Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Final Fantasy 7 Remake - Rozdział 5: boss, Crab Warden

Jak pokonać wielkiego robota.

Po pokonaniu wieżyczek i żołnierzy na końcu tunelu w połowie rozdziału piątego w Final Fantasy VII Remake wejdziesz po schodach. Przejdziesz jedyną ścieżką do kolejnego pomieszczenia - to stołówka, gdzie zaatakuje cię jeszcze paru żołnierzy.

Wyjdź drugimi drzwiami, dalej zejdź po drabinie do hangaru. Zanim podejdziesz do malunku psa na kontenerze koniecznie upewnij się, że masz pełnię zdrowia i punktów MP wszystkich postaci, bo zaraz czeka cię starcie z bossem.

Jak pokonać bossa Crab Warden

Kiedy podejdziesz do znaku psa, zacznie się scenka, po której staniesz naprzeciwko Crab Wardena. To wielki robot przypominający kraba, atakujący często elektrycznością. Jeśli użyjesz zdolności Assess, dowiesz się, że boss jest wrażliwy na obrażenia elektryczne (a więc czar Thunder) i że zadasz mu więcej obrażeń, jeśli najpierw zajmiesz się celowaniem w jego części.

Dlatego też priorytetowo atakuj nogi bossa (2). Niech każda postać atakuje tę samą, żeby szybciej je niszczyć. Wydaj polecenie ataku wycelowane w nogę poprzez menu komend jednej postaci, potem od razu zmień boahtera i powtórz czynność.

Zniszczenie dwóch nóg doprowadzi bossa do stanu Staggered, kiedy staje się bardziej wrażliwy i nie atakuje was. Wykorzystaj tę chwilę na używanie jak najszybciej specjalnych ataków (celuj w punkt nazwany Weak Spot). Jeśli jakaś postać jest mocno ranna, to też dobry moment, by w spokoju zażyć miksturę. Potem zacznie się druga faza starcia.

Boss zacznie teraz używać ataku rażenia prądem pobliskich celów. Gdy zacznie pojawiać się w okół niego elektryczność, szybko odsuń się do tyłu. Pojawią się też drony, więc niech jedna postać szybko zajmie się nimi. Cloud powinien w tym momencie mieć już załadowany pasek Summona, więc przyzwij na pole walki Ifrita.

Po zadaniu odpowiednich obrażeń pozostałym nogom zacznie się ostatnia faza starcia, w której boss zacznie używać ataku pociskami. Celuj więc wszystkimi bohaterami w wyrzutnię (3). Gdy pociski lecą w twoją stronę, wykonuj uniki kółkiem.

Boss zacznie też co jakiś czas elektryzować podłogę. Musisz wtedy ustawić postać tak, by pozostała na części podłoża, na której nie ma wyładowań elektrycznych (4).

Wreszcie pojawi się odsłonięty Pilot mecha. Atakuj tę jednostkę wszystkimi możliwymi atakami i każdą postacią. Gdy wykończysz tę część bossa, walka się zakończy. Obejrzysz scenkę przerywnikową, po której ruszysz dalej - przeciśnij się między kontenerami tak, jak towarzysze. Zejdź po drabinie. Na końcu korytarza czeka winda, która zabierze cię niżej i zacznie się szósty rozdział.

Następnie: Final Fantasy 7 Remake - Rozdział 6: wyłączanie świateł, platformy i kładki

Spis treści: Final Fantasy 7 Remake - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Final Fantasy 7 Remake - Rozdział 5: pociąg, tunele, Queen Grashtrike

Read this next