Baldur's Gate 3 - kradzież kieszonkowa: jak kraść

Jak kraść by pozostać niezauważonym.

Kradzież kieszonkowa to jedna z bardziej użytecznych zdolności specjalnych, w których specjalizują się postacie klasy Łotrzyk. Jak kraść w Baldur's Gate 3 by nie zostać zauważonym, jakie mogą być konsekwencje kradzieży i czy w ogóle warto to robić? O tym poczytasz w niniejszym rozdziale.

Do kradzieży potrzebne są dwie rzeczy. Pierwszą z nich jest umiejętność Zwinne dłonie (1). Jeśli twoja domyślna postać jej nie posiada, nie musisz się martwić - jeden z towarzyszy, a dokładnie Astarion, to Łotrzyk, który jest w niej biegły.

065

Oprócz możliwie wysokiego poziomu tej umiejętności, kluczowy jest modyfikator ze Zręczności (2). Im oba te parametry będą wyższe, tym kradzież będzie łatwiejsza do przeprowadzenia - test umiejętności na kradzież będzie posiadał niższy poziom trudności (Cel).

By kraść, musisz wejść w tryb ukrycia się. Aktywujesz go za pomocą przycisku (3) na pasku skrótów, jak i klawisza C. Zdolność tę możesz wykorzystać w walce, by zakraść się do wroga, jednak w tym wypadku przyda się, by kogoś okraść.

066

Znajdź swój cel. Musi to być ktoś, do kogo możesz swobodnie podejść od tyłu i na którego nikt nie patrzy. To, czy dana osoba jest obserwowana, możesz sprawdzić po wejściu do trybu ukrycia. Na ekranie pojawią się czerwone pola (4) oznaczające zasięg widzenia innych. Jeśli twój cel jest po za nim, możesz swobodnie zabierać się do łupienia.

Podejdź do postaci, którą chcesz okraść i kliknij na nią podczas przebywania w trybie ukrycia - przy kursorze wyświetli się napis Kradzież kieszonkowa (5).

Otworzy się niewielkie okno z przedmiotami twojego celu. Kliknij na dowolnym przedmiocie, który chcesz ukraść. W rogu okna wyświetli się poziom trudności (6) - czyli wartość, którą musisz osiągnąć podczas testu na kradzież, by zwinąć przedmiot i pozostać niezauważonym. Jeśli ci się nie uda, cel od razu się zorientuje - i najpewniej rozpoczniesz walkę.

067

Jeśli chcesz rozpocząć cały proces, kliknij na przycisk Kradzież (7). Na lewo od okna z ekwipunkiem pojawi się ikonka przedstawiająca rzut na test. Po chwili pojawi się też wynik testu (8), a obok poziomu trudności dokładna ilość oczek (9), które udało ci się wyrzucić..

Jeśli uda ci się ukraść jakikolwiek przedmiot, oddal się od celu na dość znaczną odległość. Osoba, którą okradłeś, szybko zorientuje się, że ktoś grzebał jej po kieszeniach. Jeśli któraś z twoich postaci będzie przy niej stać, zostaniesz automatycznie posądzony.

Po chwili do postaci przybiegnie strażnik i przez kilkadziesiąt sekund kręcił się będzie po okolicy w poszukiwaniu złodzieja. Może do ciebie zagadać w celu przeszukania - co może doprowadzić do wykrycia. Łatwiej więc oddalić się od miejsca zdarzenia i wrócić do niego nawet po 2-3 minutach, gdy będzie już bezpiecznie.

Następnie: Baldur's Gate 3 - jak otwierać zamki

Poprzednio: Baldur's Gate 3 - skok: jak wykonać