Animal Crossing - klif, wzniesienie, góra: Cliff Permit w New Horizons

Edycja ziemi.

Terraformowanie w Animal Crossing New Horizons pozwala ci między innymi tworzyć klify i wzniesienia, czyli decydować o wysokości terenu. Potrzebna jest ci do tego aplikacja Island Designer.

Jeżeli nie wiesz, jak ją zdobyć i jak wykupić możliwość tworzenia wzniesień, zajrzyj do naszego poradnika o terraformowaniu i aplikacji Island Designer.

Funkcja Cliff construction permit (pozwolenie na budowanie klifów) pozwala ci stworzyć górzysty teren na wyspie, a nawet całkowicie ją spłaszczyć. Zanim jednak rozpoczniesz budowę, musisz znać kilka ograniczeń tego systemu.

Nie możesz budować wzniesień na plaży, na kamieniach lub w miejscach, w których stworzyłeś wodę. Jeżeli chcesz wznieść teren w miejscu, w którym jest woda, należy go najpierw zasypać piachem.

Animal_Crossing_Terraforming_14
Nie możesz budować klifów na plaży

Po drugie, druga lub trzecia warstwa klifów musi znajdować się przynajmniej jeden punkt w odległości od podstawy - w skrócie chodzi o to, aby podstawa zawsze była nieco większa, żeby postać miała na czym stać. Nie da się więc budować idealnych wież, a raczej coś na kształt piramidy.

Animal_Crossing_Terraforming_1
Zanim dodasz warstwę ziemi, odsuń się od krawędzi

Teren może być wzniesiony maksymalnie do trzeciego poziomu (pierwszym poziomem jest poziom morza), przy czym jest on niedostępny dla postaci. Może więc stanowić tylko ozdobę lub element otoczenia.

Animal_Crossing_Terraforming_12
Gra nie pozwoli ci wejść na 3. poziom

Ostatnia zasada: nie można zbudować klifu w okolicach drzewa. Musisz je najpierw ściąć lub przesadzić.

Kiedy jesteś gotowy do budowy, otwórz aplikację Island Designer, wybierz „Start construction!”, a następnie Cliff Construction Permit (1).

a3

Teraz musisz po prostu stanąć naprzeciwko miejsca, które chcesz wznieść, i nacisnąć A. Pamiętaj, że jeśli chcesz wybudować wyższe wzniesienie, musisz wejść na poziom za pomocą drabiny.

Animal_Crossing_Terraforming_10
Animal_Crossing_Terraforming_9
Proces budowania wzniesienia

Jeśli chcesz zaokrąglić krawędź klifu, stań przed nią i naciśnij A.

Animal_Crossing_Terraforming_8
Animal_Crossing_Terraforming_7
Zaokrąglanie krawędzi

Jeśli chcesz usunąć klif, czyli obniżyć teren, po prostu naciśnij A, stojąc przed wybranym fragmentem terenu. Usunięcie całego poziomu wymaga zniszczenia wszystkich „klocków”, które się na niego składają.

Animal_Crossing_Terraforming_4
Animal_Crossing_Terraforming_3
Usuwanie wzniesień

Spis treści: Animal Crossing New Horizons - poradnik i najlepsze porady

Poprzednio: Animal Crossing - rzeka, wodospad, jezioro, staw: jak stworzyć w New Horizons