Baldur's Gate 3 - Wiekowa zielarka

Misja główna z rozdziału 1 i pomoc ciotki Ethel w usunięciu pasożyta.

Wiekowa zielarka to jedno z zadań w Baldur's Gate 3, które odblokujesz w trakcie pierwszego rozdziału. Zadanie wymaga dotarcia do chaty Ciotki Ethel, która zaoferowała pomoc w usunięciu kijanki Łupieżców Umysłu.

Dotarcie do herbaciarni

By rozpocząć to zadanie, musisz porozmawiać z Ciotką Ethel (1), którą znajdziesz w Gaju (2). Przeklikaj dostępne opcje dialogowe, by wypytać kobietę o kijanki. Dowiesz się, że będzie ona w stanie pomóc z tym problemem, ale musisz dotrzeć do jej domu.

133

Na twojej mapie pojawi się nowy znacznik - Herbaciarnia (3). By się do niej dostać, musisz wyjść z Gaju od strony zachodniej, dotrzeć do Opuszczonej wioski, a stamtąd skierować się prosto na południe.

134

W trakcie wędrówki trafisz do miejsca, w którym Ciotka Ethel rozmawiać będzie z dwójką mężczyzn. Zbliż się do grupy (4), by zainicjować rozmowę. Z dostępnych opcji dialogowych wybierz „Mów, Ethel - co zrobiłaś ich siostrze?”, a gdy Ciotka Ethel się oddali zakończ rozmowę z dwójką mężczyzn za pomocą linii „Radźcie sobie sami. Mam wystarczająco dużo zmartwień”.

135

Dzięki tym dwóm opcjom zyskasz sporo poparcia od wszystkich towarzyszy, za wyjątkiem Wylla - a jednocześnie nie odetniesz się od żadnych zadań. Otrzymasz też nową misję - Herbaciarnia. Gdy rozmowa dobiegnie końca kieruj się dalej na południe.

Wkrótce dotrzesz do owiec (5). Wykonaj zapis gry i wejdź z dowolną z nich w interakcję. Podczas rozmowy wybierz opcję [Opieka nad zwierzętami]. Jeśli uda ci się wykonać test, iluzja w tym miejscu przestanie działać, a owce zastąpione zostaną szkaradnymi Krasnalami. Jeśli test się nie uda, spróbuj inną postacią - a jeśli wyczerpiesz możliwości, wczytaj stan gry.

136

Natychmiast rozpocznie się rozmowa z Krasnalem. Podczas niej wybieraj zawsze 1 opcje dialogową (6), by nie rozwścieczyć stwora i nie sprowokować walki.

137

Dokończ rozmowę i kieruj się na zachód, gdzie znajdziesz kolejne Starożytny krąg runiczny (7) do odblokowania. Wejdź z nim w interakcję, by zyskać nowy punkt szybkiej podróży.

138

Walka z Ciotką Ethel

Na zachód od tego miejsca znajdziesz wreszcie Herbaciarnię, czyli chatę Ciotki Ethel. Wejdź do środka, by rozpocząć rozmowę. Jako pierwszą opcję dialogową wybierz „Ode mnie przeprosin nie usłyszysz, wiedźmo”, gdyż jako jedyna nie powoduje spadku relacji z towarzyszami.

W przypadku kolejnych linii dialogowych wybieraj zawsze 1 opcję, do momentu, gdy wiedźma zacznie mówić o wydłubaniu twojego oka. Wybierz wtedy opcję „To kiepski układ. Poszukam szczęścia gdzie indziej” (8). Zgoda na usunięcie oka to najgorszy wybór, gdyż pogorszy to relacje ze wszystkimi towarzyszami.

139

Gdy rozmowa dobiegnie końca, przygotuj się do najtrudniejszej dotychczas walki. Warto wejść na wyższe piętro i zastawić schody skrzyniami (9). W ten sposób zyskasz przewagę wysokości, a także odetniesz wrogowi dostęp do twojej drużyny.

140

Zejdź jedną postacią na niższy poziom i wejdź w interakcję z piecem (10), by go wygasić. Za piecem odkryjesz przejście do dalszej części pomieszczenia i sprowokujesz walkę.

Walczyć będziesz z przemienioną w potwora Ciotkę Ethel (11) i Krasnalami, których przedtem spotkałeś na zewnątrz. Postaraj się szybko zadać Ethel jak najwięcej obrażeń, by do akcji nie zdążyły włączyć się Krasnale. Gdy poziom zdrowia maszkary spadnie poniżej 50%, ucieknie ona chwilowo z pola walki.

141

Musisz jeszcze wybić Krasnali, którzy najpewniej już tutaj dotarli. Nie przejmuj się ich ilością punktów zdrowia - wrogowie mają kiepską obronę i bardzo łatwo jest ich trafić i nałożyć negatywny efekt. Gdy już pozbędziesz się wrogów, pozbieraj przedmioty z ich zwłok i pobliskich przedmiotów, a następnie przejdź przez piec (12), który przed momentem wyłączałeś. Po jego drugiej stronie znajdziesz schody na dół.

Powykrzywiane drzwi i chmura gazu

142

Zbiegnij po platformie na dół i kliknij na Powykrzywiane drzwi (13). Przeklikaj dostępne opcje i na końcu rozmowy spróbuj wykonać jeden z testów. Jeśli ci się uda, drzwi powinny się otworzyć i będziesz mógł przejść.

143

Jeśli nie spełnisz testów, na ziemi do zebrania będą 4 Szepczące maski (14). Zbierz je, a następnie załóż jedną z nich na dowolną postać. Natychmiast przebiegnij przez bramę i gdy postać będzie po drugiej stronie to zdejmij maskę. Powtórz czynność dla wszystkich postaci. Musisz się bardzo spieszyć, bo po krótkiej chwili Ciotka Ethel przejmie kontrolę nad postacią w masce.

W kolejnym pomieszczeniu czeka cię dość prosta walka z opętanymi przez Ethel wrogami. Wykorzystaj platformy (15) i ustaw na nich postacie z atakami dystansowymi - różnica wysokości pozwoli zwiększyć szanse na trafienie.

144

Załatw opętańców i kontynuuj marsz wzdłuż jedynej dostępnej ścieżki. Dotrzesz do wodospadu. Stań przy krawędzi i przeskocz na drugą stronę (16), w okolice toksycznej chmury. Czynność musisz wykonać każdą postacią z osobna.

145

By przejść przez te chmury musisz je wpierw podpalić, a potem oblać wodą. Najpierw jednak włącz tryb turowy (17), co spowolni upływ czasu. Wykorzystaj dowolną zdolność zadającą obrażenia od ognia - albo kliknij na przycisk Zanurz (18), a następnie na stojaku z pochodnią (19). Teraz tylko musisz wykonać atak dystansowy, by podpalić chmurę.

146

Rzuć teraz na podpaloną strefę zaklęcie Stwórz wodę, które domyślnie posiada Posępne Serce. Jeśli go nie masz, nada się także butelka z wodą czy jakiekolwiek inne źródło tej substancji. Gdy ogień zostanie ugaszony, szybko przebiegnij przez niego całą drużyną.

Masz mniej więcej 2 tury do momentu, aż gaz znów się pojawi. Potwórz teraz całą czynność w przypadku kolejnych chmur, aż dotrzesz na sam dół tego pomieszczenia.

Finałowe starcie z Ciotką Ethel

Trafisz tutaj ponownie na Ciotkę Ethel (20), która zregenerowała siły. Walka z nią jest długa i bardzo uciążliwa, możesz jednak wykorzystać prosty trik, by natychmiast zakończyć to starcie.

147

Podejdź do niej postacią - np. Astarionem - w trybie skradania się (21). Ustaw postać z lewej strony, a następnie wybierz z paska umiejętność Pchnięcie (22). Zapisz grę i spróbuj wykonać ten manewr. Szansa będzie niewielka (około 10%), więc najpewniej będzie trzeba przeładować kilka razy grę. Jeśli pchnięcie ci się uda, Ethel poleci w przepaść i natychmiast zostanie zabita.

148

Zbierz przedmioty, które pozostawiła, a następnie wejdź w interakcję z Control Glob (23), by uwolnić Mayrine (24). Wejdź z nią w interakcję, by odbyć krótką rozmowę i pchnąć dalej zadanie Herbaciarnia.

149

Przejdź do kolejnego pomieszczenia i pozbieraj tutejsze przedmioty. Zwróć szczególną uwagę na Gorzki rozwód (25) - różdżka ta przyda ci się w dalszej części wspomnianego zadania Herbaciarnia. Wiedźmowy kostur (26) to też świetna broń dla Maga / Czarownika.

150

Gdy już skończysz przeszukanie, przejdź do końca pomieszczenia i stań całą drużyną na portalu (27). Po chwili wszyscy zostaną teleportowani na zewnątrz i zadanie to dobiegnie końca.

Następnie: Baldur's Gate 3 - Poszukiwania druida

Spis treści: Baldur's Gate 3 - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Baldur's Gate 3 - Uczennica druida

Reklama

Skocz do komentarzy (2)

Autor

Jakub Bugielski

Jakub Bugielski

Guide Writer

Fan strategii wszelakich - z naciskiem na RTS-y - i produkcji niezależnych, dla których na bok odkłada tytuły AAA. Entuzjasta gotowania, miłośnik elektroniki i majsterkowicz-amator.

Powiązane materiały

Na stronie

PS5 - poradnik do konsoli

Wszystko o PlayStation 5: najważniejsze funkcje, rozwiązania problemów, porady i wskazówki.

Komentarze (2)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami