Fall Guys - tryby gry

Wariacje race, survival, team, logic i final.

W grze Fall Guys weźmiesz udział w kilkudziesięciu różnorakich mini-grach, w ramach 5 grup - wyścig (Race), przetrwanie (Survival), drużyna (Team), logika (Logic) i finał (Final). Każda z nich rządzi się innymi zasadami i wprowadza do rozgrywki pewną modyfikację. W tym rozdziale przedstawiamy wszystkie dostępne w grze tryby gry i wchodzące w ich skład mini-gry.

Wyścig - Race

Gry typu wyścig (Race) to etapy, które uruchamiają się w pierwszych dwóch rundach - gdy w grze jest bardzo dużo graczy (od mniej więcej 30 wzwyż). Ich główne założenie to dotarcie z punktu startu (1) do punktu mety (2).

021

Każdy wariant tego trybu wprowadza jednak do rozgrywki modyfikację, która zmienia przebieg meczu. Dostępne wariacje to:

022
  • Dizzy Heights - na mapie ustawionych jest wiele okrągłych platform, które poruszają się zgodnie z bądź przeciwnie do ruchu wskazówek zegara. Trzeba skakać pomiędzy nimi, by dotrzeć do mety.
  • Hit Parade - pomiędzy startem a metą ustawionych jest wiele różnorakich pułapek, które spowalniają bądź przewracają postać.
  • See Saw - na mapie znajdują się liczne platformy działające jak wahadło. Wychylają się one w prawo bądź w lewo, w zależności od obciążenia (którym są stojący na platformie gracze). Tutaj trzeba przeskakiwać pomiędzy platformami, starając utrzymać się środka, by platforma pozostawała w poziomie.
  • Door Dash - pomiędzy startem a metą znajdują się linie drzwi. Spośród nich tylko 1-2 pary są prawdziwe - wbiegnięcie w nie powoduje ich zniszczenie. W przypadku fałszywych drzwi będą tam ustawione ściany, przez które nie da się przejść.
  • Slime Climb - modyfikator który sprawia, iż z dna mapy podnosi się maź (3). Jakikolwiek kontakt z nią zakończy się twoją natychmiastową eliminacją. Musisz więc się spieszyć, gdyż jej poziom będzie cały czas rósł - a jednocześnie uważać by nie wypaść za mapę.
  • Gate Crash - na mapie umieszczone są ruchome drzwi, które naprzemiennie się otwierają i zamykają. Przy drzwiach ulokowane są także pułapki. Przejście przez nie wymaga koordynacji i odpowiedniego wyczucia - nie warto się więc spieszyć.
  • Tip Toe - ścieżka pomiędzy startem i finiszem utworzona jest z dziesiątek kładek. Część z nich jest bezpieczna do stąpania, część się zawali gdy tylko ktoś na nich stanie. Najlepszą strategią jest poczekać, aż inni gracze odkryją fałszywą ścieżkę i podążanie tą prawdziwą.
  • The Whirlygig - w tym trybie musisz unikać obracających się belek, młotków i wiatraków i oczywiście dotrzeć do mety. Tryb ten promuje świetną kontrolę nad postacią, szczególnie w przypadku skakania i rzucania się do przodu.
  • Fruit Chute - z nieba spadają owoce, których należy unikać. Cała mapa wyścielona jest ruchomymi pasami, które będą spowalniać ruch twojej postaci. Jeśli postać zostanie trafiona podczas powolnego ruchu na pasie, jest spora szansa, że zostanie przewrócona - musisz więc za wszelką cenę unikać spadających owoców.

Przetrwanie - Survival

W trybie przetrwania (Survival) twoim celem jest, jak nietrudno się domyślić, przeżycie dłużej niż inni gracze. Rozgrywka w tym trybie kończy się w momencie, w którym wystarczająco dużo graczy zostanie wyeliminowanych. W ramach przetrwania dostępne są następujące modyfikacje:

023
  • Jump Club - w tym przypadku musisz przeskakiwać ponad obracający się pałąk, by nie zostać wyrzuconym za mapę. Kluczowe jest tutaj opanowanie skoku.
  • Perfect Match - na arenie będzie kilkanaście kładek. Co kilka sekund na kładkach pojawiać będą się symbole (4). Gdy upłynie czas (5), na ekranach (6) pojawi się konkretny symbol. Musisz wtedy wskoczyć na kładkę, na której był ten sam symbol - kładki z innym symbolem znikną, zrzucając stojących na nich graczy.
  • Block Party - tryb w którym pozostać musisz na platformie i stale unikać przesuwających się ścian. By zwiększyć swoje szanse na zwycięstwo, staraj się stać na środku platformy w momencie, gdy pojawią się ściany - da ci to większą szansę na dobiegnięcie do bezpiecznego miejsca.
  • Roll Out - cała arena zbudowana będzie z wałka podzielonego na pierścienie. Owe pierścienie będą się obracać w lewo bądź prawo. Twoim celem jest bieganie pomiędzy nimi w taki sposób, by nie wpaść do mazi. Stój na łączeniu dwóch pierścieni poruszających się w odwrotnych kierunkach i pomiędzy nimi przeskakuj.
  • Tail Tag - w tym trybie kilku graczy rozpoczyna etap z przytwierdzonym do postaci ogonem. Inni gracze mogą porwać te ogony poprzez chwyt. Tylko ci gracze, którzy będą mieć ogony na koniec rundy, zostaną zakwalifikowani do kolejnej.

Drużyna - Team

Rozgrywki w trybie drużyna (Team) wymagają ścisłej koordynacji całej drużyny - bez tego nie ma szansy na sukces. Co ważne, w tym trybie nie są eliminowani pojedynczy gracze, a całe drużyny, które zajęły ostatnie miejsce w danym wyzwaniu. Podczas rozgrywek nie jest ważne, by wygrać daną rundę i osiągnąć najlepszy wynik - ważne jest, by nie zająć ostatniego miejsca.

W ramach zabaw drużynowych, dostępne są następujące wariacje rozgrywki:

024
  • Fall Ball - wariacja na temat klasycznej piłki nożnej, z tym że tutaj na boisku znajdują się dwie gigantyczne piłki. Celem obu drużyn jest strzelenie większej ilości bramek (7) niż drużyna przeciwna, przed upływem czasu (8).
  • Team Tail Tag - drużynowy wariant trybu Tail Tag z grupy Survival. W starciu bierze udział kilka drużyn - odpada ta, która na koniec rundy posiada najmniej ogonów.
  • Jinxed - w trym trybie losowi gracze zostają na początku meczu „zainfekowani”, co łatwo jest rozpoznać po specyficznej animacji wokół ich postaci. Każda postać z drużyny przeciwnej którą dotkną otrzymuje ten sam efekt. Rozgrywkę przegrywa ta drużyna, której wszystkie postacie pierwsze zostaną objęte efektem Jinxed.
  • Egg Scramble - mini-gra w której naprzeciw siebie stają trzy drużyny. Na środku mapy ulokowane są jajka. Każda z drużyn musi je zebrać i zanieść do specjalnego wgłębienia (gniazda) w swojej bazie. Starcie przegrywa ta drużyna, która na koniec rundy posiada najmniej jajek. Ważne jest tutaj szybkie pozyskiwanie jaj jak i ich późniejsza ochrona przed kradzieżą.
  • Rock 'N' Roll - tryb w którym trzy drużyny ulokowane zostają na oddzielnych liniach. Celem każdej z nich jest dopchanie wielkiej kuli z linii startu do finiszu. Po drodze ustawione są liczne przeszkody, więc wymagana jest ścisła współpraca pomiędzy członkami drużyny.
  • Hoarders - w tej mini-grze mapa podzielona jest na trzy symetryczne części, na których znajdują się drużyny. Na mapie ulokowanych jest łącznie 7 wielkich kul, a celem każdej z drużyn jest przepchnięcie kuli na swoją stronę. Starcie przegrywa ta drużyna, która na koniec rundy posiada po swojej stronie najmniej kul.
  • Hoopsie Daisy - nieco cyrkowy tryb, w którym ścierają się trzy drużyny. Na mapie znajduje się kilkanaście obręczy, przez które gracze muszą przeskakiwać. Każdy przeskok nagradzany jest 1 punktem, a całe starcie klasycznie przegrywa ta drużyna, która na koniec rundy posiadać będzie najmniej punktów.

Finał - Final

Ten tryb rozgrywki uruchamiany jest na samym końcu, jako 5 runda, gdy w grze pozostaje 4-5 graczy. Tutaj ważne jest, by dotrwać do końca - ostatni gracz, który pozostanie na placu boju, wygrywa cały mecz. W ramach finału dostępne są następujące wariacje:

025
  • Fall Mountain - mini-gra przypominająca nieco tryb wyścigu (Race). Celem graczy jest dotarcie do drugiego końca mapy i złapanie znajdującej się tam korony. Ten gracz, któremu się to uda, automatycznie wygrywa całą rundę. Mapa naszpikowana jest przeróżnymi pułapkami, dotarcie do końca wymaga więc jej odpowiedniej znajomości i wprawy.
  • Hexagon - gracze w tym trybie ustawieni są na niewielkich platformach. Po rozpoczęciu rundy spadają na niższy poziom ułożony z platform w kształcie plastra miodu. Stąpanie po platformach powoduje ich upadek na niższy poziom. Łącznie jest tutaj kilka poziomów tych platform, a upadek z najniższego kończy się eliminacją gracza.
  • Royal Fumble - kolejna wariacja trybu Tail Tag. Jeden z graczy startuje z ogonem, a zadaniem innych jest jego kradzież. Wygrywa ta osoba, która na koniec rundy posiada ogon. Warto skupić się tutaj na ostatnich kilkunastu sekundach - złapać ogon i za wszelką cenę nie pozwolić nikomu się do siebie zbliżyć.
  • Jump Showdown - najbardziej standardowy tryb finałowy, w którym wszyscy gracze ustawieni są na platformach. Wokół platform kręcą się dwie belki (9), które trzeba przeskakiwać bądź się pod nimi chować, a co kilka sekund spada jedna z platform (10), zmniejszając teren do ruchu. Standardowo wygrywa ta osoba, która przetrwa do końca.

Następnie: Fall Guys - jak zdobywać punkty doświadczenia

Spis treści: Fall Guys - poradnik i najlepsze porady

Poprzednio: Fall Guys - waluty dostępne w grze

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

Autor

Jakub Bugielski

Jakub Bugielski

Guide Writer

Fan strategii wszelakich - z naciskiem na RTS-y - i produkcji niezależnych, dla których na bok odkłada tytuły AAA. Entuzjasta gotowania, miłośnik elektroniki i majsterkowicz-amator.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami