Baldur's Gate 3 - jak poruszać jedną postacią

Odłączenie postaci od reszty drużyny.

Przez większość czasu w Baldur's Gate 3 twoje postacie będą poruszać się w zwartej grupie, gdyż ułatwia to po prostu rozgrywkę. Czasami jednak może przydać się możliwość poruszania się jedną postacią w taki sposób, by reszta drużyny stała nieruchomo. W niniejszym poradniku wyjaśniamy, jak tego dokonać.

To, w jakiej formacji porusza się drużyna, sprawdzić możesz spoglądając w lewy dolny róg ekranu. Jeśli portrety (1) znajdują się blisko siebie, bez żadnych odstępów, oznacza to, że drużyna jest spięta w całość - ruch dowolną postacią sprawi, że reszta za nią podąży.

060

By rozdzielić którąkolwiek postać musisz kliknąć i przytrzymać lewym przyciskiem myszy na portrecie, a następnie przeciągnąć go w prawą stronę, umieszczając w białym polu (2).

061

Pomiędzy portretem tej postaci a reszty drużyny powstanie niewielka przestrzeń (3). Oznacza ona, że ta konkretna postać jest oddzielona od reszty. Możesz ją zaznaczyć i wydać polecenie ruchu - pozostałe postacie za nią nie podążą. Jeśli zechcesz połączyć drużynę, przeciągnij portret obok którejś z postaci.

Mechanika ta świetnie sprawdza się przede wszystkim podczas zabawy w kradzieże jak i ogólnie sterowania postacią klasy Łotrzyk. Łotrzyk jest zdolny skutecznie ukrywać się przed oczami wroga i przekradać na tyły - by coś ukraść bądź zadać niespodziewane obrażenia. Lepiej więc, by poruszał się samodzielnie, bez innych postaci.

Następnie: Baldur's Gate 3 - jak podświetlić przedmioty

Poprzednio: Baldur's Gate 3 - obozowanie: jak rozbić obóz