Crossout - poradnik i najlepsze porady

Podstawy mechaniki, prowadzenia walki i tworzenia pojazdów.

Witamy w poradniku do Crossout, czyli darmowej gry akcji od studia Gaijin. Jest to sieciowa strzelanka, w której nacisk jest położony na starcia pojazdów w postapokaliptycznym świecie w stylu Mad Maksa.

W tej rozbudowanej produkcji, opartej na darmowym systemie, tzw. Free 2 Play (F2P), mamy również możliwość zdobywania doświadczenia, a przede wszystkim dużą swobodę w tworzeniu i modyfikowaniu pojazdów. Autorzy przygotowali cały warsztat z setkami części, z których możemy tworzyć różnorodne auta bojowe.

W naszym opracowaniu znajdziecie informacje związane z rozpoczęciem gry w Crossout, mechaniką, a także wskazówki dotyczące walki oraz korzystania z garażu. Nie zabrakło też sporej liczby wiadomości ogólnych, związanych między innymi z frakcjami czy płatną zawartością gry.

Poradnik i wskazówki do Crossout

W tym miejscu znajdziecie ważne informacje związane z grą i rozgrywką. Wystarczy wybrać interesujący dział z listy poniżej i kliknąć na odnośnik, który przeniesie do odpowiedniej strony poradnika.

Informacje ogólne:

Walka:

Garaż:

Aktualizacja wkrótce.

Interfejs, HUD, ikony na ekranie

Rozgrywka w Crossout jest nastawiona przede wszystkim na szybką i dynamiczną akcję, dlatego interfejs nie jest przesadnie skomplikowany. Warto szybko zapoznać się z oznaczeniami na ekranie, aby w pełni czerpać przyjemność ze starć.

interfejs
  • 1. Nasz pojazd - w centrum ekranu na dole znajduje się model auta, którym kierujemy.
  • 2. Stan broni - ikony wskazują czas przeładowania lub ochłodzenia broni. Jeśli ikony są żółte, to musimy chwilę odczekać, zanim będziemy mogli wznowić ostrzał.
  • 3. Pancerz - pokazuje ilość „życia" pojazdu. Jeśli wskaźnik spadnie do zera, to maszyna eksploduje.
  • 4. Minimapa - pokazuje bliskie otoczenie pojazdu, a także sojuszników i zlokalizowanych wrogów. Na lewo od mapy jest szybkościomierz maszyny.
  • 5. Stan naszej drużyny - pokazuje skład naszego zespołu oraz ilość zniszczonych wrogów każdego uczestnika. Słabo widoczne nazwy oznaczają wyeliminowanych kompanów.
  • 6. Stan wrogiej drużyny - w zależności od trybu mogą pojawiać się tu różne elementy na przykład wskaźnik przejmowania bazy lub wytrzymałość wrogiego bossa.
  • 7. Informacje o walce - można szybko sprawdzić statystyki rywali oraz ich stan osobowy.
  • 8. Komunikaty - w tym miejscu wyświetlane są informacje o zniszczeniach pojazdów poszczególnych graczy, a także informacje wysyłane przez graczy.

Crossout - porady na start

- Podczas walki zwracaj uwagę na nazwy graczy. Na dole list najczęściej są zawodnicy sterowani przez sztuczną inteligencję. Zazwyczaj łatwo poznać ich po nazwie - ksywki składają się bowiem z imion zaczynających się wielką literą. Niszczenie botów często jest łatwym zyskiem, umożliwiającym m.in. zdobycie surowców.

- Pamiętaj o kołach sterowych. Częstym błędem jest tworzenie nowych pojazdów i umieszczanie w nich jakichkolwiek kół. Tymczasem istnieją ich dwie kategorie - zwykłe (wheel) oraz sterowe (ST wheels). Jeśli nie zamontujesz w pojeździe przynajmniej jednej pary tych drugich, to nie będziesz w stanie skręcać.

- Uważaj na przegrzewanie broni. Prowadzenie ciągłego ognia np. z karabinów maszynowych, w końcu doprowadzi do ich przegrzania. W rezultacie przez kilka chwil pojazd może stać się bezbronny i stanowić łatwy cel dla przeciwnika. Dlatego czasami warto strzelać przerywanymi seriami, które pozwalają prowadzić ostrzał przez dłuższy okres czasu.

- W trakcie starć staraj się celować w newralgiczne punkty wrogich pojazdów. Zamiast ostrzeliwać solidny pancerz skup się na przykład na niszczeniu opon, zamontowanych broni lub elementów wybuchowych, takich jak beczki z paliwem.

- Jeśli podczas bitwy nie widzisz już szans na utrzymanie się przy życiu (np. pancerz jest na wyczerpaniu lub zostałeś pozbawiony broni), to możesz podjechać do wrogiego pojazdu i zdetonować się (klawisz „Backspace"). Jeżeli przeciwnik nie zdąży się oddalić, to eksplozja zada mu duże obrażenia.

- Stale obserwuj minimapę znajdującą się w prawym dolnym narożniku ekranu. Dzięki niej nie tylko będziesz mógł szybko rozeznać się w terenie, ale również sprawdzić gdzie znajdują się sojusznicy oraz wrogowie.

- Testuj stworzone lub zmodyfikowane pojazdy. W ten sposób będziesz w stanie szybko sprawdzić czy maszyna zachowuje się zgodnie z założeniami. Jeśli pojawią się jakieś problemy związane na przykład ze sterownością lub pancerzem, to będziesz mógł dokonać korekt, zanim trafisz na prawdziwe pole bitwy.