Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Ghost of Tsushima - prolog: bitwa, Yuna, wybór konia, zamek Kaneda

Początek podróży Jina Sakai.

Rozpoczynasz właśnie wielką przygodę w Ghost of Tsushima, podczas której będziesz bronił Cuszimę, japońską wyspę, przed natarciem Mongołów.


Bitwa

Gdy po raz pierwszy przejmiesz kontrolę nad głównym bohaterem, Jinem Sakai, będziesz pędził na koniu w kierunku wrogich oddziałów. Wyprowadzaj ataki, siedząc na wierzchowcu, wciskając przycisk: kwadrat na padzie. Trzymaj się blisko innych samurajów.

W pewnym momencie zejdziesz z konia, by dalej walczyć z Mongołami. W takcie bitwy używaj także bloku (przycisk: L1), by uchronić się przed uderzeniami agresorów. Gdy wraz z innymi samurajami pokonacie grupę przeciwników, udaj się za wujem Shimurą. Dotrzecie do mongolskiej armii, której przewodzi Khotun-chan. Wówczas załączy się scena, podczas której zostaniesz ciężko raniony, a wuj zostanie wzięty do niewoli.


Wioska, Yuna, odzyskanie katany, wybór konia

Po obejrzeniu filmów przerywnikowych, Jin obudzi się w obozie. Szybko zorientuje się, że ktoś uratował go przed niechybną śmiercią. Kiedy postać wstanie, przejmiesz nad nią ponownie kontrolę. Rozejrzyj się dookoła i zbadaj dokładnie obozowisko, wciskając R2, gdy będziesz przechodził obok obiektów, z którymi możesz wejść w interakcję.

Następnie wejdź na ścieżkę i udaj się w kierunku wioski. Gdy dojdziesz do rzeki, postać automatycznie przykucnie. Wejdź po cichu do chaty (1), nie zwracając na siebie uwagi. Wewnątrz natkniesz się na Yunę - porozmawiaj z nią. Od tej pory będziesz z nią współpracował.

Waszym celem jest odzyskanie katany Jina i wydostanie się z wioski. Podążaj za towarzyszką, skradając się i wykonując polecenia, które pojawią się na ekranie. Przemykaj obok strażników, aby cię nie zauważali. W pewnym momencie Yuna wespnie się na dach (2). Ty również wskocz na zadaszenie, wciskając przycisk: X na padzie.

Przejdź po dachu na drugą stronę, a następnie przejdź przez otwór okienny i wejdź do chaty. Zejdź po drabinie na dół, a potem przejdź przez klapę w ścianie (3). Idź dalej za Yuną. Przeskocz przez okno do domu i pozbieraj zapasy, a także zabierz katanę, która leży w skrzyni wyłożoną białą płachtą - ten obiekt znajduje się przy ścianie.

Po chwili rozpocznie się etap samouczkowy, w którym poznasz podstawy walki. Słuchaj rad wuja i wykonuj polecenia, które pojawią się na ekranie, by zaliczyć zadanie treningowe.

Gdy wrócisz z wspomnień do rozgrywki, zaatakuje cię Mongoł. Pokonaj go i wyjdź z pomieszczenia przez klapę w ścianie. Idź znowu za Yuną. Pokonaj kolejnych wrogów, by dotrzeć do stajni (4), gdzie wybierzesz konia.

Najpierw zdecyduj o maści konia, podchodząc do jednego z trzech wierzchowców, a następnie nadaj mu imię. Wybór nie ma znaczenia w kontekście statystyk (każdy koń będzie prowadził się tak samo). Jest to decyzja czysto kosmetyczna, ale pamiętaj, że wybrany rumak będzie ci towarzyszył przez całą grę (nie ma możliwości zmiany w późniejszym czasie).

Gdy wybierzesz konia, opuścisz wioskę i przeniesiesz się do zamku Kaneda.


Zamek Kaneda, walka z Khotun-chanem

Ten etap rozpocznie się przed zamkiem Kaneda, w którym więziony jest wuj Jina. Gdy wejdziesz na most, musisz wezwać na pojedynek przeciwnika, prowokując go (górny przycisk na krzyżaku pada). W ten sposób otrzymasz szansę, by w pojedynku jeden na jednego pozbyć się pierwszego wroga.

Po tym kiedy uda ci się zabić pierwszego oponenta, zajmij się kolejnymi. Idź dalej główną ścieżką i pokonuj kolejne grypy Mongołów. Dotrzesz do mostu, na którym stoczysz trudną walkę z wrogim oddziałem. Kiedy pokonasz wrogów, na moście pojawi się Khotun-chan.

Porażka w tej walce jest nieunikniona. Wódź Mongołów zrzuci Jina do rzeki, któremu uda się kolejny raz ujść z życiem. Obejrzyj dłuższy film przerywnikowy, po którym przejmiesz kontrolę nad głównym bohaterem, który stoi na plaży.

Udaj się na wzgórze (5), a potem wejdź w las. Do kolejnego celu doprowadzi cię wiatr (przesuń palcem w górę po touchpadzie, by uruchomić tę funkcję). Podmuchy wskażą ci położenie Yuny. Po krótkiej rozmowie z towarzyszką, ukryj się w pobliskich zaroślach i poczekaj, aż wrogi oddział oddali się.

Następnie przywołaj konia (prawy przycisk na krzyżaku). Po chwili rozstaniesz się z Yuną, misja zakończy się i ruszysz w kierunku kolejnego, obranego przez ciebie, celu, gdyż od tego momentu możesz korzystać z mapy Cuszimy i swobodnie przemieszczać się po otwartym świecie.

W ten sposób ukończyłeś prolog. Otwórz mapę i wybierz kolejne zadanie, a wiatr wskaże ci drogę.

Następnie: Ghost of Tsushima - Kodeks wojownika

Spis treści: Ghost of Tsushima - Poradnik, Solucja

Read this next