Techland kończy współpracę z Chrisem Avellonem - po zarzutach o rzekome molestowanie

Inne firmy też odcinają się od scenarzysty.

W weekend pojawiły się skierowane pod adresem Chrisa Avellone'a - scenarzysty Icewind Dale, Fallout: New Vegas i innych gier - zarzuty o molestowanie kobiet. W efekcie współpracę z deweloperem zakończyli twórcy Dying Light 2 z Techlandu.

Internautka o pseudonimie Karissa stwierdziła na Twitterze, że projektant próbował ją wykorzystać seksualnie po wcześniejszym upojeniu alkoholem. Podobne oskarżenia wysuwają także inne kobiety, wskazując na identyczną metodę działania. To właśnie przez swoje zachowanie słynny twórca miał przestać być zapraszany na branżowe targi.

Na zarzuty zareagował między innymi Techland, który współpracuje z Avellonem - deweloper dotychczas był jednym ze scenarzystów powstającego Dying Light 2 (promował grę na targach E3 w 2018 roku). Polska firma postanowiła zaprzestać dalszej kooperacji.

„Kwestie związane z molestowaniem seksualnym i brakiem szacunku traktujemy z najwyższą troską i nie tolerujemy takich zachowań, zarówno jeśli chodzi o naszych pracowników, jak i zewnętrznych konsultantów, w tym Chrisa. Właśnie dlatego wraz z Chrisem Avellonem postanowiliśmy zakończyć naszą współpracę” - napisało rodzime studio na Twitterze.

chris_avellone
Chris Avellone

Zaznaczono, że produkcja Dying Light 2 nadal trwa - deweloperzy dokonują postępów według zmodyfikowanego planu, który firma nakreśliła na początku bieżącego roku.

W ostatnich latach Avellone współpracował z wieloma studiami nad różnymi projektami. Od dewelopera odcięli się między innymi autorzy niezależnego The Waylanders oraz Paradox Interactive i zespół odpowiedzialny za Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2. Ci ostatni przekonują, że scenarzysta był „krótko” zaangażowany w powstawanie gry i tak naprawdę żadna z przygotowywanych przez niego treści nie trafi do finalnego tytułu.

Źródło: Gamasutra

Reklama

Skocz do komentarzy (3)

Autor

Piotr Bicki

Piotr Bicki

Senior News Writer  |  Pirlond

Piotrek zajmuje się głównie tekstami informacyjnymi. Miłośnik kilku popularnych serii gier oraz wielbiciel superbohaterów i fantastyki.

Powiązane materiały

Na stronie

Dead by Daylight - poradnik i najlepsze porady

Jak grać ocalałym i zabójcą, mechaniki, przedmioty, rozwój postaci.

Sony: do rozwijania deweloperskich talentów nie wystarczą pieniądze

Kluczowe jest zapewnienie wolności kreatywnej.

Battlefield 4 z nagłym wzrostem popularności

EA musiało zwiększyć pojemność serwerów.

Komentarze (3)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami