Baldur's Gate 3 - Goblinia kapłanka

Zadanie rozdziału pierwszego, pomoc gobliniej kapłanki w usunięciu pasożyta.

Goblińska kapłanka to jedno z zadań pierwszego rozdziału w Baldur's Gate 3. W ramach tej misji musisz odszukać goblińską kapłankę, Kiszkę, która pomoże ci w usunięciu pasożyta, którym postać została zarażona na początku rozgrywki.

By odblokować to zadanie, musisz udać się do goblinki Sazzy (1), którą znajdziesz w Gaju druidów. Jest ona więziona w klatce - zbliżenie się do niej po raz pierwszy aktywuje rozmowę z dwójką diabelstwa, która się nad nią pastwi.

286

W trakcie rozmowy musisz wstawić się za goblinką i wykonać test na [Perswazję] (2) bądź [Zastraszenie] (3) - jeśli ci się one nie udadzą, rozpoczniesz walkę z diabelstwem. W przypadku udanych testów zostaniesz sam na sam z Sazzą. Przeklikaj dostępne opcje dialogowe, by odblokować zadanie Goblinia kapłanka. Możesz także zgodzić się na to, by uwolnić ją z klatki, odblokowując przy tym zadanie Uwięziona goblinka.

287

Otrzymasz informację, że w obozie goblinów (4) znajduje się Kapłanka Kiszka (5), która rzekomo może pomóc ci w twoim problemie z kijanką Łupieżców umysłu. Do kapłanki trafisz podczas zadania Poszukiwania druida - stać będzie w pierwszej dużej grupie, którą spotkasz po wejściu do Zniszczonego sanktuarium.

288

Rozpocznij z nią rozmowę. Przeklikaj dostępne opcje i finalnie wybierz „Wyciągnij rękę”, co jednak nie spodoba się twoim towarzyszom. Dokończ rozmowę, a następnie podążaj za Kiszką, która uda się do swoich komnat.

Podczas ponownej rozmowy z kapłanką powie ci ona, że reszta drużyny musi się odsunąć, by mogła ci pomóc. Oddziel postacie od drużyny i ustaw je na zewnątrz (6), tuż obok wejścia do komnat Kiszki. Podczas dyskusji z kapłanką zgódź się na wypicie tajemniczej mikstury, po czym twoja postać trafi do lochów.

289

Do wykonania będzie tutaj dość prosty test na [Atletykę] bądź [Akrobatykę] - wykonanie któregokolwiek z nich pozwoli ci się oswobodzić. Wyjście na zewnątrz pomieszczenia skończy się jednak walką z Kiszką i jej pomocnikiem, Polmą (7).

290

Nie walcz jednak przy pomocy jednej postaci. Kliknij na portret którejkolwiek postaci, którą przed momentem odłączyłeś. Otwórz zamknięte drzwi do komnaty Kiszki, a następnie kolejne, Zdobione drzwi (8), by dołączyć do samotnej postaci.

291

Walka z Kiszką i Polmą nie jest zbyt skomplikowana. Warto skupić całą uwagę na ogrze, gdyż zadaje znacznie większe obrażenia niż kapłanka. W trakcie starcie postaraj się rozproszyć drużynę, by postacie nie otrzymywały obrażeń obszarowych. Po zabiciu Kiszki i Polmy złup ich zwłoki. Zadanie to zostanie w tym momencie zakończone, gdyż kapłanka nie będzie ci już w stanie pomóc.

Uwaga - zadanie to zawsze kończy się walką z Kiszką. Nie jest ona w stanie w żaden sposób pomóc ci z usunięciem kijanki. Warto po prostu pominąć to zadanie - nie oferuje żadnej znaczącej nagrody (a ciało kapłanki i tak złupisz podczas zadania Poszukiwania druida), a bardzo pogorszy twoje relacje z członkami drużyny.

Następnie: Baldur's Gate 3 - Uczennica druida

Spis treści: Baldur's Gate 3 - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Baldur's Gate 3 - Usuwanie pasożyta

Reklama

Skocz do komentarzy (2)

Autor

Jakub Bugielski

Jakub Bugielski

Guide Writer

Fan strategii wszelakich - z naciskiem na RTS-y - i produkcji niezależnych, dla których na bok odkłada tytuły AAA. Entuzjasta gotowania, miłośnik elektroniki i majsterkowicz-amator.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (2)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami