga to akcja, która pozwoli na ponowne wykonanie ataku. Obie odnawiają się po krótkim odpoczynku.

Następnie: Baldur's Gate 3 - kleryk: porady, build

Spis treści: Baldur's Gate 3 - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Baldur's Gate 3 - mapa: Dzicz

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

Autor

Jakub Bugielski

Jakub Bugielski

Guide Writer

Fan strategii wszelakich - z naciskiem na RTS-y - i produkcji niezależnych, dla których na bok odkłada tytuły AAA. Entuzjasta gotowania, miłośnik elektroniki i majsterkowicz-amator.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami