Pierwszy materiał z PS5 prezentuje możliwości graficzne konsoli

Demo Unreal Engine 5.

Epic Games zaprezentowało możliwości silnika Unreal Engine 5 na przykładzie dema technologicznego uruchomionego na PlayStation 5. Teoretycznie jest to więc pierwszy gameplay z nowej konsoli Sony.

Materiał nie przedstawia konkretnej gry, a jedynie kilka scen z bohaterką przemierzającą pustkowia i ruiny.

Wszystkie elementy wyrenderowano mocą konsoli, w czasie rzeczywistym - nie mamy więc do czynienia z przygotowaną wcześniej animacją CGI.

Unreal Engine 5 wykorzystuje system Lumen, który pozwala na implementację dynamicznego oświetlenia globalnego, a także technikę Nanite, dzięki której deweloperzy mogą przenieść elementy graficzne gry wprost do silnika, „bez utraty czasu na optymalizację, tworzenie LOD [kilka wersji assetu, które są wyświetlane w zależności od odległości gracza - red.] czy obniżanie jakości, by osiągnąć pożądany framerate”.

kamulce
Next-genowe skały

Przedstawiciele Epic Games twierdzą, że skały, które widzimy na nagraniu, nie są typowym elementem graficznym gier, a filmów. Każdy obiekt składa się z około miliona trójkątów, a do tego jest pokryty teksturą w rozdzielczości 8K. Niektóre poligony są wielkości pikseli.

Światło w zaprezentowanej scenie jest w całości dynamiczne, czyli obliczane na bieżąco.

Reklama

Skocz do komentarzy (57)

Autor

Przemysław Wańtuchowicz

Przemysław Wańtuchowicz

News & Content Editor

Przemek na początku przygotowywał u nas materiały wideo, a obecnie odpowiedzialny jest m.in. za dział informacyjny. Jako dziecko marzył, by zawodowo rysować, żonglować lub grać na gitarze - dwie pierwsze czynności wychodzą mu całkiem nieźle.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (57)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami