Baldur's Gate 3 - aprobata towarzyszy: jak zwiększyć

Na co wpływa poparcie towarzyszy i jak je zwiększyć. 

Aprobata w Baldur's Gate 3 to wskaźnik przedstawiający to, w jaki sposób twoi towarzysze podchodzą do twojej postaci. Im wyższy będzie ten wskaźnik, tym bardziej będą cię oni lubić i tym bardziej się otworzą ze swoimi zwierzeniami. W tym rozdziale podpowiadamy jak zwiększyć aprobatę i na co finalnie ona wpływa.

Poziom aprobaty swoich postaci sprawdzić możesz otwierając zakładkę panele postaci (1), bądź wciskając klawisz B. W oknie każdego z towarzyszy znajdziesz wskaźnik aprobaty (2) w stosunku do twojej postaci. Początkowo przybiera on wartość neutralną, wraz z twoimi postępkami może urosnąć bądź zmaleć.

172

Aprobata zmienia się najczęściej podczas wyboru kwestii dialogowych. Jeśli wybierzesz konkretną opcję, która w jakiś sposób wpłynie na relacje twojej postaci i towarzyszy, w lewym górnym rogu ekranu wyświetli się stosowna informacja - towarzysz X (nie)pochwala twoje postępowanie (3).

173

W wersji z wczesnego dostępu nie możesz dokładnie sprawdzić wartości aprobaty, są tylko ogólne wskaźniki - jak neutralny, dobry czy wysoki. Wraz ze wzrostem aprobaty, postać będzie się przed tobą otwierać. Dowiesz się szczegółów o jej pochodzeniu, możliwe będzie także romansowanie.

Pamiętaj, że na ogół twoje wybory w trakcie dyskusji nie wszystkim się spodobają - nie będziesz w stanie zadowolić każdej postaci. Wpływ na to ma w głównej mierze charakter danej postaci - Astarion i Lae'zel lubią złe uczynki, podczas gdy Posępne Serce, Wyll czy Gale preferują czynienie dobra. W pełnej wersji gry spadek do zbyt niskiego poziomu aprobaty z pewnością zaowocuje odłączeniem się postaci od drużyny bądź wręcz wrogim nastawieniem.

Następnie: Baldur's Gate 3 - pułapki: jak wykrywać i rozbrajać

Poprzednio: Baldur's Gate 3 - jak uleczyć postać