Multiplayer w Assassin's Creed był świetny - czy ma szansę na powrót?

Zapomniany, niedoskonały tryb.

Dziesięć lat temu Assassin's Creed zaskoczyło fanów. Wydane wtedy Brotherhood po raz pierwszy w historii serii wprowadziło tryb multiplayer - i to nie kooperację, ale rywalizację PvP. Dziś to już nieco zapomniany aspekt tego cyklu, ale naprawdę świetnie byłoby doczekać jego powrotu w usprawnionej formie.

Gdy seria Ubisoftu coraz bardziej skłaniała się w stronę akcji i odchodziła od skradankowej rozgrywki, jak choćby w Black Flag, gdzie głównym daniem było przecież żeglowanie, to właśnie zabawa w sieci pozwalała poczuć się jak rasowy asasyn. Już tylko dlatego można za tym trybem zatęsknić.

Dla przypomnienia - podstawowe założenia rywalizacji online to polowanie na innych graczy, ale nie w otwartej walce, lecz poprzez pozostawanie niewykrytym do niemal ostatniej chwili. Każdy mógł być ofiarą, a jednocześnie najważniejszym środkiem obrony było udawanie NPC, czyli postaci niezależnych. Ubisoft najczęściej stosuje nierozpowszechnione w grach wysokobudżetowych rozwiązania właśnie w trybach czy produkcjach multiplayer - i tak samo było w przypadku Assassin's Creed.

843598586_preview_maxresdefault
Sztuka skrytobójstwa

Tryb ten nie był przecież kopią żadnego popularnego modułu sieciowego z innych gier TPP czy strzelanek. Podobny styl rywalizacji można było raczej znaleźć w bardziej niszowych produkcjach czy modach - jak choćby w The Ship. Pomysł zdecydowanie nie był więc mocno wyeksploatowany.

Do ideału trochę jednak brakowało. Głównym problemem praktycznie w każdej części były mikropłatności. Teoretycznie pozwalały tylko przyspieszyć zdobywanie niektórych elementów, ale w praktyce zmniejszające nieco frajdę z zabawy w pierwszych godzinach.

Gameplay był jednak świetny, a wady można byłoby w teorii poprawić i wyeliminować, by przywrócić multiplayer do serii Assassin's Creed. Wydaje się nawet dziwne, że Ubisoft prawdopodobnie nie ma tego w planach - biorąc pod uwagę, że to pole do wprowadzenia przepustek sezonowych czy kosmetycznych, płatnych dodatków.

Nastała już kolejna era cyklu - po Syndicate otrzymaliśmy odmienioną formułę za sprawą Origins i Odyssey, a teraz nadchodzi Valhalla. Skradanie ma znaleźć się w grze, ale nie da się ukryć, że zabawa w wikinga najczęściej będzie wiązała się z otwartą walką, choćby podczas szturmowania wrogich zamków.

Właśnie tutaj przydałby się powrót trybu sieciowego. Chociaż w nim możnaby zachować cząstkę skrytobójczego charakteru rozgrywki. Gameplay wymagałby dużego skupienia, spotrzegawczości, sprytu i skutecznego ukrywania się wśród postaci, przy jednoczesnym wypatrywaniu ofiary.

acr_mp_sc_10_deathmatch_constantinople_assassinations
Multiplayer pojawił się też w AC: Revelations

Życzenia tego typu pozostaną jednak najpewniej w sferze marzeń. Ubisoft ewidentnie buduje markę Assassin's Creed w taki sposób, by kojarzyła się wyłącznie z dużą grą single-player na wiele godzin. Chociaż przywrócenie rywalizacji sieciowej mogłoby wydłużyć czas spędzony z produkcją i jednocześnie stanowić miłą odskocznię od eksploracji ogromnego świata.

Reklama

Skocz do komentarzy (4)

Autor

Mateusz Zdanowicz

Mateusz Zdanowicz

Senior Editor

Człowiek orkiestra i miłośnik gier niezależnych. Mateusz zajmuje się przygotowywaniem recenzji, artykułów oraz poradników. Wspiera również dział informacyjny.

Powiązane materiały

Na stronie

Ghost of Tsushima - Poradnik, Solucja

Opis przejścia, walka, sekrety i mechanika.

GTA Online - napad na kasyno Diamond Casino & Resort

Odblokowanie, przygotowania i przebieg napadu, korzyści.

ArtykułCyberpunk 2077 - premiera i najważniejsze informacje

Nowości, edycje, rozgrywka - wszystko, co warto wiedzieć.

The Last of Us 2 - Poradnik, Solucja

Kompletny przewodnik: opis przejścia, misje, sekrety i mechanika gry.

RekomendacjaThe Last of Us 2 - Recenzja

Świat się zmienia, ludzie nigdy.

Komentarze (4)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami