Baldur's Gate 3 - jak uleczyć postać

Przywracanie punktów zdrowia, mikstury, zaklęcia, jedzenie.

Walka jest nieodłączną częścią Baldur's Gate 3 i jakbyś się nie starał, twoje postacie będą otrzymywać obrażenia. Jak przywrócić utracone punkty zdrowia, które przedmioty najlepiej się do tego nadają i czy można zwiększyć chwilowo stań punktów zdrowia? Na te pytania odpowiadamy w niniejszym rozdziale.

Punkty zdrowia twoich postaci (1) wyświetlane są przy ich portretach - możesz także sprawdzić wartość dla aktualnie wybranej postaci, najeżdżając na pasek zdrowia (2). Wartość przedstawiona jest przez dwie liczby X/Y - X to aktualna pula punktów zdrowia, Y to maksymalna, którą może mieć postać. Jeśli wartość aktualnych punktów zdrowia spadnie do 0, postać zostanie powalona.

169

By temu zapobiec, możesz zwiększyć tymczasowo ilość punktów zdrowia bądź je odnowić. Niektóre zdolności, jak Mobilizacja (3) pozwalają na tymczasowe zwiększenie maksymalnego poziomu zdrowia. Gdy z nich skorzystasz, pojawi się drugi pasek zdrowia (4) oznaczający wzmocnienie.

170

Częściej jednak będziesz przywracać utracone punkty zdrowia. Możesz tego dokonać za sprawą mikstur leczniczych. Dla przykładu, Mikstura leczenia (5) pozwoli odnowić postaci punkty zdrowia równe 2k4 +2. Przy użyciu jej wylosowana zostanie wartość od 4 do 10 punktów zdrowia, które zostaną zregenerowane.

171

Do leczenia możesz też wykorzystać każdy typ jedzenia (6). Gra jednak nie informuje, który owoc czy typ mięsa przywróci konkretną ilość punktów zdrowia, więc musisz eksperymentować. Pamiętaj też, że zjedzenie niektórych rzeczy - jak Jabłka - może spowodować zatrucie postaci, które zmniejszy na kilkanaście tur jej rzuty obronne.

Ostatnim sposobem na regenerację sił jest odpoczynek i obozowanie, jednak są to czynności sytuacyjne, z których nie zawsze będziesz mógł skorzystać. Nie warto także marnować odpoczynku, by przywrócić kilka punktów zdrowia dla jednej postaci.

Następnie: Baldur's Gate 3 - aprobata towarzyszy: jak zwiększyć

Poprzednio: Baldur's Gate 3 - jak uleczyć postać