Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Twórcy The Outer Worlds musieli wyciąć część gry przez ograniczenia PS4 i Xbox One

Konsole zahamowały rozwój Pioniera.

Jedna z lokacji w The Outer Worlds miała być znacznie większa i wypełniona postaciami niezależnymi, jednak Obsidian Entertainment musiało porzucić plany ze względu na sprzętowe ograniczenia konsol obecnej generacji.

Chodzi o sporej wielkości statek kolonizacyjny Pionier, który w grze stanowi wręcz niewielkie miasteczko. Początkowo pojazd rozciągał się w pionie aż na trzech poziomach, ale budżet pamięci na Xbox One i PS4 był za niski, więc zredukowano lokację do jednego poziomu, przenosząc kilka najważniejszych obiektów - wyjaśnił projektant Brian Heins w wywiadzie dla Noclip.

Zobacz na YouTube

Twórcy z tego samego powodu zmniejszyli liczbę postaci niezależnych, spacerujących po Pionierze. Konsole nie „pomieściły” tak wielu wariacji wyglądu NPC, a ponadto sztuczna inteligencja miałaby problem z odnajdywaniem ścieżek ruchu.

W filmie ujawniono też, że The Outer Worlds wykorzystuje system, który „włącza i wyłącza” pewne elementy wizualne w zależności od tego, gdzie znajduje się gracz. Przykładowo, kiedy postać wchodzi do baru na Pionierze, wszyscy NPC wewnątrz są ładowani w momencie przekraczania progu, a postacie niezależne z zewnątrz zostają tymczasowo usunięte.

Pionier mógł być jeszcze większy

Zobacz: The Outer Worlds - Poradnik, Solucja

The Outer Worlds to najnowsza gra RPG z elementami strzelanki od studia Obsidian. Nad projektem czuwali Leonard Boyarsky oraz Tim Cain, twórcy dwóch pierwszych części serii Fallout.

Następnie: 69 gier-horrorów niczym z PS1 za darmo na PC

Read this next