Valorant - mapa: Bind

Jak atakować i bronić.

Na mapie Bind w Valorant znajdują się dwa punkty do podkładania bomby - A i B. Wyróżnia się ona na tle innych obecnością portali - dzięki nim gracze mają możliwość szybkiego przenoszenia się pomiędzy wspomnianymi punktami. W niniejszym rozdziale przedstawiamy kluczowe miejsca i porady związane z mapą Bind.

Uwaga - wszelkie nazwy, jak Łaźnia A czy Okno B użyte w tym rozdziale sprawdzić można w dowolnej chwili rozgrywki, wciskając klawisz M.

Bind - punkt A

Do punktu A prowadzą dwie ścieżki, a przy jednej z nich ustawiony jest portal z punktu B. Znajdziesz tutaj sporo obiektów i przeszkód terenowych, za którymi skryją się zarówno obrońcy, jak i atakujący.

Kluczowym miejscem dla obrońców jest Wieża A, z której mogą pilnować obu wejść na punkt A - zarówno od strony Łaźnia A (1) jak i od Krótka A / Teleporter A (2). Miejsce to świetnie sprawdzi się dla wprawnego snajpera, daje też doskonałą ochronę przed ostrzałem wroga.

114

Drugim punktem wartym uwagi jest centralna część strefy A. Bez problemu można się tutaj skryć za licznymi osłonami terenowymi i obserwować wejście od strony Łaźnia A (3). W razie konieczności szybko można także zareagować na wrogów nadciągających z drugiego przejścia bądź wycofać się na szczyt Wieży A.

115

Trzecim miejscem jest Schowek A. Z tego miejsca obrońca może obserwować wrogów nadciągających od strony Krótka A (4) jak i tych, którzy postanowią wykorzystać Teleporter A (5) by dostać się tutaj z punktu B.

116

Najbardziej optymalne jest, by każdy z tych punktów był obstawiony przez jednego gracza. Jeśli punkt A strzeże tylko dwóch obrońców, miejsca na Wieży A i przy Schowku A są kluczowe i pozwolą skutecznie bronić tego punktu.

Atakujący na punkt A mogą wejść dzięki dwóm przejściom. Jednym z nich jest Łaźnia A (6), za sprawą której szybko wbiegną oni do centralnej części strefy podkładania bomby.

117

Warto jednak stąpać tu ostrożnie - wąski korytarz to świetne miejsce na pułapkę z wykorzystaniem zdolności specjalnych, a samo wejście jest świetnie widoczne z Wieży A (7), gdzie mógł schować się snajper. Skuteczność snajpera zmniejszyć można z pomocą zdolności specjalnych, które tworzą zasłonę dymną bądź oślepiają.

118

Alternatywnym wejściem jest przejście prowadzące od strony Krótka A (8). Umożliwia dotarcie na strefę niejako od boku, dzięki czemu atakujący zyskują częściową osłonę przed snajperem ulokowanym na wspomnianej wcześniej wieży.

119

Tu też znajduje się Teleporter A (9) - można go wykorzystać, na przykład, by szybko uciec na strefę B. Przydaje się to szczególnie wtedy, gdy strefy A strzeże zbyt dużo graczy i bezpośrednia konfrontacja nie jest dobrym pomysłem.

Bind - punkt B

Punkt B ulokowany jest po przeciwległej stronie mapy - względem punktu A - i tutaj także da się wejść wykorzystując dwa przejścia i teleporter. Teren strefy B przedzielony jest przez wielki kontener, który ogranicza wizję graczy i sprawia, że bronie snajperskie są tutaj nieco mniej skuteczne.

Pierwszym miejscem wartym uwagi jest Hol B. Z tego puntu obrońca ma świetny widok na jedną ścieżkę prowadzącą do strefy B, mianowicie Okno B (10). Daje świetną ochronę w razie ognia wroga, trzeba jednak uważać na nagłe pojawienie się wroga z przejścia Ogród B (11) - z tego miejsca nie bardzo widać nadciągających stamtąd nieprzyjaciół.

120

Drugą kluczową miejscówką jest Zakręt B, skąd doskonale widać wrogów wchodzących od strony Okno B (12), jak i nadciągających z kierunku Ogrodu B / Teleportera B (13). W razie niebezpieczeństwa, obrońca błyskawicznie może się wycofać, idąc w głąb wspomnianego Zakrętu B, co jest dodatkowym plusem.

121

Dodatkowym i zarazem nieco sytuacyjnym miejscem jest Okno B. Z tego miejsca obrońca ma widok na Krótką B (14), może więc łatwo zaskoczyć wrogów i powstrzymać ich szarżę. Niestety, ciasne i zamknięte pomieszczenie sprawia, iż znajdujący się wewnątrz obrońcy są bardzo podatni na zdolności specjalne wrogów, warto więc w miarę możliwości unikać tego miejsca.

122

Jak w przypadku strefy A, do punktu B atakujący dostać mogą się za sprawą dwóch przejść. Pierwsze z nich prowadzi przez ścieżkę Krótka B, skąd wejść mogą oni do Okna B (15).

123

Podążając tą ścieżką należy uważać na wrogów, którzy mogą się kryć we wspomnianym Oknie B, jak i potencjalnych snajperów stojących przy wejściu z Hol B (16). Świetnym pomysłem jest wykorzystanie zdolności ograniczających widoczność - czy to zasłon dymnych czy oślepień - w połączeniu z szybką szarżą.

124

Druga ścieżka prowadzi przez Długa B, skąd atakujący wejdą do części Ogród B (17). Alternatywnie, atakujący mogą odbić w lewą stronę i przebiec przez Teleporter B (18) by błyskawicznie znaleźć się w pobliżu strefy A.

125

Po wejściu do części Ogród B należy uważać na potencjalnego snajpera, który może się kryć przy Hol B (19). W takiej sytuacji wchodzenie na punkt jest niemalże samobójstwem i lepiej po prostu wskoczyć we wspomniany teleport i udać się na punkt A.

126

W przypadku mapy Bind gracze powinni regularnie robić użytek z teleporterów, szczególnie jeśli dana strefa jest obstawiona przez większą liczbę wrogów. Po przeskoczeniu przez portal warto przyczaić się na wroga, który wdał się w pościg, i szybko go wyeliminować.

Następnie: Valorant - jak raportować innych graczy

Spis treści: Valorant - poradnik i najlepsze porady

Poprzednio: Valorant - mapa: Haven

Reklama

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami