Dreams - jak stworzyć i edytować postać

Podstawy kreacji lalki.

W tym poradniku przyjrzymy się funkcji tworzenia i edytowania postaci w Dreams. Jeżeli chcesz zaprojektować tzw. lalkę i dodać ją do swojej gry lub pokazu, tutaj poznasz podstawy zmiany wyglądu czy wpływania na zachowanie.

Przejdź do Fabryki Marzeń z głównego menu, a potem wybierz opcję Nowy element lub nowa sceneria (1).

__wiat_Marze___9

Czas na postawienie podstawowego manekina, którego będziemy modyfikować.

W menu tworzenia (naciśnij kwadrat, jeśli go nie widzisz), wybierz Gadżety, Ekwipunek gracza, a potem Czysta lalka (deluxe) (2). Obok jest też wersja podstawowa, ale wariant deluxe ma już przypisane podstawowe zachowania i animacje, więc nie musisz ich tworzyć sam. W razie potrzeby wszystko można modyfikować.

Dzie__o_prywatne_13

Postaw lalkę w wybranym miejscu, dzięki czemu będziesz mógł przejść do modyfikacji.

Modyfikacja pozy lalki

Przesuwanie to dobre narzędzie, zmodyfikować położenie kończyn lub zmienić postawę manekina, ustawiając go w wybranej pozie.

Z menu narzędzi wybierz Przesuń (3).

Dzie__o_prywatne_12

potem przytrzymaj L1 i naciśnij X, wskazując na manekina. Włączysz tym samym tryb edycji szczegółowej (skupienia obrazu). Pod postacią powinna pokazać się fioletowa platforma i tzw. mikroczip logiki. Na razie nie musisz się nim zajmować.

Teraz możesz zmienić pozę postaci. Zanim jednak to zrobisz, dobrze jest zaznaczyć opcję Lustro dla lalki (4), dzięki któremu zmiany z jednej strony będą się automatycznie stosowały również z drugiej strony. Możesz to w każdej chwili wyłączyć, ale na początek na pewno się przyda.

Dzie__o_prywatne_11

Ustaw teraz pożądaną pozę lalki, przesuwając części ciała czy pochylając ją za pomocą przytrzymania R2, a także obrania części ciała za pomocą przytrzymania L2. Lalka zachowa ustaloną pozę podczas rozgrywki.

Pamiętaj, że możesz lekko przytrzymać R2 (nie wciskając do końca), aby zachować większą precyzję.

Dzie__o_prywatne_8

Zmiana proporcji

Wejdź do menu montażu, a potem z Narzędzi wybierz Rozciąganie (obustronną strzałkę) (5). Chwytając postać za różne elementy, możesz teraz zmienić ich proporcje lub je wydłużyć.

Dzie__o_prywatne_9

Chwytanie w różnych miejscach ma inny efekt. Jeżeli chcesz wydłużyć rękę lub nogę, zachowując przy tym położenie stawu - łokcia i kolana - na środku, złap i pociągnij za dłoń lub stopę. Jeśli chcesz poszerzyć postać w barkach, chwyć ją za ramię i przesuń w bok.

Dzie__o_prywatne_10

W każdej chwili możesz też zmienić ogólny rozmiar danej części ciała, wskazując ją i naciskając strzałkę w górę lub w dół.

Dzięki temu, że tworzymy postać z lalki typu deluxe, nie musisz martwić się o animacje - wszystko dostosuje się samo do postaci. Aby przetestować ruch, wejdź w tryb testowy (6).

Dzie__o_prywatne_7

Kolorowanie postaci

Aby zmienić kolory różnych części twojego manekina, wejdź do menu montażu, potem menu trybów, i wybierz tryb Pokrywania (7).

Dzie__o_prywatne_6

Teraz kliknij menu kolorów (8) i wybierz któryś z dostępnych. Najedź chochlikiem na postać i przytrzymaj R2, by zacząć barwienie. Im dłużej przytrzymasz przycisk, tym mocniejszy będzie kolor. To metoda na kolorowanie całej postaci.

Dzie__o_prywatne_5

Jeśli natomiast chcesz, aby różne części lalki miały inne kolory, skup obraz na postaci (L1 + X) i najedź na wybrany element, aby pokolorować go osobno.

Bardzo ciekawą opcją jest również skorzystanie ze stylów, które mogą nadać postaci teksturę. Znajdziesz je w menu Stylów (9). Wypróbuj chociażby styl Luźność.

Dzie__o_prywatne_2

Wszystkie poczynione modyfikacje możesz oczywiście cofnąć lewą strzałką, ale lepszą metodą jest przełączanie się pomiędzy funkcją dodaj/odejmij za pomocą trójkąta.

Dodawanie akcesoriów i ubrań do postaci

Aby lalka była ciekawsza, potrzebuje akcesoriów i różnych dodatków. W menu montażu wybierz opcję Szukaj (10), czyli ikonę lupy.

Dzie__o_prywatne_3

Tam znajdź przedmiot, który cię interesuje, a następnie wybierz go. Chochlik powinien złapać obiekt. Zdecydowaliśmy się na kapelusz.

Dzie__o_prywatne_4

Zanim umieścisz przedmiot na postaci, musisz najpierw skupić obraz na lalce (L1 + X), a potem znowu skupić obraz - tym razem na części ciała, która cię interesuje. W naszym przypadku jest to głowa.

Poruszaj teraz chochlikiem, by umieścić przedmiot w odpowiednim miejscu. Potem możesz oczywiście edytować jego położenie, nachylenie, zmienić rozmiar, itp. Aby precyzyjniej poruszać przedmiotem, przytrzymaj R2 lekko, a nie do końca. Skorzystaj też z chwytkamery (przytrzymaj R1 po podświetleniu obiektu), aby łatwo obejrzeć obiekt z każdej strony.

Aby cofnąć skupienie na elemencie lalki i wybrać inny, przytrzymaj L1 + kółko, a potem znowu skorzystaj z L1 + X. Przykładowo skup się teraz na stopie, by założyć buty.

Dzie__o_prywatne

Jeżeli chcesz usunąć jakiś obiekt z postaci, musisz skupić się na grupie, do której został przypisany (odpowiednim elemencie ciała). Do usuwania używasz standardowo trójkąta.

Podstawy tworzenia postaci mamy już za sobą. Aby zapisać lalkę i móc użyć jej w swoich projektach, naciśnij Options, a potem wybierz opcję Szybki zapis.

__wiat_Marze___8

Następnie: Dreams - sterowanie kamerą i chochlikiem

Spis treści: Dreams - poradnik i najlepsze porady

Poprzednio: Dreams - jak stworzyć grę: porady na początek