Ghost of Tsushima - mapa świata

Eksploracja i odkrywanie Cuszimy.

Ghost of Tsushima przenosi graczy do czasów XIII-wiecznej Japonii, na niedużą wyspę Cuszimę. Twórcy gry oddali w nasze ręce przepiękny świat, który możemy swobodnie przemierzać i odkrywać jego sekrety.

Świat gry został podzielony na trzy obszary: Izuharę, Toyotamę i Kamiagatę. Zaczynamy przygodę w południowej części wyspy, czyli Izuharze. Dostęp do kolejnych regionów Cuszimy odblokujemy podczas wykonywania misji głównych, w grze określanych jako Podróż Jina.

Z007

Każdy obszar charakteryzuje się innymi krajobrazami i pogodą, co z pewnością przekłada się na różnorodność rozgrywki. Izahura jest najbardziej „zieloną” krainą, w której sporą część zajmują gęste lasy, ukwiecone łąki i niesamowita roślinność. W środkowej części Cuszimy, czyli Toyotamie, występują tereny podmokłe i bagna. Kamiagata natomiast, z racji tego, że jest wysunięta najbardziej na północ, charakteryzuje się bardziej surowym klimatem. Góry i śnieg to nieodłączne elementu krajobrazu tej części wyspy.

Początkowo mapa świata jest całkowicie zasłonięta. W toku gry odkrywamy jej poszczególnie części, usuwając z niej mgłę, która przesłania miejsca warte odwiedzenia. Gdy tylko zbliżymy się do ważnego punktu, na mapie gry pojawi się biały znak zapytania lub ikona zadania. Wówczas należy zbliżyć się do tego miejsca, by odkryć dokładne przeznaczenie danego miejsca.

612

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronie: Ghost of Tsushima - odkrywanie mapy i ikon, eksploracja.

Z odkrywaniem znaków zapytania nieodłącznie wiążą się znajdźki i sekrety, które można odnaleźć w świecie gry. Jest ich kilka kategorii. Niektóre z nich wpływają bezpośrednio na rozwój bohatera, a niektóre zapewniają przedmioty kosmetyczne, takie jak nowy wygląd mieczy.

Położenie na mapie świata gry wszystkich znajdziek i sekretów wskazaliśmy na stronie: Ghost of Tsushima - wszystkie znajdźki i sekrety.

614

Zwróć uwagę, że białe znaki zapytania nie tylko kryją miejsca związane ze znajdźkami, ale również skrywają zleceniodawców zadań dodatkowych, których w grze wyróżniamy dwa rodzaje: opowieści Cuszimy i Mityczne opowieści. Misje poboczne na mapie przybierają ikonę w formie rombu.

Na poniższych stronach zamiesiliśmy linki do opisów wszystkich zadań dodatkowych:

Szybkie przemieszczanie się po tak dużym świecie gry jest ważnym aspektem, jeśli nie chcemy tracić wielu minut na podróżowaniu z punktu do punktu. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, aby Jin przemierzał Cuszimę tylko pieszo lub na koniu, jednak korzystanie z szybkiej podróży z pewnością przyspiesza i ułatwia rozgrywkę.

613

Wystarczy, że na mapie gry najedziemy kursorem na odkrytą wcześniej ikonę i potwierdzimy nasz wybór. Wówczas Jin przeniesie się automatycznie w to miejsce.

Warto zwrócić uwagę, że w Ghost of Tsushima rzadko pojawiają się znaczniki misji, znane z innych produkcji. Do wybranego przez nas celu na mapie zaprowadzi nas wiatr, który wskazuje kierunek, jakim powinien podążać główny bohater. Więcej na ten temat dowiesz się, czytając informację ze strony: Ghost of Tsushima - wiatr, wskazywanie drogi, cel podróży.

Spis treści: Ghost of Tsushima - Poradnik, Solucja

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

Autor

Marcin Dolata

Marcin Dolata

Senior Guide Writer

Marcin zajmuje się w Eurogamer.pl tworzeniem poradników. Pierwsze gry uruchamiał spod DOS-a na monochromatycznym monitorze. Świetnie bawi się grając zarówno na PC, jak i konsoli.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami