Final Fantasy 7 Remake - Poradnik, Solucja

Mechanika, opis przejścia, sekrety i wskazówki do gry.

Witajcie w naszej solucji i poradniku do Final Fantasy 7 Remake. W tym opracowaniu znajdziecie wszystko, czego możecie potrzebować do pomocy podczas tej wspaniałej przygody w zbudowanej od podstaw, nowej wersji jednego z najlepszych jRPG w historii.

Na początek proponujemy zestaw kluczowych porad odnoośnie mechaniki, by gameplay nie sprawiał żadnych problemów. Jest także opis przejścia całej gry, łącznie z pobocznymi aktywnościami i misjami, które można przegapić.

Wskażemy też sekrety i wyjaśnimy najważniejsze zagadnienia. Z naszymi wskazówkami bez kłopotu poradzicie sobie z każdym bossem, odpowiednio rozwiniecie bohaterów i zadbacie o najlepszy możliwy ekwipunek.

Poradnik, wskazówki i misje w Final Fantasy 7

Poniżej spisaliśmy porady i wskazówki, które pomogą wam szybko zrozumieć i przyswoić zasady rozgrywki w remake'u Final Fantasy 7. Mechanika gry nie będzie miała przed wami żadnych tajemnic, jeśli się z nimi zapoznacie. Dalej prezentujemy też pełną solucję z opisem wszystkich misji w grze.

Mechanika i podstawy

Wkrótce aktualizacja.

Opis przejścia - misje główne

Wkrótce aktualizacja.

Opis przejścia - misje poboczne

Wkrótce aktualizacja.

Znajdźki, sekrety

Wkrótce aktualizacja.

Interfejs i ikony na ekranie

HUD w Final Fantasy 7 jest dosyć prosty i czytelny, tym bardziej, że niemal wszędzie widać, jakie przyciski wciskać, żeby aktywować różne elementy. Niemniej jednak, dla rozwiania wątpliwości:

interfejs

1 - Podpowiedzi. Wyświetlają się na ekranie w pierwszym rozdziale gry, by ułatwić zabawę. Dzięki nim masz szybki dostęp do intrukcji z przyciskami.
2 - Menu ataków. Na samej górze jest atak specjalny (trójkąt), niżej oznaczony jest atak podstawowy (kwadrat). Przyciskiem X natomiast włączamy menu dodatkowych ataków specjalnych i magii oraz używania przedmiotów.
3 - Nazwa przeciwnika i jego pasek zdrowia.
4 - Mniejsze prostokąty to paski oznaczające nieaktywnych towarzyszy.
5 - Nieco większym prostokątek oznaczony jest bohater, którym aktualnie sterujemy. Jasny pasek oznacza tutaj zdrowie, a niebieski pod spodem to energia ATB. Po prawej stronie widzimy też manę (MB) i pasek Limitu (gdy się zapełni, możemy użyć potężnego ataku Limit Break).

Final Fantasy 7 Remake - porady ogólne

- Pamiętaj o dodatkowych atakach. Zajrzyj na stronę poradnika poświęconą walce, by poznać więcej szczegółów. Podkreślamy jednak, że podstawowe ataki, wykonywane kwadratem, są najsłabsze i służą głównie do zapełniania paska energii ATB. Dopiero dzięki niej możemy (i powinniśmy) stosować potężniejsze ciosy i używać magii.

- Regularnie przełączaj się między postaciami w walce. Sztuczna inteligencja radzi sobie nieźle, ale nie zawsze dopasowuje idealne ataki specjalne do konkretnych przeciwników.

- Pamiętaj, że możesz blokować ciosy. Przytrzymaj R1, by aktywować blok. Obrażenia są wtedy znacznie mniejsze i poruszasz się wolniej, ale wciśnięcie bloku w dobrym momencie, na chwilkę przed otrzymaniem ciosu, pozwoli ci wyprowadzić kontrę, gdy grasz Cloudem.

- Zwracaj uwagę na słabości wrogów. Bohaterowie czasem skomentują, na jaki rodzaj ataków wrażliwy jest dany wróg. Używaj wtedy odpowiednich czarów (np. elektryczny Thunder przeciwko pierwszemu bossowi czy Fire przeciw ludziom).

- Lecz się pomiędzy potyczkami. Mikstury leczące zdobywamy często, więc warto skorzystać z nich po każdej walce, zanim natkniemy się na kolejnych wrogów. Leczenie się podczas bitwy to strata cennych sekund.

- Rozglądaj się. FF7 to liniowa gra, przynajmniej na początku. Mimo to, warto eksplorować zakamarki i zaglądać wszędzie, gdzie się da. Często znajdziemy skrzynie, z których zgarniemy bonusowe przedmioty leczące czy uzupełniające manę.

- Jeśli walka jest dla ciebie zbyt chaotyczna, rozważ zmianę poziomu trudności na Classic. W tym trybie musisz tylko dbać o wybieranie ataków specjalnych, a wszystkie postacie atakują automatycznie.