Marvel's Avengers - Recenzja: komiksowa zabawa

Dla fanów uniwersum.

Marvel's Avengers to interesująca propozycja dla fanów komiksowego uniwersum - recenzja Marvel's Avengers.

Marvel's Avengers zawiera wszystko to, co lubimy w kooperacyjnych grach akcji - z niewątpliwym atutem w postaci superbohaterskiej otoczki. Twórcy nie starali się wymyślać koła na nowo - zaproponowali więc szybką i prostą rozgrywkę, złożoną ze znanych i sprawdzonych rozwiązań.

Historię przedstawiliśmy pokrótce we wrażeniach z testów beta. Całościowo opowieść rozpadu i ponownego zebrania się zespołu bohaterów w obliczu nowego kryzysu odbieramy pozytywnie, ale też bez zachwytów. To po prostu przyjemna przygoda bez zbędnej dramaturgii, za to ze sporą domieszką żarcików i odnośników do komiksowych tomów.

Kamala Khan od początku gra pierwsze skrzypce. Przedstawienie opowieści z perspektywy kogoś, kto nie zna wszystkich sekretów zespołu i powoli odkrywa, na czym polega bycie prawdziwym herosem jest trafnym wyborem. Kamala jest również najlepiej obsadzoną postacią w polskiej wersji językowej. Dubbing pozostałych bohaterów pozostawia momentami nieco do życzenia, ale akurat młoda Marvelka jest idealna.

Marvels_avengers_recenzja_ilustracja_1
Elementy platformowe pokonujemy każdą postacią nieco inaczej. Kamala jest zwinna, ale to Hulk skacze jak kangur (Marvel's Avengers - Recenzja)

Wizualnie gra prezentuje się bardzo pozytywnie. Zarówno otoczenie, każdy model i kostium postaci są bardzo ładne i budują cały filmowy klimat. Tutaj trudno do czegoś się przyczepić i z pewnością miłośnicy świata Marvela będą czerpali z gry sporo radości.

Kompletowanie drużyny wraz z postępem misji fabularnych pozwala przetestować każdego bohatera i jego styl walki. Możemy dobrać kogoś, kim najlepiej się gra, by później - w dalszych misjach - wspierać innych graczy w wybranej roli. Najbardziej wyróżniające się style walki reprezentują Iron Man, Hulk oraz Czarna Wdowa.

Atutem pierwszego jest wysoka mobilność i największy zestaw gadżetów. Drugi to pędzący czołg, oferujący najwięcej satysfakcji z destrukcji wszystkiego, co napotykamy. Czarna Wdowa to natomiast zwinna postać, którą cechuje precyzja i szybkie zbliżenie się do wroga oraz akrobatyczne wyczyny. Pozostali też mają kilka swoich talentów, ale rozgrywka nimi mniej zapada w pamięć.

Drzewka umiejętności okazują się ograniczone i po odblokowaniu wszystkiego, co potrzebujemy w określonym stylu rozgrywki, nie widzimy potrzeby dalszego rozwoju, skupiając się bardziej na dobieraniu ekwipunku, który zapewni zwiększenie konkretnego efektu, jaki nam się spodobał najbardziej.

Rozgrywka, mimo że jest satysfakcjonująca, to momentami wywołuje poczucie braku kontroli nad tym, co się dzieje. Sztuczna inteligencja przeciwników bombarduje atakami od kiedy tylko nas zobaczy. My zaś, rzucając się w wir walki, możemy pogubić się i nie nadążać za postępem misji. Zdarza się to odczuć w trybie wieloosobowym, gdy jeden gracz skupi się na wykonywaniu celów, kiedy my nieświadomie jeszcze bijemy się z jakąś grupą przeciwników napotkanych po drodze.

Mikrotransakcje w grze skupiają się jedynie na kosmetyce - możemy zmienić wygląd herosa, dodać śmieszne emotki bądź plakietki gracza (widoczne w trybie kooperacji). Miło jest ubrać Hulka w hawajską koszulkę i kapelusz, lecz zdecydowanie nie jest to warte płacenia prawdziwymi pieniędzmi i nigdy nie będzie.

Marvels_avengers_recenzja_ilustracja_2
Misje w mieście obiecują sporo eksploracji, lecz szybko okazuje się, że tylko mały wycinek zwiedzamy (Marvel's Avengers - Recenzja)

Już po kilku misjach wprowadzających, do rozgrywki mogą dołączać inni gracze. Zabawa w kilka osób jest zdecydowanie ciekawsza, a zgrana paczka może z każdej misji wyciągnąć znacznie więcej frajdy, dzięki eksploracji dostępnych map i wykonywaniu dodatkowych, ukrytych wyzwań.

Niestety, podobnie jak w testach beta, odczuwalne są problemy z kodem sieciowym regularnym „szarpaniem” postaciami innych graczy. To znacznie psuje zabawę, zwłaszcza że dołączanie innych osób przed misją zajmuje sporo czasu.

Komplikacje z połączeniem są dość problematyczne w przypadku gry, w której jedynym powodem do kontynuacji rozgrywki - po ukończeniu kampanii - jest wykonywanie misji zespołowych. Opowieść fabularna jest stosunkowo krótka i dalsza zabawa bez żywych towarzyszy to dość nieciekawa perspektywa. Twórcy jednak z pewnością będą naprawiali błędy techniczne w najbliższych dniach i tygodniach, a gra zapewne będzie wciąż rozwijana.

Marvels_avengers_recenzja_ilustracja_3
Panna Khan już na początku przygody spełnia swoje marzenie o poznaniu Avengers (Marvel's Avengers - Recenzja)

Marvel's Avengers jest więc skierowane do konkretnego odbiorcy - to tytuł dla fanów komiksów, którzy oczekują dobrej, różnorodnej zabawy z udziałem ulubionych herosów. Żaden element rozgrywki nie został wykonany tragicznie, ale też zabrakło w finalnym produkcie czegoś magnetyzującego, co wyniosłoby tytuł ponad przeciętność.

Plusy: Minusy:
  • bohaterowie i świat wyglądają świetnie
  • rozwałka jest relaksująca
  • pełen polski dubbing
  • gratka dla fanów komiksów
  • momentami chaotyczna rozgrywka
  • mikrotransakcjom mówimy: nie
  • kod sieciowy wymaga sporych poprawek
  • po kampanii szybko można się znudzić

Platforma: PC, Xbox One, PlayStation 4 - Premiera: 4 września 2020 - Wersja językowa: polska (dubbing) - Rodzaj: kooperacyjna gra akcji - Dystrybucja: cyfrowa, pudełkowa - Cena: 180-230 zł - Producent: Crystal Dynamics - Wydawca PL: Cenega Polska

Reklama

Zasady oceniania gier w Eurogamer.pl

Skocz do komentarzy (2)

Autor

Łukasz Winkel

Łukasz Winkel

Recenzent

Zakochany w grach od dziecka. Transhumanista duchem, postmodernista z lenistwa.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (2)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami