Doom Eternal - Poradnik, Solucja

Opis przejścia misji, sekrety i znajdźki, bossowie.

Witamy w poradniku do Doom Eternal. To kolejna odsłona pierwszoosobowej strzelaniny, opierającej się na nieustannej walce z demonami oraz eksploracją lokacji w celu odnajdywania sekretów.

W niniejszym opracowaniu znajdziecie informacje, które pomogą rozpocząć zabawę w Doom Eternal. Oprócz szeregu wskazówek przydatnych na starcie, przygotowaliśmy również bardzo opis bardziej zaawansowanych mechanik gry. Znajdziecie tu również szczegółowy opis przejścia wszystkich misji, a także dział poświęcony znajdźkom.

Życzymy udanej zabawy!

Poradnik i wskazówki do Doom Eternal

Na początek zachęcamy do zapoznania się ze wszystkimi aspektami rozgrywki. Zajrzyjcie do każdej strony, by dowiedzieć się więcej o mechanice, walce, regeneracji i wiele wiele więcej!

Podstawy na start:

Bardziej zaawansowane porady:

Wrogowie w grze:

Opis przejścia misji

W tej części poradnika przedstawiamy szczegółowy przewodnik po każdej misji w grze.

Wkrótce aktualizacja.

Sekrety i znajdźki

Jeśli nie możesz znaleźć wszystkich sekretów, skorzystaj z tej sekcji - opis i ilustracje pomogą ci zebrać wszystkie sekrety gry.

Multiplayer, Battlemode

Ta sekcja poświęcona jest rozgrywce wieloosobowej. Po zabawie w kampanii dla jednego gracza, możesz dalej cieszyć się grą w trybie Battlemode.

Interfejs i ikony na ekranie

Poniżej znajdziecie wyjaśnienia związane z elementami, jakie znajdują się na ekranie w trakcie rozgrywki w Doom Eternal. Należy przy tym zaznaczyć, że część interfejsu nie jest dostępna od razu i odblokowuje się wraz z postępami w kampanii fabularnej.

interfejs
  1. Pancerz i zdrowie - na zielono oznaczono osłonę głównego bohatera, a na niebiesko poziom życia.
  2. Umiejętności dodatkowe - pokazuje stopień naładowania zdolności pobocznych pokroju krwawego ciosu lub odskoku, które odblokowujemy wraz z postępami w kampanii fabularnej (zaczynając od misji o nazwie Exultia).
  3. Dodatkowe życia - w tym miejscu możemy sprawdzić, ile żyć udało się zgromadzić głównemu bohaterowi.
  4. Aktywne runy - pokazuje specjalne wzmocnienia bohatera, które odkrywamy wraz z postępami w kampanii.
  5. Znacznik celu - wskazuje miejsce celu naszego obecnego zadania.
  6. Kompas - można tu sprawdzić kierunek, a także wskaźnik celu misji.
  7. Ilość pocisków - można tu szybko podpatrzeć ilość naboi do broni, z której korzystamy.
  8. Ataki dodatkowe - stopień gotowości broni dodatkowych, takich jak piła mechaniczna, granatnik czy płomienny wybuch (wszystkie odblokowujemy wraz z postępami w kampanii fabularnej).
  9. Wskaźnik demonicznego spaczenia - wskazuje możliwość ulepszania modyfikacji do broni i jest związany z toczeniem walk z przeciwnikami. Staje się dostępny od misji o nazwie Exultia.

Doom Eternal - porady ogólne

- W trakcie walki najważniejsze jest pozostawanie w ciągłym ruchu. Doom jest bardzo szybką strzelaniną, w której długie ukrywanie się za osłonami nie ma sensu. Zamiast tego należy nastawić się na dynamiczne starcie.

- Naucz się na bieżąco uzupełniać zapasy. Szybko okaże się, że jeśli nawet posiadasz pełne zdrowie, pancerz i pełno pocisków, to po kilku chwilach walki wszystko może spaść niemal do zera. W takich przypadkach trzeba umiejętnie korzystać z narzędzi dodatkowych (piła mechaniczna, zabójstwa chwały, płomienny wybuch), aby na bieżąco zdobywać brakujące elementy.

- Poznawaj słabe strony napotykanych wrogów i wykorzystuj je w starciach. Każdy z przeciwników jest inny, a walka z nimi wymaga stosowania różnych taktyk. Jeśli miałbyś problem z którymś z rywali, to możesz zajrzeć do znajdującego się w grze kodeksu lub sprawdzić jego charakterystykę w naszym poradniku.

- Ulepszaj możliwości głównego bohatera. Tytuł oferuje pod tym kątem naprawdę duże możliwości - od modyfikowania broni, poprzez ich ulepszanie, poprzez runy, kończąc na zdobywaniu kryształów podnoszących ilości zdrowia, pancerza czy amunicji.

- Dokładnie przeszukuj napotkane obszary. W wielu miejscach znajdują się sekrety, w których można znaleźć bardzo cenne przedmioty, wpływające bezpośrednio na rozgrywkę.