Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Microsoft wspiera Epic Games w konflikcie z Apple

"Unreal Engine jest kluczowe dla twórców".

  • Spór między twórcami Fortnite a producentem iPhone'ów
  • Apple zagroził blokadą silnika Unreal Engine na systemie iOS
  • Głos w sprawie zabrał Microsoft

Microsoft złożył do sądu oświadczenie, w którym wspiera Epic Games w konflikcie z firmą Apple. Koncern wzywa producenta iPhone'ów, by zaniechał blokowania dostępu do silnika Unreal Engine na systemie iOS, co podobno ma nastąpić 28 sierpnia.

W komunikacie podpisanym przez Kevina Gammilla, który w firmie z Redmond jest szefem działu rozwoju gier, podkreślono, że technologia autorów Fortnite jest „kluczowa” dla wielu twórców, zwłaszcza deweloperów z małych i niezależnych zespołów.

„Wielu nie ma odpowiednich zasobów lub możliwości, by zbudować własne silniki od podstaw i opiera się na tych już dostępnych, zaś niektórzy decydują się na wykorzystanie zewnętrznych silników, by zaoszczędzić pieniądze i zastosować już gotowe techniki” - napisano.

Gammill zaznaczył, że system przygotowany przez Epic Games jest jednym z najpopularniejszych na rynku. Dodał jednocześnie, że istnieje bardzo niewiele alternatyw o podobnie szerokiej funkcjonalności.

Zobacz na YouTube

„Zablokowanie Epicowi dostępu do narzędzi Apple'a i innych rozwiązań deweloperskich uniemożliwi firmie dalsze wspieranie Unreal Engine na systemach iOS i macOS, stawiając silnik i tych, którzy na nim stworzyli, tworzą lub mogą stworzyć w przyszłości gry, w bardzo niekorzystnej sytuacji” - wyjaśniono. Microsoft przekonuje, że decyzja może „zaszkodzić” projektantom i graczom.

Konflikt między Epic Games a producentem iPhone'ów rozpoczął się, gdy do Fortnite dodano możliwość dokonywania płatności z pominięciem prowizji dla Apple. W reakcji firma z nadgryzionym jabłkiem usunęła strzelankę z AppStore i oskarżyła autorów tytułu o „oszustwo”.

Polub nas na Facebooku | Obserwuj na Twitterze | Źródło: Microsoft

Read this next