Valorant - mapa: Haven

Kluczowe miejsca i porady.

Haven to jedna z czterech dostępnych w Valorant w dniu premiery map i jedyna, na której znajdują się 3 punkty do podkładania bomby. Daje to drużynie atakującej nieco więcej pola do popisu, obrońcom pozwala jednak na agresywniejsze zachowanie. W tym rozdziale przedstawiamy kluczowe miejsca i porady związane z mapą Haven.

Uwaga - wszelkie nazwy, jak Długa A czy Okno Mid użyte w tym rozdziale można sprawdzić w dowolnej chwili rozgrywki, wciskając klawisz M.

Haven - punkt A

Mimo dobrej pozycji dla obrońców, zgrana grupa atakujących może wedrzeć się na punkt A z dwóch stron. Sprawne wykorzystanie zdolności obu stron jest tutaj kluczowe.

Pierwszym miejscem wartym uwagi jest Wieża A. Z jej okna obrońcy mają świetną pozycję do strzeżenia przejścia z Długa A (1) i Kanał A (2), dzięki czemu jedna osoba skutecznie może zablokować dwa wejścia. Jest to doskonałe miejsce dla snajpera, trzeba jednak uważać na atakujących - jako że jest to popularna pozycja, każdy graczy sprawdzi okno zanim w ogóle wejdzie na strefę A.

101

Drugim punktem jest przejście Długa A (3) od strony obrońców. Odpowiednie pozycjonowanie pozwoli wprawnemu graczowi zablokować lub chociaż spowolnić szturm wrogiej drużyny na punkt A. Miejsce to daje sporo pola do popisu, gdyż w razie zagrożenia broniący może szybko wycofać się na punkt A.

102

Atakujący mogą dostać się na punkt A za sprawą dwóch przejść. Jednym z nich jest Kanał A (4), który prowadzi do bocznego wejścia na wspomniany punkt. Pozwala to ominąć wrogów na Długa A, jednak trzeba uważać na przeciwników ulokowanych na balkonie Wieży A.

103

Drugim przejściem jest oczywiście Długa A (5). Świetnie nadaje się do szturmu całej drużyny - obrońcy mają do obstawienia 3 punkty do podłożenia bomby, jest więc szansa, że na A będzie tylko 1-2 graczy.

104

Należy jednak uważać na przeciwników ulokowanych na balkonie Wieży A (6). Zagrożeniem jest także samo przejście - długi, wąski korytarz to świetne miejsce na wrogą pułapkę przy użyciu zdolności specjalnych.

105

Haven - punkt B

Punkt B znajduje się w centralnej części mapy. Atakujący mogą tutaj wejść tylko przez jedno przejście, często więc do obrony tego miejsca wystarczy jedna osoba - a w razie konieczności inni obrońcy szybko przyjdą z odsieczą.

W punkcie B jest jedno kluczowe miejsce dla obrońców i są to główne drzwi prowadzące na Dziedziniec Mid. Wrogowie mogą wybiec ze znajdującego się na wprost okna oznaczonego jako Okno Mid (7), jak i z przejścia po prawej stronie - na mapie Drzwi Mid (8). Z tego też powodu obrońca nie powinien nadmiernie się wychylać i po prostu czekać na nadejście wroga.

106

Atakujący mogą dostać się na punkt B za pomocą Okna Mid, zeskakując na dół i wbiegając przez bramę (9). Jest to najszybszy sposób na dotarcie do tego punktu, jednak przez nieuwagę łatwo można wbiec wprost na celownik obrońcy, który czai się przy punkcie B.

107

Bezpieczniejszą opcją jest podejście od strony Drzwi Mid (10), gdzie atakujący osłaniani są przez ściany i mogą zakraść się na miejsce podkładania bomby. Z tego miejsca można też w prosty sposób odbić i udać się na punkt C za sprawą Garaż C (11). Przejście to daje więc atakującym sporo możliwości manewru.

108

Haven - punkt C

Punkt C znajduje się po przeciwległej - względem punktu A - stronie mapy i prowadzą do niego dwie ścieżki. Z jednej strony punkt C jest łatwy do ochrony, z uwagi na przejście Długa C, które obstawić może jeden snajper. Z drugiej kolei strony atakujący zmierzający na punkt C mogą bardzo szybko zmienić kierunek natarcia i pojawić się niespodziewanie na punkcie B.

Kluczowym miejscem jest tutaj przejście od strony Długa C (12). Praktycznie w każdej rundzie pojawia się tutaj przynajmniej jeden atakujący, warto więc ustawić w tym miejscu obrońcę z bronią skuteczną na długi dystans, najlepiej ze snajperką. Pozwoli to wykorzystać długą, prostą ścieżkę. W razie zagrożenia obrońca szybko schowa się za jedną z licznych osłon.

109

Druga ścieżka na punkt C prowadzi od strony Garaż C. Miejsce to można obstawiać bezpośrednio z punktu C, strzegąc wąskiego przejścia (13). Z uwagi na ograniczoną przestrzeń, świetnie sprawdzają się tutaj zdolności specjalne zadające obrażenia obszarowe bądź spowalniające.

110

Garaż C chronić można także z miejsca oznaczonego jako Łącznik C, będącego przejściem pomiędzy punktami B i C. Z tego miejsca obrońcy mają świetny wgląd na bramę (14) prowadzącą do tego miejsca i skutecznie mogą blokować ekspansję wrogiej drużyny.

111

Na punkt C atakujący mogą dostać się za sprawą dwóch przejść. Pierwszym i zarazem bezpieczniejszym jest ścieżka prowadząca przez Drzwi Mid (15) - atakujący osłaniani są tutaj przez ściany, a w razie konieczności szybko mogą odbić w prawo, by dotrzeć na punkt B.

112

Drugim wejściem jest przejście Długa C (16). O ile w pierwszych rundach, gdy obrońcy nie mają jeszcze snajperek, wejście tędy jest relatywnie proste, później staje się bardzo ryzykowne.

113

Wykorzystanie zdolności specjalnych, szczególnie zasłon dymnych, jest tutaj kluczowe, gdyż pozwoli wedrzeć się bez ryzyka postrzału od wrogiego snajpera.

Następnie: Valorant - Spike: podkładanie i rozbrajanie bomby

Spis treści: Valorant - poradnik i najlepsze porady

Poprzednio: Valorant - sklep: kupowanie skinów, mikrotransakcje

Reklama

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami