Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Tajniki walki kataną w Ghost of Tsushima - szybkość, ostrość broni i precyzja

Twórcy o systemie potyczek.

Na blogu PlayStation opublikowano wpis, w którym współzałożyciel studia Sucker Punch - Chris Zimmerman - objaśnia tajniki walki kataną w Ghost of Tsushima. System potyczek opiera się na trzech elementach: szybkości, ostrości broni i precyzji.

Twórcom zależało na realistycznym odwzorowaniu szybkości katany, która ze względu na niską wagę, umożliwia błyskawiczne wyprowadzanie ataków. Zagwarantowanie wysokiej prędkości poruszania broni gracza nie było jednak problemem, w przeciwieństwie do szybkości przeciwników.

Uzupełnieniem systemu walki są postawy bojowe - inne dla danego rodzaju wroga

Czas reakcji człowieka na ruch to około 0,3 sekundy (deweloperzy potwierdzili wynik testami) - za wolno, byśmy mogli odpowiedzieć na realistycznie szybki cios. Spowolnienie wrogów popsułoby jednak balans i wrażenia z zabawy. Rozwiązaniem okazało się łączenie ataków nieprzyjaciół w serię - pierwszy będzie nieco wolniejszy, co pozwoli odpowiednio zareagować na kolejne. Do tego ofensywa oponentów w grupach.

Następnym fundamentem walki jest ostrość katany, przekładająca się na liczbę zadawanych obrażeń. Autorzy chcieli, by - tak jak w rzeczywistości - przeciwnicy ginęli po kilku ciosach. Musiano jednak zadbać, by główny bohater był równie wrażliwy, więc ciągle jest o krok od śmierci. Twórcom udało się spowolnić skracanie paska życia rywali, wprowadzając bloki i uniki.

Zobacz na YouTube

Trzecim obszarem potyczek jest precyzja. Zadbano o wysoką responsywność, czyli reagowania postaci gracza na wydawane komendy, a także płynne animacje, by szybkie - i słabsze - ataki były wyprowadzane natychmiast. W przypadku mocniejszych, ale wolniejszych ciosów dodano możliwość przerwania czynności - na przykład w celu uniknięcia wroga.

Precyzja związana jest też z blokowaniem. Trzymając L1 cały czas, powstrzymamy ataki standardowo, ale jeżeli wciśniemy przycisk tuż przed tym, jak katana wroga sięgnie naszej postaci, sparujemy cios - zwyczajnie lub idealnie. W ostatnim przypadku oszołomimy nieprzyjaciela, zdobędziemy także dużą ilość energii używanej między innymi do leczenia.

Ghost of Tsushima zadebiutuje 17 lipca na PS4.

Źródło: Blog PlayStation

Read this next