Baldur's Gate 3 - prolog: Ucieczka z piekła

Początek rozgrywki i ucieczka z nautiloidu.

Ucieczka z piekła to początek kampanii fabularnej w Baldur's Gate 3. Po utworzeniu postaci trafisz na pokład nautiloidu i twoim celem będzie przebicie się przez kolejne pomieszczenia i finalnie ucieczka ze statku Łupieżców Umysłu.

Po długiej serii scen przerywnikowych uzyskasz kontrolę nad postacią. Zabawa rozpoczyna się w jednym z pomieszczeń nautiloidu, statku Łupieżców Umysłu. Na ekranie wyświetlać będą ci się kolejne informacje o samouczkach (1). Klikaj na nie, by uruchomić krótki film instruktażowy na temat kluczowych mechanizmów.

017

W pomieszczeniu tym masz pierwsze zwłoki do złupienia (2). Przytrzymaj klawisz ALT, by je podświetlić, kliknij na nie, a następnie zbierz przedmioty - w tym miksturę leczenia. Po zebraniu, trafi ona automatycznie na pasek skrótów (3). W razie niskiego poziomu zdrowia, wystarczy na nią kliknąć, by uzdrowić postać.

By łatwiej było ci się odnaleźć, otwórz mapę za pomocą klawisza M. Żółty punkt (4) oznacza miejsce, do którego musisz się udać.

018

Przejdź teraz do następnego pomieszczenia. Natrafisz tutaj na zagadkę do rozwiązania. Jest ona powiązana z mężczyzną o imieniu Myrnath. Jej rozwiązanie opisujemy w rozdziale zagadka: Myrnath.

Podążaj przez kolejne pomieszczenia w stronę wspomnianego wcześniej punktu. Dotrzesz do półki skalnej. By dostać się na drugą stronę konieczne będzie wykonanie skoku. Kliknij na umiejętność Skok (5) na pasku skrótów, a następnie na miejsce (6), do którego chcesz przeskoczyć.

019

Po krótkim przemarszu natrafisz na Lae'zel, jedną z towarzyszy, których możesz przyłączyć do drużyny. Zainicjuje ona rozmowę - wykorzystaj opcje dialogowe (7), by dowiedzieć się kilku rzeczy o pasożycie w twojej głowie.

020

Po zakończeniu rozmowy podejdź do góry, by rozpocząć walkę z Diablikami. Wrogowie ci nie stanowią większego zagrożenia i są świetnym sposobem na naukę systemu walki.

Wszystkie starcia w grze rozgrywają się w turach. Kolejność ruchu postaci (8) sprawdzić możesz spoglądając na lewy górny róg ekranu. Ruch przebiega od lewej do prawej strony. Każda postać wykonać może akcję - jak atak czy rzut zaklęcia - oraz dodatkową akcję - jak ruch czy skok.

021

Przebieg starcia zależy od tego, jakiej klasy jest twoja postać. Jeśli jest to Wojownik bądź Łotrzyk, wykorzystaj ataki fizyczne (9). Jeśli z kolei Czarownik, Mag bądź Kleryk, do dyspozycji będziesz mieć zaklęcia (10). Wybierz konkretny atak, wyceluj we wroga (11), a następnie potwierdź go kliknięciem, by zadać obrażenia.

Gdy zakończysz już ruch postacią, kliknij na przycisk zakończenia tury (12). Kontynuuj starcie do momentu, aż wszystkie diabliki zostaną wybite. Po zakończonym starciu wciśnij ALT i zbierz przedmioty ze zwłok.

022

W pomieszczeniu w którym były Diabliki znajdziesz obiekt o nazwie Przywrócenie (13). Wejście z nim w interakcję odnowi wszystkie utracone przez twoje postacie punkty zdrowia. Warto z nich korzystać i oszczędzać mikstury i zaklęcia lecznicze.

023

Wyjdź z pomieszczenia, by trafić na powierzchnię. Pozbieraj przedmioty z rozrzuconych wszędzie ciał i skieruj się na wschód, gdzie czeka cię kolejne starcie z Diablikami. Staraj się unikać płonących stref (14) - wejście w nie podpali postać i zadawać będzie jej obrażenia przez kilka kolejnych tur.

Gdy wrócisz do wnętrza statku, podejdź do Kapsuły łupieżców umysłu (15), by rozpocząć rozmowę z kobietą o imieniu Posępne Serce, która niedługo zostanie twoim kolejnym towarzyszem.

025

W czasie rozmowy będziesz mógł wybrać opcje dialogowe powiązane z testem na jakąś umiejętność - przykładowo Wiedza tajemna (16). Kliknięcie na nią pozwoli ci przeprowadzić test.

026

Testy polegają na rzucie kością - kliknięcie na czerwoną kostkę (17) sprawi, że system wylosuje wartość od 1 do 20, co w grze nazywane jest kością D20. W tym oknie sprawdzić możesz jaka umiejętność (18) będzie brana pod uwagę, a także wymagania (19) samego testu. Jeśli po kliknięciu na kostkę wylosujesz wartość wyższą niż wymagania, test przebiegnie pomyślnie i uzyskasz jakiś efekt.

W przypadku interakcji z tą kapsułą łupieżców umysłów nie ma to jednak większego znaczenia. Możesz przeklikać wszystkie opcje dialogowe, jednak nie uda ci się w tym momencie uwolnić Posępnego Serca z kapsuły.

027

Zakończ rozmowę i rozejrzyj się po pomieszczeniu. W centralnej części znajdziesz ozdobny relikwiarz (20). Jest ona aktualnie zamknięta, jednak sposób na jej otwarcie przedstawiamy w rozdziale zagadka: otwarcie ozdobnego relikwiarza. Otwórz skrzynię, pozbieraj pobliskie przedmioty i kontynuuj wędrówkę, by załączyć krótką scenkę przerywnikową.

028

Rozpocznie się kolejne starcie. Zignoruj Łupieżcę umysłu, który na ten moment jest twoim sojusznikiem i demona, z którym walczy. Zamiast tego skup się na eliminacji Diablików (21). Wybij wszystkich, by oczyścić sobie drogę i idź na drugi koniec pomieszczenia.

029

Pojawi się kolejna grupa Diablików, którą musisz wyeliminować. Następnie kliknij dowolną ze swoich postaci na Przekaźniku (22). Rozpocznie to kolejną scenę przerywnikową, po której etap ten dobiegnie końca.

Następnie: Baldur's Gate 3 - rozdział 1: Usuwanie pasożyta

Spis treści: Baldur's Gate 3 - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Baldur's Gate 3 - mag: porady, build

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

Autor

Jakub Bugielski

Jakub Bugielski

Guide Writer

Fan strategii wszelakich - z naciskiem na RTS-y - i produkcji niezależnych, dla których na bok odkłada tytuły AAA. Entuzjasta gotowania, miłośnik elektroniki i majsterkowicz-amator.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami