Baldur's Gate 3 - pułapki: jak wykrywać i rozbrajać

Wykrywanie pułapek i ich bezpieczne rozbrajanie. 

Jak przystało na grę RPG, w Baldur's Gate 3 część terenów czy skarbów zabezpieczona będzie pułapkami. Aktywowanie ich w sporej części przypadków dotkliwie rani drużynę, często po prostu zabijając wszystkie postacie. Jak radzić sobie z pułapkami, wykrywać je i bezpiecznie rozbrajać? Wyjaśniamy to w niniejszym poradniku.

Do rozbrajania pułapek potrzebne będą dwie umiejętności. Są to Percepcja (1) i Zwinne dłonie (2). Pierwsza wykorzystywana jest do wykrywania pułapek - jeśli postać z wysokim współczynnikiem percepcji zbliży się do pułapki, ma szansę ją wykryć. Zwinne dłonie z kolei zmniejszają poziom trudności przy teście umiejetności na rozbrajanie - im wyższy poziom, tym łatwiej będzie go wykonać.

174

By móc rozbroić jakąkolwiek pułapkę, musisz mieć jeszcze jeden przedmiot - Zestaw do rozbrajania pułapek (3). Bez niego cały proces będzie niemożliwy. Zestawy często znajdziesz w świecie gry, sprzedają je także niektórzy handlarze - warto mieć kilka sztuk w plecaku.

175

Gdy spełnisz powyższe wymagania, możesz zabrać się do rozbrajania. Pierwszym krokiem będzie wykrycie pułapki. Gdy postać znajdzie się w jej pobliżu, wykona test na percepcję. Jeśli się powiedzie - ikonka będzie niebieska (4)- pułapka zostanie wykryta. Jeśli jednak nie uda się go wykonać i ikonka będzie czerwona (5), pułapka nie zostanie odkryta. Pamietaj, że tylko jedna postać musi przejść test pozytywnie, by wykryć zagrożenie.

176

By rozbroić odkrytą pułapkę musisz kliknąć na nią prawym przyciskiem myszy, a następnie wybrać opcję Rozbrój (6). Postać przystąpi do testu na Zwinne dłonie. Jeśli się powiedzie, pułapka zostanie rozbrojona i zniknie - jeśli nie, natychmiast zostanie aktywowana.

177

Przed rozbrojeniem każdej pułapki wykonaj zapis gry na wypadek, gdyby nawet najprostszy test się nie udał. Pamiętaj też, by do tej czynności wykorzystać postać o możliwie wysokim poziomie Zwinnych dłoni - z towarzyszy w tej roli najlepiej spisze się Astarion.

Następnie: Baldur's Gate 3 - mapa: Dzicz

Poprzednio: Baldur's Gate 3 - aprobata towarzyszy: jak zwiększyć