8K w grach to pieśń dalekiej przyszłości - uważa Phil Spencer z Microsoftu

"Minie wiele lat".

Xbox Series X - podobnie jak PlayStation 5 - pozwoli wyświetlać obraz w 8K. Phil Spencer z Microsoftu jest jednak przekonany, że wspomniana rozdzielczość niezbyt szybko zostanie rozpowszechniona w branży wirtualnej rozrywki.

- To aspirująca technologia. Na rynku nie ma jeszcze dostępnych [wystarczającej liczby - red.] urządzeń wyświetlających taką rozdzielczość. Minie wiele lat nim 8K stanie się, jeśli kiedykolwiek, standardem w grach wideo - tłumaczy szef działu Xbox w rozmowie z Wired.

W tym samym wywiadzie Liz Hamren, która w Microsofcie odpowiada za rozwój konsol, zwraca uwagę, że wbrew opiniom wielu wydawców nawet telewizory 4K nie są aż tak popularne wśród graczy.

Spencer odniósł się również do innego rozwiązania, które jest silnie promowane w przypadku konsol nowej generacji, czyli ray tracingu. Menedżer przyznaje, że wpływ techniki śledzenia promieni w czasie rzeczywistym na wygląd produkcji jest nierówny - nie we wszystkich tytułach system prezentuje identyczny poziom.

Xbox Series X i Xbox Series S zadebiutują 10 listopada, a PS5 trafi do sprzedaży 19 listopada.

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

Autor

Piotr Bicki

Piotr Bicki

Senior News Writer  |  Pirlond

Piotrek zajmuje się głównie tekstami informacyjnymi. Miłośnik kilku popularnych serii gier oraz wielbiciel superbohaterów i fantastyki.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami