Nioh 2 - mapa i rodzaje zadań: główne, poboczne, zmierzchu, treningowe (Dojo)

Jak uruchomić nową misję i posługiwać się mapą regionu.

Nioh 2, w porównaniu do innych gier z gatunku soulslike, ma odmienną strukturę rozgrywki. W takich grach jak Dark Souls, Bloodborne, Sekiro czy The Surge wkraczamy do jednego świata, który stale eksplorujemy. W Nioh jest zgoła inaczej. Świat gry podzielony jest na regiony i lokacje. Zaliczenie jednej, uprawnia nas do odwiedzenia kolejnej.

W ramach jednej planszy, zaliczamy jedno zadanie - główne lub poboczne. Dopiero, gdy wypełnimy dany cel misji, pojawi się informacja, że misja została zakończona i możemy opuścić lokację.

Jeżeli chcesz opuścić zadanie przed jego ukończeniem, sprawdź na stronie: Nioh 2 - opuszczanie zadania, powrót do punktu startowego (mapy regionu), jak tego dokonać.

Misje wybieramy z poziomu mapy, którą zawsze ujrzymy po zakończonym zadaniu. Widnieją na niej różne ikony, dzięki którym możemy:

  • uruchomić daną misję: główną (1) (czerwony symbol), poboczną (2) (czarny symbol) albo zmierzchu (3) (czerwony okrąg), która znajduje się lewej stronie ekranu;
  • odwiedzić chram i skorzystać z jego wszystkich funkcji. Aby dostać się do chramu, przejdź najpierw do punktu startowego (4) i wybierz drugą opcję od góry;
  • przejść do punktu startowego (4), w którym znajdują się kolejne opcje, czyli: Chata, Chram, Kowal, Dojo, Ukryty dom herbaciany i Brama Torii;
  • zmienić region (5) - w trakcie rozwoju głównego wątku fabularnego, odwiedzamy kolejne rejony Japonii. Każdy region kryje w sobie nowe lokacje, a tym samym nowe misje główne i zadania dodatkowe.
040

Zadania w Nioh dzielimy na:

  • główne - odpowiadają rozwijanie głównego wątku fabularnego. Wykonując jedną misję główną, odblokujemy kolejną. Ten rodzaj zadań jest zazwyczaj najdłuższy, a co więcej, na jego końcu (zazwyczaj) czeka nas trudna walka z bossem. Pokonując go, wypełnimy cel misji - tylko w ten sposób możemy ją ukończyć, by wrócić do głównej mapy. Co istotne, ta kategoria zadań przynosi nam najważniejsze rozstrzygnięcia fabularne i ogromny zysk w postaci przedmiotów specjalnych i amrity (punktów doświadczenia);
  • poboczne - to nieobowiązkowy rodzaj zadań, dzięki którym jednak otrzymamy specjalne przedmioty i uzyskamy dodatkową amritę. Cel questu dodatkowego może być różny - zabicie bossa lub grupy przeciwników, odnalezienie przedmiotu czy uratowanie jakieś postaci.
  • zmierzchu - podobnie jak zadania poboczne, misje zmierzchu są nieobowiązkowe. Charakteryzują się jednak tym, że poziom trudności jest o wiele wyższy niż w zadaniach przeznaczonych dla postaci na bieżącym - dla danego etapu gry - poziomie. Najczęściej misje zmierzchu to trudniejsze wersja zadań głównych;
  • treningowe (Dojo) - to nieobowiązkowe zadania samouczkowe, dzięki którym podniesiemy poziom naszych umiejętności w danej dziedzinie (walki każdym rodzajem broni, magią onmyo, ninja). Aby przejść do danej misji treningowej trzeba najpierw spełnić odpowiednie warunki (na przykład: zdobyć odpowiedni poziom posługiwania się daną bronią lub odpowiednią liczbę punktów danej statystyki). Zaliczenie zadań Dojo przyniesie nam różne korzyści, między innymi w postaci możliwości odblokowania nowych umiejętności w danej kategorii.

Następnie: Nioh 2 - opuszczanie zadania, powrót do punktu startowego (mapy regionu)

Spis treści: Nioh 2 - poradnik i najlepsze porady

Poprzednio: Nioh 2 - zapisywanie i wyjście z gry, autozapis, ręczny save

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

Autor

Marcin Dolata

Marcin Dolata

Senior Guide Writer

Marcin zajmuje się w Eurogamer.pl tworzeniem poradników. Pierwsze gry uruchamiał spod DOS-a na monochromatycznym monitorze. Świetnie bawi się grając zarówno na PC, jak i konsoli.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami