Nioh 2 - poradnik i najlepsze porady

Jak zacząć, wskazówki do walki, bossowie i kodamy.

Witamy w poradniku do Nioh 2. To - podobnie jak cały gatunek soulslike - odznacza się wysokim poziomem trudności, walką z licznymi przeciwnikami, zwiedzaniem i odkrywaniem świata oraz oczywiście wieloetapowymi, złożonymi potyczkami z najsilniejszymi wrogami - czyli bossami.

W naszym opracowaniu znajdziecie najważniejsze, kluczowe porady, umożliwiające wkroczenie do nieprzyjaznego świata Nioh 2. Oprócz wskazówek, dotyczących mechaniki i eksploracji, dowiecie się także, jak pokonać trudnego bossa oraz odnaleźć wszystkie kodamy.

Poradnik i wskazówki do Nioh 2

Tutaj znajdziecie podstawowe informacje podzielone na trzy sekcje: mechanika, rozwój postaci i walka. Zapoznanie się ze wskazówkami pozwala na łatwiejsze rozpoczęcie przygody w nieprzyjaznym świecie gry.

Podstawy, mechanika, eksploracja:

Rozwój postaci:

Walka:

Walki z bossami

Poniżej znajdziecie opisy walk z bossami i wskazówki, które pomogą wam pokonać najsilniejszych przeciwników w grze.

Kodamy

Tutaj przedstawiamy wiadomości o zielonych duszkach, czyli kodamach, a także wskazujemy miejsca, w których ukryły się te sympatyczne stworzonka. Odnalezione kodamy przynoszą specjalne bonusy, więc warto dokładnie rozglądać się po mapie, by pomóc im dotrzeć do chramu.

Nioh 2 - porady ogólne, jak zacząć

- Jeśli spotkamy postacie niezależne (NPC), warto z nimi porozmawiać kilkukrotnie (po zakończeniu dialogu, ponownie wejdź w interakcję z postacią). Bardzo często dzięki tej metodzie otrzymamy nowe informacje, a co więcej, czasami możemy otrzymać ciekawe przedmioty.

- Cierpliwość i wytrwałość - to dwie cechy, które przydadzą się podczas rozgrywki w Nioh 2. Nie spiesz się, ostrożnie eksploruj lokacje, gdyż wróg może czaić się wszędzie. Bądź więc uważny. Chwila nieuwagi może zakończyć się zgonem postaci. Z drugiej strony nie irytuj się, jeśli często giniesz. Czasami chwila odpoczynku może zdziałać więcej, niż kolejna nieudana próba przejścia trudnego etapu w grze.

- Uważna eksploracja lokacji nie tylko pomaga ustrzec się przed niebezpieczeństwem, ale dostrzec ukryte przejście, skrzynię z drogocennym skarbem, a także kodamy.

- Amrita, czyli punkty doświadczenia, jest bardzo ważna, dlatego staraj się zgromadzić jej jak najwięcej, by stale rozwijać bohatera. Wykonuj zadania poboczne, a także - jeśli cię to nie znuży - powtarzaj główne, jeżeli twój poziom postaci jest odpowiedni, by zaliczyć bieżącą misję

- Korzystaj z Dojo, czyli misji treningowych, które dostępne są z poziomu punktu startowego na mapie regionu (świata). Pomogą ci zrozumieć podstawowe, jak i te bardziej zaawansowane mechaniki walki. Zadania samouczkowe możesz przechodzić wielokrotnie.

Fabuła

Historia opowiedziana w Nioh 2 nie ma bezpośredniego związku z fabułą z pierwszej części gry. Nioh 2 bowiem jest prequelem pierwszej odsłony. Opowieść przenosi nas do Japonii, do okresu Sengoku, podczas którego Kraj Kwitnącej Wiśni targany był licznymi wojnami.

Dlatego gracze dopiero rozpoczynający przygodę z serią Nioh nie muszą obawiać się, że nie zrozumieją w pełni historii. Twórcy oprócz przedstawienia nowej opowieści, zdecydowali się umieścić w centrum fabuły nowego głównego bohatera, którego - tym razem - stworzymy od podstaw po uruchomieniu nowej gry.

Tworzenie postaci

Rozpoczynając nową grę, musimy najpierw przygotować nową postać, którą będziemy kierować przez całą grę. Kreator nie jest skomplikowany. Podczas tworzenia nowego bohatera wskazujemy konkretne części, między innymi takie jak: twarz, włosy, zarost czy makijaż, które wpłyną na wygląd zewnętrzny naszej postaci.

001

Opcji jest wiele. W kreatorze można spędzić godziny na tworzeniu bohatera, drobiazgowo dopasowując kształt, odcień czy wielkość poszczególnych części budowy ciała.

Jeśli nie chcemy tracić czasu, możemy skorzystać z opcji LOSOWO, dzięki której wybierzemy postać z gotowych schematów. Wygląd postaci można zawsze zmienić na mapie regionu. W punkcie startowym wybierz opcję: Chata, a następnie: Zmień swój wygląd.

Digital FoundryCzy cena PS5 Digital Edition może być niższa? - analiza Digital Foundry

W teorii: usunięcie napędu Blu-ray stwarza pewne możliwości.

PS Plus: lipiec 2020 - pełna oferta

Aż trzy gry na 10-lecie usługi.