Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Wasteland 3 - najlepsza drużyna

Rekomendowany skład postaci w drużynie.

Wasteland 3 to gra RPG, która da ci spore pole do popisu jeśli chodzi o budowę postaci. Możesz bez problemu stworzyć ekipę składającą się z samych snajperów, bądź skupić się wyłącznie na walce wręcz. W tym rozdziale jednak przedstawiamy najbardziej zbalansowaną drużynę, z którą bez problemu ukończysz grę.

Jako że rozpoczynasz rozgrywkę z tylko 2 postaciami, w pierwszej kolejności musisz odblokować możliwość dołączenia kolejnych członków drużyny. W tym celu musisz po prostu dotrzeć do bazy w Colorado Springs i przywrócić ją do działania - co opisujemy w rozdziale baza: jak odblokować bazę.

Gdy już tego dokonasz, rozpocznij rozmowę z Sergeiem Greatskim (1) i wybierz opcję Musimy rozporządzać naszymi aktywnymi strażnikami (2), by móc dodać kolejne postacie do drużyny.


Postać 1: Dowódca

Postać, którą powinieneś rozpoczynać wszystkie rozmowy i interakcje. Z tego też powodu skup się na następujących aspektach:

  • Umiejętności - zainwestuj w umiejętność Broń automatyczna i Dowodzenie, rozwijając je w pierwszej kolejności. Dodatkowe punkty ulokuj w Lizus i Twardziel, co pozwoli wykorzystać więcej opcji dialogowych w czasie rozmów.
  • Atrybuty - przy tworzeniu postaci rozwiń Inteligencję do 4 poziomu, Siłę do 3, Charyzmę do 3 i pozostałe punkty rozdziel pomiędzy Koordynację i Spostrzegawczość. Koordynację rozwiń do maksimum w pierwszej kolejności, potem Spostrzegawczość, dodając punkty do Siły co 4-6 poziomów. Po rozwinięciu Siły do 6 poziomu, możesz zainwestować dodatkowe punkty w Charyzmę, by wzmocnić umiejętność Dowodzenie.
  • Cechy - odblokuj Motywację z drzewka Dowodzenia, a z drzewka Broń automatyczna wybierz Dziurawiący strzał, Podwójne trafienie i Najpierw strzelaj, potem pytaj. Pozostałe punkty cech rozdysponować możesz wedle własnego uznania.

Postać 2: Snajper

Postać specjalizującą się w zadawaniu obrażeń z olbrzymich dystansów i błyskawicznej eliminacji pojedynczych celów. Jeśli chodzi o snajpera, kluczowe są:

  • Umiejętności - postaraj się jak najszybciej rozwinąć Karabiny snajperskie, by zadawać możliwie wysokie obrażenia przy pomocy tej grupy broni. Zainwestuj także w zdolność Podstępny Kutafon i Otwieranie zamków - pozwoli ci to na sprawne atakowanie z zaskoczenia i rozbrajanie wszelkich alarmów i otwieranie zamków.
  • Atrybuty - rozpocznij od 4 punktów w Inteligencji, Spostrzegawczości i Koordynacji i 3 punktach w Szybkości. W pierwszej kolejności rozwiń Spostrzegawczość, by zwiększyć szansę na trafienie, potem inwestuj w Koordynację. Warto co 4-6 poziomów dorzucić punkt w Siłę i rozwinąć ją przynajmniej do 4 poziomu, by postać mogła korzystać z lepszych pancerzy.
  • Cechy - najważniejsze są oczywiście te z grupy Karabinów snajperskich. Odblokuj wszystkie 4 - Naznaczenie celu, Mistrzowska Precyzja, Koncentracja i Zasadzka łańcuchowa. Pozostałe rozdysponuj wedle uznania.

Postać 3: Tank

Postać, która walczyć będzie przy pomocy ciężkich broni, na niewielkich dystansach, skupiając na sobie uwagę wrogów. W jej przypadku pamiętaj o:

  • Umiejętności - skup się na zdolności Duża broń, dzięki czemu postać będzie skuteczniejsza w walce za pomocą ciężkich karabinów maszynowych i miotaczy ognia. Zainwestuj także w Materiały wybuchowe, by móc korzystać z lepszych wyrzutni rakiet i rozbrajać wybuchowe pułapki.
  • Atrybuty - na początku rozwiń Inteligencję do 4 poziomu, Siłę do 5-6 i pozostałe punkty ulokuj w Koordynacji. Inwestuj punkty naprzemiennie w Siłę i Koordynację - pierwszy atrybut zwiększy kondycję i pozwoli nosić cięższe pancerze, drugi zwiększy ilość punktów akcji, przez co postać łatwiej dotrze do wrogów.
  • Cechy - zainwestuj przede wszystkim w te z grupy Duża broń, czyli Na wzgórze, Stabilny strzał i Szeroki rozrzut. Dodatkowe punkty wykorzystaj do odblokowania cech bez umiejętności - Twardziel, Okaz zdrowia i Błyskawiczny refleks.

Postać 4: Niszczyciel robotów

Postać, która korzystać będzie z broni zadających obrażenia energetyczne, świetnie radząca sobie w walce z robotami i opancerzonymi celami. W jej przypadku skup się na:

  • Umiejętności - kluczowa jest Przedziwna nauka i to ją rozwinąć musisz w pierwszej kolejności. Poprawi to obrażenia broni energetycznych. Dodatkowo, ulokuj kilka punktów w Broń automatyczną - spora część z broni energetycznych jest właśnie tego typu, poprawi to ich celność i pozwoli korzystać z mocniejszych modeli.
  • Atrybuty - na początek rozwiń Inteligencję, Koordynację i Spostrzegawczość do 4 poziomu, a siłę do 3. W pierwszej kolejności wymaksuj Koordynację, a następnie Spostrzegawczość, inwestując punkt w Siłę co 4-6 poziomów.
  • Cechy - skup się na tych z grupy Przedziwna Nauka, a więc Przeładowanie, Badania mikrofalowe i Promienie przewodzące. Dzięki temu postać zadawać będzie większe obrażenia opancerzonym celom i zyska szansę na porażenie kilku wrogów jednocześnie. Wolne punkty cech wykorzystaj na Broń automatyczną - Podwójne trafienie i Dziurawiący strzał.

Postać 5: Mechanik

Postać skupiająca się na wspieraniu drużyny i tworzeniu robotów i dział. W przypadku tej postaci skup się na następujących rzeczach:

  • Umiejętności - kluczowa jest Mechanika, którą musisz rozwinąć jak najszybciej. Pozwoli ci zadawać zwiększone obrażenia wrogom mechanicznym, a także tworzyć mocniejsze wieżyczki i roboty. Ważna będzie też umiejętność Nerdowskie rzeczy, dzięki której przejmiesz kontrolę nad wrogimi robotami i shakujesz terminale. Ostatnią umiejętnością jest Broń automatyczna.
  • Atrybuty - postać potrzebuje sporej ilości punktów umiejętności, na początku zainwestuj więc w Inteligencję do 6 poziomu, Siłę do 3 i pozostałe punkty ulokuj w Koordynacji. Nowe punkty atrybutów inwestuj w Koordynację, co 4-6 poziomów dodaj też punkt do Siły, by postać mogła korzystać z lepszego pancerza.
  • Cechy - kluczowe są dwie cechy z grupy Mechanika, Słabość strukturalna i Wprawne ręce. Zwiększą one kondycję i obrażenia zadawane przez stworzone przez postać roboty. Pozostałe punkty zainwestuj w cechy z grupy Nerdowskie rzeczy, by móc sprawniej hakować wrogów.

Postać 6: Medyk

Uzdrowiciel drużyny, który odpowiedzialny będzie za leczenie postaci. W przypadku medyka, kluczowe są następujące rzeczy:

  • Umiejętności - najważniejsza jest oczywiście Pierwsza pomoc, która pozwoli sprawniej leczyć sojuszników. W przypadku broni, zainwestuj w Broń automatyczną bądź Małą broń palną - w zależności od tego, na jakim dystansie ma walczyć postać.
  • Atrybuty - przy tworzeniu postaci rozwiń Inteligencję, Koordynację i Spostrzegawczość do 4 poziomu, a siłę do 3. Skup się na rozwijaniu Koordynacji, potem Spostrzegawczości, inwestując w Siłę co 4-6 poziomów. Jeśli postać korzystać będzie z Małej broni palnej, szczególnie ze strzelb, konieczne będzie szybsze rozwijanie Siły.
  • Cechy - skup się na tych z grupy Pierwsza pomoc, czyli Akcja ratownicza, Leczenie+, Fizjoterapia i Przysięga hipokryty. Pozostałe punkty wykorzystaj do cech związanych z wybraną bronią.

Sposób rozgrywki

Jeśli będziesz korzystać z drużyny złożonej z wyżej opisanych postaci, pamiętaj o kilku rzeczach, mianowicie:

  • Staraj się wykańczać wrogów przy pomocy dowódcy. Jeśli uda ci się w ciągu jednej tury zabić nim 2 cele, cała drużyna otrzyma premię do obrażeń. Dodatkowo, zabicie najsilniejszego wroga w grupie zaoferuje dodatkową premię.
  • Postać z bronią energetyczną wykorzystaj do eliminacji robotów i opancerzonych celów. Broń zadająca obrażenia energetyczne bądź od któregoś żywiołu pozwala obejść pancerz wroga i dotkliwiej ranić roboty.
  • Rozkładaj wieżyczki i roboty w przypadku większych starć (3). Postać z umiejętnością Mechanika jest w stanie rozkładać różne rodzaje wież obronnych i robotów. Nie zadają one może zbyt wielkich obrażeń, jednak są świetnie opancerzone - rozstawienie ich w pobliżu wrogów skutecznie odciągnie ogień nieprzyjaciela od twoich postaci.
  • Wykorzystaj snajpera do eliminacji niebezpiecznych celów. Dzięki swojej zdolności Naznaczenie celu, snajper jest w stanie jednym strzałem zabić praktycznie każdego przeciwnika. Eliminuj cele, które są potencjalnie groźne dla drużyny - jak postacie wzmacniające czy zadające obrażenia obszarowe.
  • Wyposaż postać z dużą bronią w najcięższy pancerz. Postać ta powinna walczyć na niewielkich dystansach, przez co będzie ściągać na siebie uwagę wrogów. Załóż na nią najcięższy pancerz jaki uda ci się zdobyć i zmodyfikuj go, by zyskał dodatkowe walory defensywne, jak odporność na żywioły czy szansa na unik.
  • Nie trać punktów umiejętności na zbędne zdolności. Modyfikowanie broni czy pancerzy, a także Handel odblokować możesz na dodatkowej postaci, która nie będzie normalnie w drużynie. Możesz bez problemu wsadzić ją na moment do drużyny, sprzedać towary bądź zmodyfikować ekwipunek, a następnie zmienić skład drużyny. W ten sposób oszczędzisz dziesiątki punktów umiejętności.

Następnie: Wasteland 3 - build: dowódca

Spis treści: Wasteland 3 - poradnik i najlepsze porady

Poprzednio: Wasteland 3 - jak zdobyć zwierzęcego towarzysza

Read this next