Uncharted 4 - skradanie i ukrywanie się, trawa

Jak unikać przeciwników.

W Uncharted 4 obok strzelanin jest też miejsce na działanie po cichu i skradanie się. Jeżeli walka nie jest wymuszona przez grę, warto próbować skradać się aż do momentu, w którym przeciwnicy nas wykryją.

W grze nie ma przycisku służącego skradaniu. Bohater sam przyjmuje pochyloną postawę, kiedy jest w otoczeniu wrogów. Możemy wtedy korzystać z osłon, aby pozostawać poza polem widzenia przeciwników, albo chować się w wysokiej trawie (1).

s1

Aby schować się w trawie, po prostu do niej wejdź. W zaroślach jesteś całkowicie niewidoczny dla wrogów - chyba że któryś z nich będzie przechodził bardzo blisko.

W trybie skradania możesz nokautować przeciwników, podchodząc do nich ostrożnie i naciskając kwadrat. Jeżeli zaatakujesz przeciwnika w trawie - lub blisko niej - Nathan ukryje ciało i nie będzie one widoczne dla wrogów.

s2

W innym przypadku, jeżeli ciało będzie widoczne, wrogowie zauważą je i zaczną patrolować teren.

Użycie głośnej broni natychmiast kończy skradanie i rozpoczyna regularną walkę. Aby nie zostać wykrytym, używaj broni z tłumikiem. Pamiętaj jednak, że nawet tłumik nie gwarantuje sukcesu - musisz celować w głowę, by pozbawić przeciwnika szansy zaalarmowania pozostałych.

Zanim zaczniesz eliminację, koniecznie oznacz przeciwników - to kluczowa czynność, która powinna być wykonywana za każdym razem.

Warto też wspomnieć, że nawet po wykryciu i rozpoczęciu walki, możesz zniknąć przeciwnikom z pola widzenia i ponownie wejść w stan skradania.

Stany zaalarmowania przeciwników

Kiedy wróg cię widzi, nad jego głową pojawia się diament. Jego kolor i stopień wypełnienia informuje cię o stopniu zaalarmowania przeciwnika.

Pierwsza faza to kolor biały. Jeżeli schowasz się zanim się wypełni, wróg nawet nie zwróci na ciebie uwagi.

s3

Po wypełnieniu białego kolor przechodzi w żółty. Wróg jest podejrzliwy i może podejść bliżej.

s4

Wypełniony żółty kolor zmienia się w pomarańczowy. Nie ma już ucieczki - przeciwnik wie o twojej obecności, rozpoczyna się walka.

s5

Następnie: Uncharted 4 - leczenie i odzyskiwanie zdrowia, apteczka

Spis treści: Uncharted 4 - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Uncharted 4 - multiplayer: porady na początek

Hyper Scape od Ubisoftu ujawnione. Gameplay z darmowego battle royale

Gra, na którą wpływają widzowie na Twitchu.

[PLOTKA] Gwiazda "Breaking Bad" otrzymała rolę w Far Cry 6

Giancarlo Esposito wystąpi podobno w grze Ubisoftu.

Aż trzy miliony sprzedanych egzemplarzy niezależnego Dead Cells

Twórcy przedstawiają informacje o dużej aktualizacji.

Digital FoundryCzy cena PS5 Digital Edition może być niższa? - analiza Digital Foundry

W teorii: usunięcie napędu Blu-ray stwarza pewne możliwości.

PS Plus: lipiec 2020 - pełna oferta

Aż trzy gry na 10-lecie usługi.