Unreal Engine dostępny za darmo. Twórcy gier zapłacą dopiero po uzyskaniu miliona dolarów przychodów

Epic Games zmienia zasady używania silnika.

Epic Games zmieniło zasady korzystania z Unreal Engine. Od teraz każdy deweloper może używać wszystkich wersji silnika za darmo - zapłaci dopiero, gdy stworzona z pomocą technologii produkcja zarobi co najmniej milion dolarów.

Informację ujawniono w zaktualizowanym FAQ. Autorzy gier po przekroczeniu wspomnianego poziomu przychodów będą musieli przekazać tantiemy w wysokości 5 procent z wygenerowanych do tej pory pieniędzy.

To istotna zmiana, zwłaszcza dla mniejszych zespołów deweloperskich. Do tej pory korzystanie z Unreal Engine było darmowe do momentu, gdy przygotowana gra nie zaczęła zarabiać 3 tysięcy dolarów na kwartał.

Doniesienia o zmodyfikowanych zasadach na Twitterze potwierdziła Dana Cowley, która w Epic Games odpowiada za marketing. Podkreśliła, że firma chce w jeszcze większym stopniu ułatwić niezależnym autorom pracę.

Wczoraj zaprezentowano demo technologiczne Unreal Engine 5, czyli kolejnej edycji słynnego silnika graficznego. Zmiany w płaceniu tantiemów obejmują również tę wersję.

Poprzednio: Alan Wake ma już 10 lat

Reklama

Skocz do komentarzy (1)

Autor

Piotr Bicki

Piotr Bicki

Senior News Writer

Piotrek zajmuje się głównie tekstami informacyjnymi. Miłośnik kilku popularnych serii gier oraz wielbiciel superbohaterów i fantastyki.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (1)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami