EA przyznaje się do błędu i wycofuje reklamę FIFA 21 z magazynu dla dzieci

Jest oświadczenie firmy.

Pod naporem krytyki ze strony internautów, Electronic Arts wycofało reklamę FIFA 21 z brytyjskiego katalogu zabawek sieci sklepów Smyths Toys. Materiał graficzny zachęcał do wydawania realnej gotówki na piłkarzy w trybie Ultimate Team.

W oświadczeniu przesłanym brytyjskiej redakcji Eurogamer, EA zapewniło, że natychmiast skontroluje, gdzie pojawią się w przyszłości materiały promocyjne FIFA 21. Firma przyznała też, że tego typu treści nie powinny znaleźć się w magazynie skierowanym do dzieci.

„Mamy świadomość, że reklamy FIFA Points pojawiły się w środowiskach, w których nie powinny się znaleźć. Współpracujemy ze Smyths, by upewnić się, że ta reklama nie będzie dystrybuowana w pozostałych egzemplarzach katalogu na 2020 rok” - napisało Electronic Arts.

FIFA Points to wewnętrzna waluta w serii, której można używać do kupowania paczek z losowymi zawodnikami, zasilającymi drużynę w trybie Ultimate Team. Im większa kwota, tym lepsi gwarantowani piłkarze, jednak nigdy nie wiadomo, na kogo dokładnie trafimy. Z tego względu wielu graczy i liczne organizacje doszukują się w systemie znamion hazardu.

Gdy informacja o kontrowersyjnej reklamie w piśmie dla najmłodszych obiegła świat, część internautów zadeklarowała chęć bojkotu FIFA 21, czyli rezygnacji z kupna gry, dopóki wydawca nie wycofa materiału zachęcającego do wydania pieniędzy. Być może to właśnie zdecydowana postawa graczy miała częściowy wpływ na reakcję EA.

Reklama

Skocz do komentarzy (1)

Autor

Przemysław Wańtuchowicz

Przemysław Wańtuchowicz

News & Content Editor  |  PrzemWan

Przemek na początku przygotowywał u nas materiały wideo, a obecnie odpowiedzialny jest m.in. za dział informacyjny. Jako dziecko marzył, by zawodowo rysować, żonglować lub grać na gitarze - dwie pierwsze czynności wychodzą mu całkiem nieźle.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (1)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami