Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Użytkownicy Metacritic nie ocenią już gier w dniu premiery

Po sytuacji między innymi z The Last of Us 2.

Internauci zauważyli, że w serwisie Metacritic nie można już oceniać gier w dniu ich premiery. Portal odblokowuje możliwość napisania recenzji przez gracza dopiero po kilku dniach od debiutu danego tytułu.

Na sprawę zwrócił uwagę między innymi użytkownik BoJack z forum Metacritic. Przykładowo na podstronie wydanej 7 lipca produkcji Superliminal widniała informacja, że możliwość wystawienia noty pojawi się dopiero 9 lipca (dzisiaj).

Superliminal można było ocenić dopiero kilka dni po premierze (źródło: Resetera)

„Prosimy najpierw o zagranie w tytuł przez jakiś czas [przed napisaniem recenzji - red.]” - napisano w komunikacie. Podobne ograniczenie pojawiło się w przypadku CrossCode na PS4: wersja na konsolę Sony ukazała się dziś, a pozycję można ocenić najwcześniej jutro, 10 lipca.

Wprowadzone zmiany to najprawdopodobniej odpowiedź na tak zwany review bombing, czyli masowe wystawianie przez graczy skrajnie negatywnych ocen produkcjom w dniu premiery i krótko po niej.

Zobacz na YouTube

Niedawno ofiarą tego typu akcji padło The Last of Us 2. Ukończenie gry zajmuje około 25 godzin, a mimo to w kilka godzin po debiucie ocena użytkowników wynosiła 3,4/10 (obecnie plasuje się na poziomie 5.3/10) - wiele osób wystawiało 1/10, a nawet 0/10. Duża część internautów zarzucała pozycji „brak szacunku” do fanów poprzedniej odsłony.

Źródło: Resetera

Read this next