Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Dreams - sterowanie kamerą i chochlikiem

Poruszanie wskaźnikiem i interakcje.

Chochlik to zabawne stworzenie, które jest podstawowym narzędziem gracza w Dreams. Pozwala na wchodzenie w interakcję ze światem, przejmowanie postaci oraz tworzenie własnej zawartości.

Sterowanie w Dreams jest więc dość nietypowe, co może sprawić problemy. Poniżej omawiamy wszystkie typy sterowania i podpowiadamy, jak kierować chochlikiem w podstawowym trybie zabawy.


Rodzaje sterowania chochlikiem

Dreams pozwala wybrać spośród trzech typów sterowania wskaźnikiem:

  • Funkcja czujnika ruchu - podstawowy tryb, zalecany przez twórców. Za poruszanie chochlikiem po ekranie odpowiadają ruchy kontrolera. Szczegóły poniżej
  • Lewy i prawy drążek - chochlikiem poruszamy, używając lewego analoga
  • Sterowanie kontrolerami Move - opcja oczywiście tylko dla posiadaczy odpowiedniego sprzętu. Jeden z kontrolerów odpowiada za sterowanie chochlikiem

Typ sterowania wybieramy na początku przygody w Dreams, ale możemy go potem zmienić, naciskając Options, wybierając Moje preferencje (1) i przechodząc do odpowiedniej sekcji w opcjach (2).


Sterowanie chochlikiem w domyślnym trybie

W zalecanym przez twórców trybie sterowania chochlikiem poruszamy po ekranie, korzystając z żyroskopu kontrolera, a więc poruszając padem. To przemieszcza stworka w pionowej płaszczyźnie wzdłuż ekranu. Najłatwiej wyobrazić sobie, że światło z przodu kontrolera pokazuje wskaźnikowi, gdzie ma się udać.

Uwaga: przydatną opcją jest resetowanie położenia chochlika za pomocą przytrzymania przycisku Options. To przemieszcza stworzenie z powrotem na środek ekranu. Ustal więc, jak najwygodniej jest ci trzymać pada, a potem wykonaj wspomniany krok.

Aby poruszać się w płaszczyźnie poziomej, a więc do przodu, do tyłu i na boki, korzystamy z lewego drążka. Prawy drążek, jak w większości gier, służy natomiast do rozglądania się, czyli obracania widoku.

Chochlik może się też wznosić i opadać. W tym celu przytrzymaj L1 i wychyl drążek w odpowiednim kierunku (również lewo i prawo). To metoda poruszania się podobna do tej, którą stosujesz za pomocą ruchów kontrolera, z tym że chochlik znajduje się na środku ekranu i przenika przez obiekty na swojej drodze.

Ważną funkcją jest też przybliżanie, oddalanie i korzystanie z tzw. chwytkamery. Kiedy chwycisz jakiś przedmiot chochlikiem za pomocą przytrzymania R1, możesz wykonać następujące czynności:

  • zbliżyć się do przedmiotu, wychylając lewy analog w górę
  • oddalić się od przedmiotu, wychylając lewy analog w dół
  • obracać widok, wychylając prawy drążek lub kontroler

Chochlik ma też funkcję natychmiastowego przemieszczania się do wskazanego przedmiotu. Aby szybko przeskoczyć w wybrane miejsce, przytrzymaj L1, wskaż dany obiekt, a potem naciśnij R1.

Odpowiednia kombinacja wszystkich tych metod pozwala dostać się do każdego miejsca i wskazać każdy obiekt na danym poziomie czy ekranie.

Jedną z najważniejszych funkcji związanych z chochlikiem jest też oczywiście interakcja. Aby używać przedmiotów lub przejmować postacie, naciśnij R2. Przytrzymanie R2 pozwala z kolei na chwycenie obiektów. Możesz je wtedy ciągnąć, wychylając pada.

Następnie: Dreams - jak stworzyć i edytować postać

Spis treści: Dreams - poradnik i najlepsze porady

Poprzednio: Dreams - wyszukiwanie i przeglądanie gier: tagi, kategorie, playlisty

Read this next