Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Tak wygląda ray tracing na Xbox One X - materiał od Digital Foundry

Na przykładzie Crysis Remastered.

  • Ray tracing w wykonaniu Cryteka działa w oparciu oprogramowanie
  • Technika dostępna jest na PS4 Pro i Xbox One X

Nasi koledzy z redakcji Digital Foundry opublikowali wideo, w którym zaprezentowali działanie ray tracingu - techniki śledzenia promieni w czasie rzeczywistym - w Crysis Remastered na Xbox One X.

Teoretycznie zastosowanie rozwiązania na konsolach obecnej generacji nie powinno być możliwe ze względu na sprzętowe ograniczenia. Deweloperom ze studia Crytek udało się jednak wdrożyć własną odmianę systemu, wygenerowaną za pomocą oprogramowania.

Zobacz na YouTube

Ray tracing w wykonaniu niemieckiego zespołu zadziała jednak tylko na mocniejszych modelach platform Sony i Microsoftu, czyli PS4 Pro i Xbox One X. Technice dedykowany jest osobny tryb, który obniża rozdzielczość do 1080p. Pojawią się jednak także dwa inne warianty - z 4K i 30 FPS oraz 1080p i 60 FPS.

Rozwiązanie ma ograniczenia. Śledzeniem promieni w czasie rzeczywistym objęte są tylko przedmioty w określonym obszarze wokół postaci gracza. Odbicia są generowane z niższą precyzją i w niższej rozdzielczości. System nie wpływa też na wygląd dynamicznych obiektów (to możliwe jest tylko na sprzętowej wersji mechanizmu).

Crysis Remastered z działającym ray tracingiem na Xbox One X

Crysis Remastered ukaże się 18 września na PC, PS4 i Xbox One, przy czym na komputerach osobistych gra pojawi się tylko w Epic Games Store.

Polub nas na Facebooku | Obserwuj na Twitterze | Źródło: Digital Foundry

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule

Crysis Remastered

PS4, Xbox One, PC, Nintendo Switch

Powiązane tematy
O autorze
Awatar Piotr Bicki

Piotr Bicki

News Editor

Tytan pracy. Wybitny profesjonalista. Piotr Bicki w latach 2016-2022 był dziennikarzem Eurogamera i jednym z najbardziej doświadczonych autorów w redakcji. Zmarł tragicznie 31 lipca 2022 roku.
Komentarze