Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Kolejna polska gra na PS5 i Xbox Series X - zapowiedziano Project Oxygen

Produkcja zmierza też na PC.

Far From Home to nowe studio z siedzibą we Wrocławiu. Firma zapowiedziała pierwszą grę - Project Oxygen. Produkcja zmierza na PC, PS5 i Xbox Series X. Data premiery nie jest znana, ale wczesna wersja w 2021 roku powinna zadebiutować na Steamie w programie Early Access.

Akcję osadzono w przyszłości, gdy Ziemię zniszczyła katastrofa ekologiczna, w wyniku której planetę pokrył toksyczny pył. Jedynym bezpiecznym miejscem jest niebo, kilkaset kilometrów nad powierzchnią. Starając się przeżyć, ludzkość budowała wielkie konstrukcje, ale bezskutecznie.

Grafika koncepcyjna z Project Oxygen

Projekt będzie przedstawicielem gatunku survival - gracze spróbują przetrwać w nieprzyjaznym świecie. Nie zabraknie gromadzenia cennych materiałów, surowców i narzędzi, a istotną rolę odegrają eksperymenty, które pozwolą odkryć sekrety postapokaliptycznego uniwersum.

Gra przedstawi wydarzenia z perspektywy pierwszej osoby. Wiele czasu spędzimy w podniebnym sterowcu, który spełni funkcję bazy wypadowej, gdzie znajdą się warsztat i magazyn na składniki. Maszyna umożliwi zapewne przemieszczanie się po zniszczonej Ziemi.

Szefem studia Far From Home jest były główny programista Dying Light 2

Początkowo produkcja zaoferuje tylko tryb dla pojedynczego gracza, ale w przyszłości otrzyma kooperację. Tytuł powstaje na Unreal Engine (nie podano konkretnej wersji). Budżet przekracza milion euro, a niedawno ukończono prace nad wersją prototypową, która - jak pisze serwis Strefa Inwestorów - „zyskała aprobatę grupy konsultantów, ekspertów i dziennikarzy”.

Szefem Far From Home jest Andrzej Blumenfeld, który do niedawna był głównym programistą Dying Light 2. Zespół składa się z byłych pracowników Techlandu, studia Larian i Bloober Team. Deweloperzy obiecują, że przygotowując Project Oxygen chcą regularnie kontaktować się z fanami. Autorzy przekonują też, że celują w segment „AA+”, czyli gier o średniej skali.

Źródło: Strefa Inwestorów

Read this next