Warcraft 3 - ludzie: taktyki, strategie, wady i zalety

Poznaj mocne i słabe strony jednej z czterech ras.

Rasa ludzi jest jedną z czterech dostępnych grywalnych stron w Warcraft 3: Reforged. Poniżej znajdziecie ich charakterystykę, uwzględniającą zarówno mocne, jak i słabe strony. Zachęcamy również do zapoznania się z ludzkimi budynkami, jednostkami oraz bohaterami.

026

Pomimo nazwy opisywana strona konfliktu stanowi zbiór różnych ras. Oprócz ludzi znajdziemy w niej również krasnoludy i elfy. Spora wszechstronność zapewnia armii dużą skuteczność niemal w każdym aspekcie pola bitwy. Ludzkie oddziały sprawują się bowiem dobrze zarówno w walkach naziemnych i powietrznych, jak i podczas oblężeń oraz w trakcie korzystania z czarów.

Zalety:

  • Posiadają możliwość szybkiego wznoszenia budynków, dzięki przypisaniu kilku robotników do jednej budowy.
  • Możliwość powołania pod broń chłopów (opcja Pospolite ruszenie w ratuszu), którzy mogą skutecznie bronić bazy, zwłaszcza na początku rozgrywki.
  • Rozwinięcie Budownictwa w tartaku umożliwia zwiększenie wytrzymałości budynków.
  • Dobrze rozmieszczone wieżyczki, często okazują się bardzo skuteczną bronią.
  • Ulepszenia w tartaku pozwalają chłopom zbierać większe ilości drewna.
  • Specjalne zdolności bohaterów umożliwiają m.in. teleportowanie dużych grup oddziałów (arcymag) czy wskrzeszania poległych (paladyn).

Wady:

  • Ludzie rozwijają się dość wolno na początkach rozgrywki, przez co mogą paść łatwym celem agresywnych wrogów.
  • Stosunkowo wolne jednostki bez czarów i zdolności, które zwiększają jej szybkość.
  • Dość droga i powolna w rozbudowie oraz ulepszaniu armia.

Wskazówki taktyczne:

Wykorzystuj efektywnie chłopów - zarówno w zbieraniu drewna po ulepszeniu w tartaku, podczas szybszego konstruowania budynków oraz wzywając ich pod broń, jeśli pojawi się taka konieczność. W ostatnim przypadku ich wytrzymałość nadal będzie na niskim poziomie, ale zyskają siłę ataku piechura.

Korzystaj z wieżyczek, którymi możesz bardzo mocno wzmocnić swoją bazę, zwłaszcza po ulepszeniu wytrzymałości budynków. Pamiętaj, że należy nie tylko postawić wieżyczkę, ale również ją rozbudować w jeden z trzech typów (strażniczą, strzelniczą lub tajemną).

027

Jeśli chcesz wzmocnić wytrzymałość wieżyczek, to możesz przed nimi budować stosunkowo tanie farmy. W ten sposób przeciwnicy atakujący na bliskim dystansie będą musieli najpierw wyeliminować te budynki, a dopiero potem przystąpić do ataku na budowle obronne.

Umiejętne korzystanie z wieżyczek może przydać się nie tylko w celach obronnych, ale również podczas ofensywy.

Jedna z jednostek oblężniczych ludzi, kanonierzy, nie jest mechaniczna. Oznacza to, że możesz ją leczyć, jak inne „żywe" oddziały, a nie korzystać z naprawy u chłopów. Ponadto użycie na nich czaru niewidzialności czarodziejki może zapewnić efekt zaskoczenia w trakcie forsowania wrogich budynków.

028

Rozwinięcie u piechurów umiejętności obrony, zapewni im silną ochronę przed wrogimi strzelcami. Z czasem zyskasz możliwość awansowania piechurów na rycerzy - warto skorzystać z tej opcji, żeby wzmocnić armię mniejszym kosztem.

Jeśli chcesz zadawać przeciwnikom duże obrażenia na sporym obszarze, to dobrym połączeniem będzie jednoczesne użycie specjalnych zdolności dwóch bohaterów: uderzenia płomieni (mag krwi) oraz zamieci (arcymag).

Spis treści: Warcraft 3: Reforged - poradnik i najlepsze porady

Poprzednio: Warcraft 3: Reforged - ludzie: bohaterowie - paladyn, arcymag, król góry, mag krwi