Warcraft 3 - nocne elfy: bohaterowie - opiekun gaju, kapłanka księżyca, łowca demonów, nadzorczyni

Herosi rasy żyjącej zgodnie z naturą.

Poniżej znajdziecie opisy bohaterów rasy elfów w Warcraft 3: Reforged. Są to herosi bazujący przede wszystkim na atrybutach zwinności oraz inteligencji, dysponując przy tym potężnymi czarami ofensywnymi oraz wspierającymi. Ich różnorodność sprawia, że można w ich przypadku tworzyć różnorodne strategi i taktyki podczas rozgrywki. Więcej informacji ogólnych na temat bohaterów znajdziesz w osobnym dziale poradnika.

h13

Opiekun gaju - bohater specjalizujący się w rzucaniu różnorodnych zaklęć. Pętające korzenie umożliwiają czasowe unieruchomienie wybranego celu i zadawanie mu dodatkowych obrażeń. Jest to bardzo przydatny czar, pozwalający szybko otoczyć bezbronną jednostkę i zadać jej wiele obrażeń. Siła natury pozwala herosowi stworzyć z drzew drzewce, które przez minutę będą wspierać naszą armię. Im wyższy poziom zdolności, tym więcej oddziałów tego typu można stworzyć.

Aura cierni jest to zdolność pasywna, dzięki której pobliskie oddziały sojusznicze są otaczane cierniami. Te zadają obrażenia rywalom atakującym wręcz. Można przemyśleć rozwijanie tej umiejętności, zwłaszcza, jeśli przeciwnik nie opiera się na atakach dystansowych. Ostatnia zdolność, czyli Ukojenie, wywołuje kilkunastosekundowy deszcz, który stopniowo leczy sojusznicze oddziały. Bardzo przydatny czar, zwłaszcza podczas większych potyczek.

h14

Kapłanka księżyca - wojowniczka specjalizująca się w walce na odległość. Zwiad umożliwia przywołanie sowy przydatnej do odkrywania fragmentów mapy i wykrywania niewidzialnych jednostek. Gorejące strzały pozwalają podpalać wystrzeliwane przez bohaterkę strzały, zapewniając dodatkowe obrażenia przeciwnikom.

Aura celnego strzału zapewnia pobliskim jednostkom sojuszniczym bonusy do siły ataku podczas korzystania z broni dystansowych. Spadające gwiazdy to finalna umiejętność kapłanki księżyca. Sprawia, że wokół niej zaczynają przez pewien okres spadać gwiezdne pociski, zadające kilkadziesiąt punktów obrażeń. Należy jednak pamiętać, że podczas korzystania z tej umiejętności bohaterka nie może się przemieszczać.

h15

Łowca demonów - wojownik opierający się przede wszystkim na szybkości oraz zwinności. Może okazać się szczególnym utrapieniem dla wrogich oddziałów, korzystających z magii. Spopielenie powoduje, że bohatera otacza płonąca aura, zadająca obrażenia pobliskim rywalom. Efekt działa do czasu wyłączenia lub wyczerpania zapasów many. Uniki, to zdolność pasywna, dzięki której łowca demonów zyskuje szanse na uniknięcie każdego rodzaju ataku przeciwnika.

Spalanie many pozwala na wystrzelenie pocisku energii, który trafionemu przeciwnikowi zabiera określoną liczbę punktów many i zadaje mu takie same obrażenia od ognia. Zdolność przydatna głównie do walki z wrogimi czarodziejami. Metamorfoza przemienia czasowo bohatera w potężnego, atakującego z dystansu demona, który zyskuje kilkaset punktów zdrowia.

h16

Nadzorczyni - kolejna wojowniczka nocnych elfów, specjalizująca się w szybkiej walce na bliskim dystansie. Mignięcie, to rodzaj teleportu, umożliwiającego bohaterce błyskawiczne przemieszczenie się na określoną odległość. Sprawdza się dobrze zarówno w celu szybkiego rozpoczęcia walki, jak i ucieczki z pola bitwy. Wachlarz ostrzy umożliwia wyrzucenie ostrych sztyletów, zadających obrażenia wszystkim pobliskim jednostkom przeciwnika.

Uderzenie sztyletem umożliwia trafienie pojedynczego celu zatrutym pociskiem, który od razu zadaje obrażenia i spowalnia cel, a ponadto wprowadza do organizmu truciznę, zadającą rany jeszcze przez pewien okres czasu. Zemsta zapewnia nadzorczyni możliwość czasowego stworzenia potężnego i wytrzymałego awatara, który posiada możliwość przyzwania do sześciu nieśmiertelnych duchów. Jednostki te sprawdzają się świetnie, jako uzupełnienie armii, jednak należy pamiętać o ochronie awatara. Jeśli rywale go zabiją, to duchy również znikną.

Przykładowa strategia

Jako pierwszego bohatera można zwerbować uniwersalnego Łowcę demonów, a jego rozwój uzależnić od indywidualnych preferencji. Można zdecydować czy najpierw będziemy próbować go rozwinąć głównie jako broń przeciwko wrogim magom i bohaterom, gdzie bardzo przyda się Spalanie many czy też zdecydujemy się na wzmocnienie go w walce bezpośredniej, korzystając ze Spopielenia. W jednym i drugim przypadku warto w międzyczasie rozwijać Uniki.

Kolejnym wyborem może być Opiekun gaju. Pętające korzenie umożliwiają szybkie zablokowanie kluczowych dla rywala oddziałów, a możliwość tworzenia drzewców może wspomóc naszą armię i usprawnić dostanie się do np. do kopalń za lasem. Bardzo przydatna jest też finalna umiejętność, czyli Ukojenie, dzięki któremu możemy masowo leczyć sojusznicze wojska.

Trzeci bohater może zależeć od naszej taktyki. Kapłanka księżyca sprawia się dobrze, jako jednostka wspierająca nasze oddziały - walczy z dystansu i dysponuje Aurą celnego strzału oraz potężnym czarem Spadające gwiazdy. Z kolei nadzorczyni angażuje się w walkę bezpośrednio. Posiada zdolność szybkiego przemieszczania oraz atakowania obszarowego (Wachlarz ostrzy) i silnego ataku pojedynczego (Uderzenie sztyletem). Finalna zdolność, czyli Zemsta, również stanowi bardzo mocne wzmocnienie ofensywne w trakcie bitew.

Następnie: Warcraft 3 - nocne elfy: taktyki, strategie, wady i zalety

Spis treści: Warcraft 3: Reforged - poradnik i najlepsze porady

Poprzednio: Warcraft 3 - nocne elfy: jednostki latające - hipogryf, baśniowy smok, chimera

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

Autor

Michał Basta

Michał Basta

Senior Guide Writer

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami. Prywatnie kolekcjoner książek, filmów i planszówek.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami