Baldur's Gate 3 - Poszukiwania druida

Zadanie główne rozdziału 1, ratowanie druida Halsina.

Misję Poszukiwania druida w Baldur's Gate 3 odblokować możesz na kilka sposobów, między innymi w trakcie zadania Uczennica druida. W ramach tej misji musisz odnaleźć przywódcę druidów, Halsina, który padł ofiarą goblinów.

Dotarcie do obozu goblinów

Zadanie wymaga od ciebie uratowania Halsina, przywódcy druidów. Został on schwytany przez gobliny, musisz więc zinfiltrować ich obozowisko i go uratować. Obóz goblinów znajdziesz w zachodniej części mapy (1). Głównie wejście do obozu prowadzi przez drewniany, wiszący most (2).

178

Na wejściu czeka cię spotkanie ze strażnikami (3). Podczas rozmowy wybierz kwestię dialogową, której test umiejętności będzie ci najłatwiej wykonać. Na koniec rozmowy musisz przystać na żądania wysmarowania sobie twarzy łajnem - wybierz opcję „Skrzyw się i zrób co musisz”. Jeśli na to nie przystaniesz, wywołasz walkę z goblinami.

179

Od miejsca posterunku skieruj się na północ. Po drodze spotkasz Barda Vollo (4) - rozmowa z nim odblokuje zadanie poboczne Na ratunek bardowi. Kontynuuj marsz na północ i przejdź przez duże drewniane drzwi (5), obok których stoi ogr, by dostać się do Zniszczonego Sanktuarium.

180

Odnalezienie Halsina

Po wejściu czeka cię kolejne spotkanie ze strażnikami. Zapisz grę i zbliż się do nich, by przejść kolejne testy - tego typu akcje czekają cię tutaj kilkukrotnie, jeśli nie chcesz wszczynać bójek. Idź dalej na północ, by dotrzeć do Kapłanki Kiszki (6). Nie wdawaj się z nią w dyskusję, jednak zapamiętaj jej lokalizację - niedługo tutaj wrócisz.

181

By dotrzeć do miejsca przetrzymywania Halsina, skieruj się do północno-wschodniego rogu tej lokacji (7), gdzie znajdziesz drzwi (8) prowadzące do Zagrody Worgów.

182

Gdy tam wejdziesz, zbliż się do krat (9), za którymi uwięziony jest niedźwiedź. Wejdź z nimi w interakcję, by wywołać rozmowę. W czasie rozmowy wybierz te opcje dialogowe:

183
  • Co wy wyprawiacie, do demona?
  • Koniec z tym, w tej chwili lub [Itthilid] [Mądrość] Odsuńcie się. Zajmę się zwierzęciem.

Gdy niedźwiedź wydostanie się z klatki, rozpocznij z nim rozmowę i wybierz opcję zaatakowania goblinów. Czeka cię starcie z grupą wrogów i zamkniętych w klatce obok wargów, jednak w walce wspomoże cię niedźwiedź (10). W pierwszej kolejności wybij gobliny - wargi są niegroźne do momentu, aż nie wydostaną się z więzienia.

184

Gdy walka dobiegnie końca, ponownie wejdź w interakcję z niedźwiedziem, który okaże się… druidem Halsinem. W trakcie rozmowy otrzymasz nowy cel tego zadania -zabicie trzech przywódców goblinów, Kapłanki Kiszki, . Możesz zająć się tym po cichu, możesz też tymczasowo dołączyć Halsina do drużyny, wybierając opcję „Chodź ze mną. Przyda mi się twoja pomoc” (11).

185

Masz tutaj dwa podejścia do zadania. Możesz wybić gobliny po cichu, jednak jest to bardzo trudne, gdyż wrogów jest tutaj cała masa i wymaga to długiego analizowania ruchu każdego z nich. Mniej czasochłonnym rozwiązaniem jest walka - z pomocą Halsina bez problemu wybijesz wszystkich do nogi.

Uwaga - w tym momencie możesz udać się na spoczynek, podczas którego czeka cię jedna z wielu wizji. Tego typu zjawiska i ich wpływ na rozgrywkę opisujemy w oddzielnym rozdziale tego poradnika, gdyż występują one w różnych momentach fabularnych.

Kapłanka Kiszka

Kapłanka Kiszka (12) to goblinka, którą spotkałeś po wejściu do Zniszczonego Sanktuarium. Jest najłatwiejszym do pokonania przywódcą goblinów, możesz więc zacząć właśnie od niej. W pierwszej kolejności postaraj się wybić wszystkich jej towarzyszy - większość z tych wrogów ma około 15 punktów zdrowia, powinni więc paść od jednego ciosu.

186

Kapłankę zostaw sobie na koniec. Ma ona dość wysoką klasę pancerza, lepiej w walce z nią spisuje się więc magia. Jeśli posiadasz w drużynie Posępne Serce, jej zaklęcie, Guiding Bolt, jest w stanie odebrać Kiszce 2/3 punktów zdrowia i nałożyć na nią osłabienie, które zwiększy szansę trafienia kolejnego ataku. To zaklęcie i atak Astariona / Lae'zel powinno położyć kapłankę goblinów.

Dror Ragzlin

Dror Ragzlin (13) to znacznie groźniejszy przeciwnik. Jest on w stanie zadawać spore obrażenia, szczególnie kilku celom jednocześnie. Podczas walki z nim postaraj się rozproszyć swoje postacie, by nie był w stanie uderzyć w kilka z nich jednocześnie.

187

Ragzlin jest znacznie łatwiejszy do trafienia. Proces ten możesz sobie dodatkowo ułatwić ustawiając postacie walczące na dystans i/lub magów na wzniesieniu (14) za nim. Dzięki temu zyskają oni przewagę wysokości, a ty szybko się z nim rozprawisz. Skup na nim uwagę swoich postaci dystansowych, a te walczące na bliskim dystansie (Lae'zel czy Posępne Serce) wyślij by skupić uwagę jego i pobliskich goblinów.

188

Minthara

Ostatni wódz, Drow Minthara (15), posiada co prawda najmniej liczną obstawę, jednak para goblinów, która jej towarzyszy, jest znacznie groźniejsza niż mięso armatnie, z którym walczyłeś dotychczas.

189

Wykorzystaj fakt, że Minthara znajduje się za mostem i zadaj dwójce goblinów (16) możliwie najwięcej obrażeń, zanim dotrze do nich wódz. Wyślij na Mintharę Halsina - w postaci niedźwiedzia jest on świetnym tankiem, posiada masę punktów zdrowia i dobre rzuty obronne. Bez problemu przyjmie na siebie kilka ciosów, zanim rozprawisz się z obstawą wodza.

190

Gdy na polu walki zostanie tylko Minthara, skup na niej swoje ataki. Ponownie, warto wykorzystać zaklęcie Guiding Bolt, które rzucić może Posępne Serce, by zwiększyć szansę na trafienie wroga. Nie zapomnij też o Błogosławieństwie - zwiększenie rzutów sprawi, że łatwiej będzie ci wykonać skuteczny atak.

Powrót do Gaju druidów

Gdy już załatwisz trójkę wodzów, Halsin rozpocznie rozmowę. Po krótkiej wymianie zdań uda się on do Gaju druidów, gdzie będzie na ciebie czekał. Zaktualizowane zostanie także zadanie Na ratunek uchodźcom.

Jeśli chcesz to oczyść obóz goblinów z pozostałych wrogów i skarbów. Pamiętaj jednak, że w wersji z wczesnego dostępu postacie awansować mogą jedynie na 4 poziom doświadczenia. Gdy zakończysz tutaj swoje sprawy, teleportuj się do Gaju druidów.

Halsin (17) stał będzie zaraz za wejściem do Gaju. Automatycznie rozpocznie on rozmowę, podczas której ponownie każe czekać ci na rozwiązanie twojego problemu z kijanką Łupieżców Umysłu.

191

Dowiesz się także od niego, że Rath czeka na ciebie z nagrodą. W tym celu udaj się do Szmaragdowego gaju, który odwiedziłeś podczas zadania Uczennica druida - wejście (18) znajdziesz w centralnej części (19) gaju.

192

Po wejściu do Szmaragdowego gaju, rozpocznij rozmowę z Rath (20). W zamian za swoje zasługi, otrzymasz Runę Wilka. Przedmiot ten przyda ci się do rozwiązania zagadki w tej lokalizacji.

193

Po wszystkim rozbij obóz i udaj się na spoczynek, w trakcie którego czeka cię kolejna wizja.

Po zakończeniu odpoczynku wyjdź ze Szmaragdowego gaju i rozpocznij rozmowę z Halsinem i Kaghą (21), którzy znajdują się tuż obok, podczas której Kagha zostanie zdegradowana ze swojego stanowiska.

194

Czas na świętowanie i romansowanie

Halsin poprosi cię, byś dał znać diabelstwom, że problem goblinów został rozwiązany. W tym celu wejdź w interakcję z Zevlorem (22). Znajdziesz go przy wejściu do gaju druidów (23). Teraz ponownie uruchomić musisz obozowanie.

195

Podczas rozmowy z nim wyraź chęć wzięcia udziału w biesiadzie, wybierając opcję dialogową „Wolny wieczór wszystkim nam dobrze zrobi” . W tym momencie możesz porozmawiać ze swoimi towarzyszami i - jeśli masz z którymś z nich relacje na poziomie bardzo wysoki - rozpocząć romansowanie.

Jeśli się na to zdecydujesz, zagadaj do konkretnej postaci i wyraź chęć spotkania po tym, jak wszyscy udadzą się na spoczynek (24). Porozmawiaj ze wszystkimi postaciami w obozie, a następnie udaj się na spoczynek, by rozpocząć scenę romansu.

196

Gdy noc dobiegnie końca, rozpocznie się kolejna rozmowa z Halsinem. W jej trakcie dowiesz się, że druid nie jest w stanie ci pomóc i nakieruje cię na nowe sposoby. W trakcie tej rozmowy odblokowane zostaną dwa nowe zadania - Towarzystwo znakomitości i Droga do Wież Wschodzącego Księżyca - a samo zadanie z druidem zostanie wreszcie zakończone.

Następnie: Baldur's Gate 3 - Lekarstwo Githyanki

Spis treści: Baldur's Gate 3 - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Baldur's Gate 3 - Wiekowa zielarka

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

Autor

Jakub Bugielski

Jakub Bugielski

Guide Writer

Fan strategii wszelakich - z naciskiem na RTS-y - i produkcji niezależnych, dla których na bok odkłada tytuły AAA. Entuzjasta gotowania, miłośnik elektroniki i majsterkowicz-amator.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami