Baldur's Gate 3 - otumaniona żaba: co z nią zrobić

Zagadka z tajemniczą żabą na bagnach wiedźmy.

W trakcie przemierzania Cuchnącego trzęsawiska w Baldur's Gate 3, czyli okolic miejsca, w którym wykonujesz zadanie Wiekowa zielarka, natrafisz na tajemniczą, otumanioną żabę. Możesz w dość specyficzny sposób wejść z nią w interakcję, za co otrzymasz niewielką nagrodę. W tym poradniku podpowiadamy, jak tego dokonać.

Uwaga - opisany niżej sposób działa wyłącznie po ukończeniu zadania Wiekowa zielarka i zabiciu Ciotki Ethel.

Otumanioną żabę (1) znajdziesz na północ od Herbaciarni (2), domu Ciotki Ethel z zadania Wiekowa zielarka. Wejście z nią w interakcję pozwoli ci wykonać standardowy dla wszystkich zwierząt test umiejętności Opieka nad zwierzętami. Jednak ukończenie go nic nie zmieni.

220

Tu konieczne będzie wykorzystanie jednej z mikstur, a mianowicie Mikstury rozmowy ze zwierzętami (3). Znajdziesz ją podczas eksplorowania mapy, możesz też kupić ją u niektórych handlarzy. Wypij miksturę dowolną postacią i ponownie wejdź w interakcję z żabą.

221

Teraz twoja postać będzie normalnie słyszeć głos żaby. Podziękuje ci ona za rozprawienie się z wiedźmą (Ciotka Ethel) i w zamian zaoferuje nagrodę. Po zakończeniu rozmowy podążaj za otumanioną żabą, by dotrzeć do sakiewki (4).

222

Wewnątrz znajdziesz magiczne zwoje z zaklęciami i trochę złota, obok leża też skrzynie, w których mogą być dodatkowe skarby. W tym momencie zagadka ta dobiega końca.

Następnie: Baldur's Gate 3 - zagadka: jak uruchomić windę w wieży w Podmroku

Poprzednio: Baldur's Gate 3 - jak przejść przez drzwi w chacie wiedźmy